Враховуючи особливості експлуатації машинно-тракторного парку, для дизеля можна виділити три основних навантажувальних режими:
при робочому ході агрегату під час виконання конкретної технологічної операції;
при холостому ході агрегату (холості заїзди при поворотах на кінцях загінок, переїзд із однієї загінки в іншу);
робота вхолосту під час короткочасної зупинки.
Двигун трактора може мати також інші навантажувальні режими, наприклад, при рушанні агрегату з місця (розгін), при холостому русі трактора (без сільськогосподарської машини) у випадку подолання короткочасних перевантажень під час робочого ходу.
Отже, в експлуатаційних умовах двигун працює на різних режимах; при цьому в широких межах можуть змінюватись його навантаження і частота обертання колінчастого вала.
Найбільш ефективний і економічний режим роботи двигуна такий, коли його навантаження наближається до номінального.