Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Причини зміни типів держав

Ø розвиток продуктивних сил і відповідна зміна виробничих відносин;

Ø зміна соціальної (зокрема, класової) структу­ри суспільства; зміна панівного, домінуючого в економіці класу або іншої панівної, керівної групи населення, виникнення нового співвідношення класових та інших соціальних сил;

Ø перехід державної влади до представників ін­шого класу (частини класу, союзу класів) або іншої соціальної групи, а отже, зміна соціальної сутності держави.

При цьому слід пам'ятати, що хоча й має місце залежність держави насамперед від панівної, чи домінуючої, групи (класу) в суспільстві, проте дер­жава є відносно самостійним утворенням.

Внаслідок цього, існували, існують і будуть іс­нувати держави так званого перехідного типу. Во­ни, як правило, виражають волю кількох спільно­стей (класів, націй, верств, груп) або ж волю час­тини певної спільності.

Форми переходу від одного до іншого типу держав

Рушійна сила послідовної зміни історичних типів держав – класова боротьба, а сам цей процес визначений соціально-економічним розвитком суспільства.Зміна типу держави означає зміни в політичній надбудові суспільства, що викликані розвитком самого способу виробництва та продуктивних сил. Сам же процес зміни історичних типів держави характеризується об’єктивністю: у цілому він не залежить від волі і свідомості людей, різні суб’єктивні фактори можуть лише прискорити чи сповільнити його, але не перервати чи повернути його в інший бік. Кожен наступний тип держави є історично більш прогресивним, ніж попередній.

Питання для самоконтролю:

1. В чому заклечається потреба існування та сутність держави?

2. Яку основу регулювання суспільства підтримує держава: класову чи загальнонаціональну?

3. В чому заклечається класовість діяльності держави?

4. Сутність загальнонаціональної політики?

5. Механізм формування та способи здійснення державної влади.

6. В чому заклечається монополія держави на політичну владу.

7. Основні типи держав.

8. Шляхи розбудови держави в різних країнах.

Форма (устрій) держави

План

«Демократія – це форма правління, при якій можна говорити все,

про що думаєш, навіть тоді коли взагалі не думаєш»

Томас Джеферсон, автор Декларації про незалежність США,

3-й президент США, один із «батьків-засновників» США

1. Поняття та елементи форми держави

1.1. Фактори, що зумовлюють багатоманітність форм держави

2. Форми правління

2.1. Монархія: ознаки та різновиди

2.2. Республіканська форма правління: головні ознаки та види

2.2.1. Парламентські, президентські, президентсько-парламентські (змішані) республіки: юридичні ознаки та особливості

2.3. Форма державного правління в Україні

2.3.1. Історичний досвід України та його значення для долі самостійної Української держави і сучасного процесу становлення державності

2.3.2. Сучасні проблеми та перспективи розвитку державного правління

3. Поняття державного устрою та його різновиди

3.1. Унітарна держава, її юридичні ознаки

3.2. Федеративна держава, її юридичні ознаки та особливості устрою

3.2.1. Види федерацій: договірні та конституційні; централізовані та децентралізовані; національні та територіальні

3.2.2. Принципи розподілу повноважень між федерацією та її суб’єктами

3.3. Особливості державного устрою України

3.4. Поняття та особливості конфедерації, їх ознаки та відмінності від федерацій

3.5. Інші форми співдружностей і державних союзів

4. Політичний (державний) режим

4.1. Методи та засоби здійснення державної влади

4.1.1. Демократичний, авторитарний, тоталітарний, військово-диктаторський, фашистський, расистський режими, їх головні ознаки

4.2. Особливості тоталітарного режиму (вождизму) в СРСР

4.3. Проблеми формування політико-правового режиму в Україні


Читайте також:

  1. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  2. II Державна дума
  3. ISO 15504. Причини та історія створення
  4. IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія
  5. IV. Критерій питомої потенціальної енергії деформації формозміни
  6. IV. Політика держав, юридична регламентація операцій із золотом.
  7. IV. Правова держава, як засіб реалізації і забезпечення прав, свобод та обов’язків людини і громадянина в Україні
  8. VI етап. Аналіз варіантів зміни цін конкурентами.
  9. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  10. А. Без зміни хазяїна та ендогенної агломерації
  11. А. Без зміни хазяїна та ендогенної агломерації
  12. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру




Переглядів: 3306

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сучасна соціально-орієнтована, демократична, правова держава | Поняття та елементи форми держави

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.029 сек.