Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Заходи попередження забруднення водного басейну

 

До основних заходів попередження забруднення водного басей­ну транспортними суднами треба віднести:

• заборону скидання забруднюючих відходів з суден у внутрішніх во­доймах;

• прийняття міжнародних угод про припинення скидання з суден усіх

видів відходів і змиву нафтовантажів, забрудненої ними води у відкритих морях і океанах в межах встановлених зон;

• обладнання суден додатковими засобами і установками для утилі­зації або знешкодження деяких видів відходів, а також для тимча­сового накопичення частини відходів з наступною здачею їх на бе­рег для знешкодження або переробки;

• розробку нових конструкцій суден, що більшою мірою гарантували б збереження нафтовантажів і нафтопалива навіть в аварійних си­туаціях.

За останні 20-30 років у нашій країні проведена велика робо­та щодо припинення скидання виробничого і побутового сміття, а також забруднених вод у річки, озера і моря.

На першому етапі була проведена свого роду інвентаризація шкідливих відходів, котрі скидалися у воду з кожного судна, а потім розроблені плани обладнання суден відповідними пристроями і на­самперед контейнерами для сміття і цистернами для збирання всіх забруднених нафтовмісних вод.

Усі самохідні річкові судна і земснаряди були пристосовані для закритого прийому (бункеровки) палива, що різко знижує випад­ки виливання у водойми. Днопоглиблювальні роботи на суднових ходах виконано з урахуванням необхідності очистки русел від заб­рудненого ґрунту, що накопичився у попередній час. Велика робо­та проводиться по звільненню рік, водосховищ і каналів від затоп­леного лісу, котрий не тільки створює небезпеку для судноплавства але й, розкладаючись, поглинає кисень і виділяє токсичні феноли.

В річкових і морських пароплавствах створені спеціалізовані служби для захисту довкілля від забруднення, що вносяться водним транспортом. З усіма іншими технічними підрозділами ці служби роз­робляють пропозиції й проекти планів, за їх виконанням і в рамках своїх повноважень здійснюють системний контроль за виконанням загальнодержавних законів і відомчих наказів. У сучасних умовах першорядного значення набувають міжнародні угоди про заборо­ну скидання забруднених вод і сміття у відкритих морях і океанах. Одна з перших спроб прийняття такої угоди відноситься до 1926 p., коли у Вашингтоні була скликана конференція щодо запобігання забрудненню морів нафтою. Але ніяких практичних результатів досягнуто не було. Лише в 1954 р. ООН була організована розроб­ка міжнародної конвенції, яка набула чинності в липні 1958 р.

При підготовці тексту обговорювалися такі вимоги до вели­ких нафтових танкерів: подвійне дно, ізольований або чистий ба­ласт, інертні гази для запобігання вибухам у частково або зовсім опорожнених від вантажу танках, системи для запобігання зіткнен­ням суден, удосконалене рульове керування, підвищення рівня пра­вил (стандартів) перевірки суден. Названий документ встановив норми вмісту нафти у водах, які можуть скидатися з суден за борт. Так, за межами 12-мильної зони судна можуть скидати води, в яких міститься не більше 100 частин нафти на 1 млн. частин чистої води. Однак це положення не поширюється на виділені ІМО "особливі райони" -Чорне, Середземне, Червоне моря, а також на район Перської зато­ки і деякі інші райони Світового океану, котрі можуть бути визна­чені ІМО додатково.

Велика практична робота проводиться щодо реалізації прий­нятих міжнародних обов'язків. Так, на експлуатованих суднах ран­ньої побудови встановлено додаткове обладнання, призначене для збору або утилізації суднового сміття і виробничих відходів, а та­кож нафтовмісних вод. В ряді випадків судна мають ємкості для накопичення сміття, нафтових залишків і забруднених виробничих та побутових вод, щоб по прибутті в порти здати їх плавучим або бе­реговим установкам на очистку і переробку. Така здача води на берег йде по трубах або, частіше, за допомогою очисних станцій і суден-сміттєзбірників, котрі швартуються до прибулого у порт суд­на, приймають від нього нафтовмісні води і сміття і переправляють їх на берегові станції для очищення, переробки або відповідно для знешкодження. У річковому транспорті практично всі судна мають обладнання для збору господарських і фекальних стоків, котрі вони здають через спеціальні причали в берегові каналізаційні мережі. До початку 80-х pp. більшість суден була обладнана ємкостями для збору нафтовмісних вод і пристроями сепарації, а також прилада­ми автоматичного контролю забрудненості вод нафтопродуктами. Найбільш досконалі системи сепарації дозволяють довести вміст нафти до 15 частин на 1 млн. частин води, що Міжнародною кон­венцією прирівнюється до чистого баласту.

 


Читайте також:

  1. II. Загально-шкільні заходи
  2. PR-Заходи фармацевтичної фірми
  3. V. Антропогенне забруднення навколоземного простору.
  4. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  5. Агромеліоративні заходи
  6. Адміністративно-запобіжні заходи
  7. Антиінфляційні заходи у постсоціалістичних країнах
  8. Антропічні аспекти. Забруднення та самоочищення геосистем
  9. Антропогенне забруднення ґрунтів
  10. Антропогенне забруднення природного середовища. Джерела забруднень
  11. Антропогенні забруднення біосфери
  12. Архітектурно- планувальні заходи по поліпшенню стану міського середовища .Аналіз циклу життя споруди




Переглядів: 728

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вплив на довкілля | Методи ліквідації допущених забруднень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.