МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ЗапитанняВизначення Визначення Визначення Аргументи предиката називаються термами. Терм визначається рекурсивно таким чином: 1. Константа є терм. 2. Змінна є терм. 3. Якщо f є n-місним функціональним символом, а t1, t2,..., tn — терми, то f(t1, t2,..., tn) є терм. 4. Ніяких термів, крім породжених за допомогою вказаних вище правил, не існує. Терми приймають значення із заздалегідь визначеної множина, яка називається предметною областю М. Терми-константи і терми-змінні називаються предметними константамиі предметними змінними. Приклад. Зобразити у вигляді предикатів такі речення: 1) «Студенти складають сесію». 2) «Число х + 1 більше числа х». 3) «Брат Марини». Розв'язок. 1) Речення «Студенти складають сесію» може приймати значення «Істина» або «Хибність», тому його можна зобразити у вигляді предиката. У внутрішній структурі цього речення можна виділити присудок «складають», підмет «студенти» і доповнення «сесію». Останні можна розглядати як предметні константи. Таким чином, одержуємо нульмісний предикат СКЛАДАТИ(студенти, сесію). 2) Присудком у цьому реченні є слово «більше». Зобразимо підмет «х + 1» і доповнення «х» у вигляді термів. Причому терм «х +1» має внутрішню структуру, оскільки його можна зобразити за допомогою функціонального символу плюс(х, 1). Тоді вихідне речення прийме вигляд двомісного предиката: БІЛЬШЕ(плюс(х, 1), х). Тут х— предметна змінна, а 1— константа. 3) Речення «брат Марини» не можна зобразити у вигляді предиката, оскільки його значенням є не «Істина» або «Хибність», а деякий елемент предметної області, яка відповідає множині людей. Приклад. Перекласти на природну мову такі висловлення логіки предикатів: 1) ДОРІВНЮВАТИ(х, 5). 2) ЗНАТИ(папа (Вася), математика). Розв'язок. 1) Предикат ДОРІВНЮВАТИ(х, 5) відповідає твердженню «х дорівнює 5» природної мови. Тут 5— константа, х — предметна змінна. 2) У висловленні ЗНАТИ(папа(Вася), математика) функціональний символ «папа(х)» приймає значення з множини людей, що відповідає відношенню «бути батьком х».Тому вираз папа(Вася) слід інтерпретувати як «Васін папа». Таким чином, предикат ЗНАТИ(папа(Вася), математика) відповідає реченню «папа у Васі знає математику» природної мови. Тут «Вася» і «математика» є константами, а х — предметна змінна. 1. Дайте визначення поняттю предикат. 2. Що називається порядком предиката? 3. Наведіть приклади n-місних предикатів. 4. Назвіть способи визначення предикатів. 5. Наведіть приклади функціональних символів. 6. Який функціональний символ називають n-місним? 7. Дайте визначення терма. 8. Що розуміють під предметною областю? 9. Дайте визначення понять предметна змінна і предметна константа. Наведіть приклади. Читайте також:
|
||||||||
|