Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Визначення

Визначення

Визначення

Визначено деякий предикат, якщо:

а) задана деяка (довільна) множина М, що називається областю визначення предиката (предметна область);

б) фіксована множина {1, 0}, що називається областю значень;

в) вказане правило, за допомогою якого кожному елементу, що взятий з предметної області, ставиться у відповідність один з двох елементів з області значень.

Поняття предиката є частковим випадком поняття функції, для якої чітко фіксована область значень.

Назва предикат походить від англійського слова predicate, що означає висловлення або присудок. Предикатом частіше всього позначають властивість або дію, виражену у висловленні присудком, а об'єкти і суб'єкти цієї дії, а також інші члени речення є аргументами даного предиката. Для позначення предиката часто обирають слово, що відбиває його змістове значення, або заголовну букву латинського або іншого алфавіту.

Предикат Р, що має п аргументів, називається п-місним предикатом, позначається Р(х1, х2, ..., хп).

Кількість аргументів предиката Р(х1, х2, ..., хп)називається його порядком.

Так, наприклад, висловлення «x — дійсне число» можна зобразити одномісним предикатом, «у менше z»— двомісним предикатом, а «х і у батьки z»— трьохмісним предикатом. Якщо х, у і z заміщені конкретними значеннями (об'єктами), то предикат переходить у висловлення, яке розглядається як нульмісний предикат. Наприклад: «Терм і квантор— поняття логіки предикатів». Таким чином, якщо кількість аргументів предиката Р(х1, х2, ..., хп) п змінних дорівнює нулю, то предикат є висловленням; якщо п = 1, то предикат відповідає властивості; якщо п = 2, то предикат є бінарним відношенням; якщо п = 3, то предикат — тернарне відношення.

Приклад.Зобразити у вигляді предикатів висловлення: «x ділиться на 13», «х ділиться на у», «х — просте число».

Розв'язок. Оберемо як назву предикатів дії або властивості цих речень: ДІЛИТЬСЯ, ПРОСТЕ. Тоді задані висловлення можна записати у вигляді предикатів таким чином: ДІЛИТЬСЯ(х, 13), ДІЛИТЬСЯ(х, у),ПРОСТЕ(х). Тут перший і третій предикати є одномісними і кожний виражає деяку властивість числа х; другий предикат — двомісний і виражає бінарне відношення подільності на множині чисел.

У логіці предикатів існує поняття функціонального символу. Наприклад: мінус (х, у)— функціональний символ «х-у»; батько(х)— функціональний символ «батько людини х».Якщо функціональний символ має п аргументів, то він називається п-місним функціональним символом, наприклад: мінус(х, у)— двохмісний функціональний символ. Індивідуальний символ або константа може розглядатися як функціональний символ без аргументів.

Отже, для побудови атомів логіки предикатів дозволяється використовувати такі типи символів:

1. Індивідуальні символи або константи, які звичайно є іменами об'єктів, наприклад: Сократ, 13.

2. Символи предметних змінних, за які звичайно беруться букви латинського алфавіту, можливо, з індексами, наприклад: х, у, z.

3. Функціональні символи— рядкові букви латинського алфавіту або осмислені слова з рядкових букв, наприклад: мінус, батько.

4. Предикати — великі букви або осмислені слова з великих букв, наприклад: Р, Q, ДІЛИТЬСЯ, БІЛЬШЕ, ПРОСТЕ.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. Ocнoвнi визначення здоров'я
  5. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  6. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  7. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  8. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  9. Балансова теорія визначення статі. Диференціація статі і роль гормонів у цьому процесі.
  10. Безстатеве розмноження, його визначення та загальна характеристика. Спори — клітини безстатевого розмноження, способи утворення і типи спор.
  11. Біостратиграфічні методи визначення віку порід
  12. Біуретовий метод визначення білків




Переглядів: 706

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання | Запитання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.