МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття про машинно-тракторний агрегат. Класифікація.Машинно-тракторним агрегатом називається сукупність (раціональне співвідношення) робочих машин з джерелом енергії (трактором, самохідним шасі, електродвигуном) для виконання технологічної операції або певної групи операцій. Робота МТА у сільському господарстві визначається особливостями, що залежать від біологічних законів і природнокліматичних умов. По-перше, предметом праці є жива природа: ґрунт з мікроорганізмами, насіння і рослини, які безперервно змінюються в часі і просторі. По-друге, строки виконання операцій пов'язані з природнокліматичними умовами і біологічними законами розвитку рослин і, як правило, обмежені в часі. По-третє, під час проведення операцій агрегати пересуваються на значні відстані, час початку, а іноді і тривалість операцій навіть в одному господарстві не однаковий. Класифікація машинно-тракторних агрегатів. Усі агрегати сільськогосподарського призначення розрізняють: за призначенням, кількістю виконуваних операцій, способом їх виконання, характером використання джерела енергії і передавального механізму агрегату, способом з'єднання з трактором, розміщенням машин відносно трактора. ¾ за призначенням МТА поділяють на орні, посівні, збиральні та інші (за видом виконуваних операцій), вони виконують операції по сівбі і догляду за просапними культурами і називаються просапними; МТА для оранки, боронування, дискування, та виконання інших робіт є агрегатами загального призначення. ¾ за кількістю виконуваних одночасно операцій МТА бувають простими (агрегат може виконувати лише одну операцію, наприклад, оранку), комплексними (агрегат, що складається з кількох різних машин, виконує дві і більше послідовних операцій, наприклад, оранку з боронуванням), складними або комбінованими (агрегат - одна машина -виконує кілька послідовних операцій, наприклад, комбайн); ¾ за способом виконання операцій є МТА мобільні (пересувні), стаціонарні і стаціонарно-мобільні. До мобільних належать агрегати, які виконують технологічні операції під час руху - це тягові, самохідні і обмежено-мобільні (в останніх рушійна установка, наприклад, лебідка нерухома, а робоча машина пересувається). Стаціонарні агрегати виконують технологічні операції перебуваючи на одному місці. ¾ за характером використання джерела енергії і передавального механізму розрізняють МТА тягові, тягово-привідні і привідні. У тягових агрегатах потужність двигуна трактора витрачається на переміщення самого трактора і робочої машини, що виконує будь-яку технологічну операцію (оранку, боронування). При використанні з трактором транспортних причепів - тяговий агрегат називається транспортним. У тягово-привідних агрегатах потужність двигуна використовується не лише на переміщення самого трактора і машини, а й для приводу механізмів робочої машини (від ходових коліс машини, наприклад сівалки, або через вал відбору потужності трактора). У привідних агрегатів, що належать до групи стаціонарних або стаціонарно-мобільних, передавання потужності від двигуна трактора (або іншого джерела енергії) до робочої машини здійснюється через вал відбору потужності (ВВП), пасову передачу, а також за допомогою електро- чи гідроприводу. ¾ за способом з'єднання машин з джерелом енергії агрегати поділяють на причіпні, начіпні і напівначіпні. Причіпні агрегати складаються з трактора і причіпної робочої машини, що має свою ходову частину (колеса) або кількох машин і зчіпки. У начіпних агрегатах, що складаються з трактора (самохідного шасі), начіпної (або кількох) робочої машини і начіпної (напівначіпної) зчіпки, як правило, маса усієї машини у транспортному положенні сприймається ходовою частиною трактора. У робочому стані маса машини повністю або частково сприймається грунтом через робочі колеса, площини і робочі органи. Напівнавісні агрегати відрізняються від начіпних тим, що вага робочих машин при транспортуванні розподіляється між опорними колесами самої машини і ходовою частиною трактора. ¾ за способом розміщення робочих машин відносно трактора агрегати бувають з переднім, заднім, боковим і комбінованим розміщенням. За розміщенням робочих машин відносно поздовжньої осі трактора всі рухомі агрегати поділяються на симетричні і асиметричні.
Читайте також:
|
||||||||
|