МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ЗапитанняВизначення Визначення Визначення Аргументи предиката називаються термами. Терм визначається рекурсивно таким чином: 1. Константа є терм. 2. Змінна є терм. 3. Якщо f є n-місним функціональним символом, а t1, t2,..., tn — терми, то f(t1, t2,..., tn) є терм. 4. Ніяких термів, крім породжених за допомогою вказаних вище правил, не існує. Терми приймають значення із заздалегідь визначеної множина, яка називається предметною областю М. Терми-константи і терми-змінні називаються предметними константамиі предметними змінними. Приклад. Зобразити у вигляді предикатів такі речення: 1) «Студенти складають сесію». 2) «Число х + 1 більше числа х». 3) «Брат Марини». Розв'язок. 1) Речення «Студенти складають сесію» може приймати значення «Істина» або «Хибність», тому його можна зобразити у вигляді предиката. У внутрішній структурі цього речення можна виділити присудок «складають», підмет «студенти» і доповнення «сесію». Останні можна розглядати як предметні константи. Таким чином, одержуємо нульмісний предикат СКЛАДАТИ(студенти, сесію). 2) Присудком у цьому реченні є слово «більше». Зобразимо підмет «х + 1» і доповнення «х» у вигляді термів. Причому терм «х +1» має внутрішню структуру, оскільки його можна зобразити за допомогою функціонального символу плюс(х, 1). Тоді вихідне речення прийме вигляд двомісного предиката: БІЛЬШЕ(плюс(х, 1), х). Тут х— предметна змінна, а 1— константа. 3) Речення «брат Марини» не можна зобразити у вигляді предиката, оскільки його значенням є не «Істина» або «Хибність», а деякий елемент предметної області, яка відповідає множині людей. Приклад. Перекласти на природну мову такі висловлення логіки предикатів: 1) ДОРІВНЮВАТИ(х, 5). 2) ЗНАТИ(папа (Вася), математика). Розв'язок. 1) Предикат ДОРІВНЮВАТИ(х, 5) відповідає твердженню «х дорівнює 5» природної мови. Тут 5— константа, х — предметна змінна. 2) У висловленні ЗНАТИ(папа(Вася), математика) функціональний символ «папа(х)» приймає значення з множини людей, що відповідає відношенню «бути батьком х».Тому вираз папа(Вася) слід інтерпретувати як «Васін папа». Таким чином, предикат ЗНАТИ(папа(Вася), математика) відповідає реченню «папа у Васі знає математику» природної мови. Тут «Вася» і «математика» є константами, а х — предметна змінна. 1. Дайте визначення поняттю предикат. 2. Що називається порядком предиката? 3. Наведіть приклади n-місних предикатів. 4. Назвіть способи визначення предикатів. 5. Наведіть приклади функціональних символів. 6. Який функціональний символ називають n-місним? 7. Дайте визначення терма. 8. Що розуміють під предметною областю? 9. Дайте визначення понять предметна змінна і предметна константа. Наведіть приклади. Читайте також:
|
||||||||
|