Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зоконодавча влада в Україні

иутптам у вигляді порівняльних таблиць, а до законопроектів про пнесення змін до законів порівняльні таблиці надаються для |н мі ляду Верховною Радою і в першому читанні.

Відповідно до ст. 95 Регламенту не пізніш як у чотирнадця-і иденний строк після дня надання народним депутатам першо-11і законопроекту з відповідного питання може бути внесено аль-ирнативний законопроект. Після прийняття законопроекту в першому читанні внесення альтернативних законопроектів що­до нього не допускається.

Стаття 97 Регламенту визначає, що законопроекти розгля­дуються Верховною Радою, як правило, за процедурою трьох чи­гань з урахуванням певних особливостей.

Розгляд і прийняття законопроекту за процедурою трьох чи­гань включає:

1) перше читання — обговорення основних принципів, по­ нижень, критеріїв, структури законопроекту та прийняття його

,іа основу;

2) друге читання — постатейне обговорення і прийняття за­конопроекту у другому читанні;

3) третє читання — прийняття законопроекту, який потре­бує доопрацювання та узгодження, в цілому.

Рішення про проведення повторних перших, других читань іаконопроектів Верховна Рада може приймати не більше двох

разів.

За рішенням Верховної Ради допускається остаточне прий­няття законопроекту (крім проектів кодексів і законопроектів, які містять понад 100 статей, пунктів) відразу після першого чи другого читання, якщо законопроект визнано таким, що не по­гребує доопрацювання, та якщо не надійшло зауважень щодо ііого змісту від народних депутатів, інших суб'єктів права зако­нодавчої ініціативи, юридичного чи експертного підрозділів апа­рату Верховної Ради.

Під час другого і третього читань розглядаються порівняль-пі таблиці законопроектів, а щодо законопроектів про внесення ;імін до законів порівняльні таблиці розглядаються і в першому

читанні.

Відповідно до ст. 99 Регламенту законопроект може бути від-кл иканий суб'єктом права законодавчої ініціативи, який його

 

Глава VIII

вніс, до включення такого законопроекту до порядку денного се­сії Верховної Ради.

Законопроект, включений до порядку денного сесії Верхов­ної Ради до його прийняття Верховною Радою в першому чи­танні за основу, може бути відкликаний за рішенням Верховної Ради і знятий з розгляду.

Законопроекти, внесені та не прийняті до закінчення стро­ку повноважень Верховної Ради відповідного скликання в пер­шому читанні, вважаються відкликаними.

Законопроект вважається відкликаним, якщо до його прий­няття в першому читанні народний депутат — ініціатор його вне­сення — достроково припинив депутатські повноваження.

Законопроект, внесений Президентом України або Кабіне­том Міністрів України, вважається відкликаним, якщо до його прийняття в першому читанні за основу повноваження Прези­дента України або Кабінету Міністрів України були припинені (ст. 100 Регламенту).

Законопроект вважається відхиленим, якщо запропоновані рішення на його підтримку не отримали необхідної кількості голосів народних депутатів. Таке відхилення законопроекту за­носиться до протоколу пленарного засідання Верховної Ради. Відхилений Верховною Радою законопроект або законопроект, що повторює його за суттю, не може бути внесений на поточній та наступній за нею позачерговій сесіях Верховної Ради відпо­відного скликання (ст. 102 Регламенту).

Стаття 103 Регламенту передбачає, що після включення за­конопроекту до порядку денного сесії Верховної Ради підготов­ка його до першого читання здійснюється головним комітетом. Розгляд законопроекту при підготовці його до першого читання здійснюється в порядку, передбаченому для попереднього роз­гляду законопроектів (ст. 88 Регламенту) з урахуванням особ­ливостей, визначених главою 18 Регламенту.

За наслідками підготовки законопроекту до розгляду в пер­шому читанні головний комітет ухвалює висновок, який має міс­тити:

1) пропозицію про прийняття Верховною Радою щодо від­повідного законопроекту (кожного з альтернативних законопро­ектів у разі їх унесення) одного з рішень, передбачених ст. 109 Регламенту, та обґрунтування такої пропозиції;

3.конодавча^лада^У|Фа»!І.

2) пропозицію щодо перенесення розгляду законопроекту (у

разі необхідності).

У разі розгляду альтернативних законопроектів головний НОМІтет може внести пропозицію про попереднє визначення Вер­ховною Радою основних положень, принципів, критеріїв та його і і руктурних частин, на яких має грунтуватися відповідний за-

іпнопроект.

У разі якщо законопроект потребує фінансово-економічно-Г0 обгрунтування, до висновку головного комітету обов'язково додається висновок комітету, до предмета відання якого нале­жать питання бюджету, щодо повноти та достовірності такого обґрунтування. Головний комітет може також долучити одер­жані висновки Кабінету Міністрів України та інших комітетів з цього питання. Якщо у висновках комітетів, яким Верховною Радою було доручено попередній розгляд законопроекту, є роз­біжності, головний комітет вживає заходів щодо їх врегулюван­ня. Питання, з приводу яких комітетами не досягнуто згоди, вно­ситься на розгляд Верховної Ради (ст. 106 Регламенту).

Відповідно до ст. 107 Регламенту висновок, підготовлений головним комітетом до першого читання законопроекту, виснов­ки відповідних комітетів та інші супровідні документи до ньо­го надаються народним депутатам не пізніш як за сім днів до дня розгляду цього законопроекту на пленарному засіданні Верхов­ної Ради.

Порядок розгляду законопроектів у першому читанні ви­значений ст. 108 Регламенту, відповідно до якої розгляд зако­нопроекту в першому читанні, як правило, проводиться за про­цедурою повного обговорення законопроектів. При розгляді за­конопроекту в першому читанні Верховна Рада може прийняти процедурне рішення про обговорення проекту за скороченою процедурою. Обговорення за скороченою процедурою не допу­скається при розгляді проектів кодексів та інших законопроек­тів, у яких кількість статей, пунктів перевищує 100.

Відповідно до ст. 109 Регламенту за наслідками розгляду за­конопроекту в першому читанні Верховна Рада може прийняти

рішення про:

1) прийняття законопроекту за основу з дорученням голов­ному комітету підготувати його до другого читання;

2) відхилення законопроекту;


Читайте також:

  1. IV. Правова держава, як засіб реалізації і забезпечення прав, свобод та обов’язків людини і громадянина в Україні
  2. А) Грошова оцінка земель по Україні
  3. Авангард в Україні
  4. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  5. Автономія в Україні. Конституційно-правовий статус Автономної Республіки Крим
  6. Аграрна реформа в Україні
  7. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  8. Аграрні правовідносини в Україні
  9. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  10. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  11. Адвокатура в Україні
  12. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції




Переглядів: 341

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Законодавча влада в Україні | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.247 сек.