Регуляторна характеристика двигуна і її використання.
Режими роботи двигуна в різних експлуатаційних умовах легко простежити на регуляторній характеристиці.
Ділянка АВ характеристики називається регуляторною гілкою.
Ділянка ВС – безрегуляторною, або перевантаження. Характер протікання безрегуляторної гілки визначається особливістю будови коректора.
На характеристиці можна виділити точки, які відповідають таким режимам роботи двигуна.
А – максимальній частоті обертання колінчастого вала двигуна на холостому ходу nmax;
nmin
nн
nmax
Мкр
Мн
A
Q
E
Мкр
Мкр max
C
n
B
Q, кг/год
В – на кривій крутного моменту проти nн – номінальному крутному моменту під час роботи на регуляторі, номінальній потужності і найбільшій годинній витраті палива;
С – на кривій крутного моменту проти nmin (мінімальна частота обертання колінчастого вала двигуна на безрегуляторній гілці характеристики) – максимальному крутному моменту.
Оскільки на двигунах сучасних тракторів встановлені всережимні регулятори, то практично, крім основного режиму, що відповідає повній подачі палива можна мати проміжні режими.
Кількість проміжних режимів визначають за кількістю можливих положень важеля подачі палива, а при плавному регулюванні подачі таких режимів багато.
Застосування всережимного регулятора сприяє економії палива, особливо під час недовантаження.
Якщо під час руху на встановленій передачі на якійсь ділянці загінки навантаження зменшується, а підвищення швидкості обмежене, то переходять на проміжний режим, досягаючи зменшення витрати палива.