Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ключові терміни та поняття

Абсолютизм, балет, балюстрада, гуманізм, геліоцентризм, монументальний живопис, пастораль, Ренесанс, титанізм, універсалізм

Виключна важливість Відродження в історії людської культури пояснюється тим, що в цю епоху були створені видатні твори літератури та образотворчого мистецтва. З’явилося багато яскравих, видатних, великих талантів – письменників, мислителів, живописців, скульпторів, архітекторів. Головним видом духовної діяльності стало мистецтво. Воно набуло для людей Відродження такого значення, як в середні віки релігія, а в Новий час – наука і техніка.

Це був час, коли спростовувалися засадничі твердження авторитетів, переглядалися попередні уявлення про світ, прокладалися шляхи для експериментального пізнання природи. Культура Відродження - це культура ранньобуржуазного суспільства. Цю культуру характеризує антифеодальна спрямованість. Її творці розуміли Відродження як розрив із системою середньовічних цінностей.

1.Загальна характеристика та культурні особливості епохи Відродження.

Відродження (по – франц. - Ренесанс) – найвизначніша перехідна епоха людської історії. Культура Відродження – це перехідний період в історії країн Західної і Центральної Європи від Середньовіччя до культури Нового часу, заснований на відновленні античних цінностей. Хронологічні рамки цієї епохи в різних країнах різні. Для Італії – це XIV - XVI ст., а в інших країнах – ХV – ХVІ ст. В цей час відбувається ряд змін в соціально-економічному і духовному житті Західної Європи. Королівська влада, спираючись на мешканців міст, зломила міць феодального дворянства і створила великі, засновані за національними ознаками монархії, в яких почали розвиватися сучасні європейські нації і капіталістичні відносини. Були закладені основи для світової торгівлі і переходу ремесла в мануфактуру і пізніше в промисловість, зростала роль особистої ініціативи. Взірцем свободи та винахідливості для всієї Європи стали Флоренція, Генуя, Венеція та інші міста Італії, які завдяки розвитку ремісничого виробництва та зручному географічному розташуванню активно включалися у торгівлю між Європою та Сходом. Вільний устрій життя вільних міст дав можливість вільному злету вільної думки. Велику роль у зміні культури суспільства в епоху Відродження зіграли відкриті у великих містах університети – розвиток процесу розпочався ще в середні віки. Були засновані на території Італії університети в Падуі (1222) і Неаполі (1224). В XIV ст. в Італії відкриваються університети в Римі (1308), Флоренції (1321) і Мілані. В кінці XVI ст. в Італії було близько 20 університетів. Студенти і викладачі складали досить великий соціально-культурний прошарок у містах.

В епоху Ренесансу зроблено низку великих наукових відкриттів, пов’язаних з розвитком торгівлі, мореплавства, будівництва, військової справи. Одним з найяскравіших явищ епохи є геліоцентрична система польського астронома Миколи Коперніка та вчення про нескінченність світу Джордано Бруно. Цим було покладено початок звільненню природознавства від теології, спростовано птолемеєвську теорію, за якою Земля є, нібито, центром Всесвіту. Суттєвий внесок в нову астрономію вніс видатний німецький вчений Йоганн Кеплер. Він відкрив закони руху планет (Закони Кеплера).

Внаслідок морських подорожей Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магелана було відкрито американський континент, доведено, що Земля має форму кулі, встановлені основні контури морів, океанів та суші. Були закладені основи теоретичної хімії, збагатилися науковими досягненнями геологія, ботаніка, медицина. Іспанський медик, Мігель Сервет дослідив мале коло кровообігу, передбачив існування кровоносних судин(капілярів). Були розроблені нові методи лікування хвороб, що виходили за межі християнських догматів у поясненні біологічної структури людини.

Матеріальна культура Відродження була збагачена бурхливим розвитком техніки, зокрема гірничої справи, металургії, суднобудування. У виробництво почали впроваджувати гідравлічні двигуни, токарні верстати, гірничні машини й механізми для піднімання вантажів, вентиляції рудників. Великий італійський вчений та інженер Леонардо да Вінчі сконструював перші літальні апарати, розробив проекти парашута, захисних та гідротехнічних споруд.

Обличчя нової епохи визначили винаходи в Європі друкарського верстата, компаса і артилерії. Винахідником друкарського верстата є німець Іоганн Гутенберг з міста Майнца. Близько 1445 р. він винайшов спосіб відливання шрифту і сконструював дерев’яний друкарський прес. Це поклало початок книгодрукуванню в Європі і сприяло поширенню і примноженню знань, гуманістичних ідей. У 1500 р. свої друкарні мали 236 міст Європи.

Винахід артилерії поклав край феодальній роздробленості. Артилерія руйнувала стіни колись неприступних лицарських замків. На уламках феодальних устоїв розвивалися монархії, міцні позиції завоював абсолютизм. Буржуазія вимагала теоретичного обґрунтування права на владу, спростування ідеології Середньовіччя. Тому Відродження - це період активного розвитку соціально-політичної думки. З’явились ґрунтовні праці, на сторінках яких автори аргументували необхідність створення сильних національних монархій, утвердження абсолютизму.


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. IV. ЗАГАЛЬНІ ПОНЯТТЯ ПРО ПЕРШУ МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ ПОТЕРПІЛИМ.
  3. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  4. VII. Поняття про рану, рановий процес, види загоювання ран
  5. А/. Поняття про судовий процес.
  6. Адміністративна відповідальність: поняття, мета, функції, принципи та ознаки.
  7. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  8. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  9. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  10. Акціонерне товариство: поняття і види.
  11. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  12. Англійські терміни




Переглядів: 454

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості світогляду. Освіта та література. | Етапи розвитку Відродження.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.098 сек.