МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||
Законодавча влада в Україні
имоги щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності встановлюються законом. У разі виникнення обставин, які порушують вимоги щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності, народний депутат України у двадцятиденний строк з дня виникнення таких обставин припиняє таку діяльність або подас особисту заяву про складення повноважень народного депутата України. У ч. 1 ст. З Закону України «Про статус народного депутата України» уточнено перелік видів діяльності, несумісних з депутатським мандатом. Так, народний депутат України також не може бути членом Кабінету Міністрів України, керівником центрального органу виконавчої влади; обіймати посаду міського, сільського, селищного голови; він не може залучатись як експерт органами досудового слідства, прокуратури, суду, а також займатися адвокатською діяльністю; входити до складу також правління підприємства, установи, організації, що має на меті одержання прибутку. Відповідно до ч. З ст. З Закону України «Про статус народного депутата України» народний депутат, призначений (обраний) на посаду, що є несумісною з депутатським мандатом, і повноваження якого не припинено в установленому законом порядку, допускається до виконання обов'язків за такою посадою не раніше дня подання ним до Верховної Ради України заяви про складення повноважень народного депутата України. Відповідно до ст. 4 Закону України «Про особливості звільнення з посад осіб, які суміщають депутатський мандат з іншими видами діяльності» від 08.07.2005 р. особу, яка протягом п'ятнадцяти календарних днів з дня призначення на посаду, що є несумісною з депутатським мандатом, порушує вимоги щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності і не подала в установленому законом порядку заяви про складення повноважень народного депутата України, має бути звільнено з посади за рішенням органу, підприємства, установи, організації або особи, до компетенції яких належить призначення на посаду та звільнення з посади цієї особи. Щодо посад, призначення на які та звільнення з яких здійснюють Президент України та Кабінет Міністрів України, то відповідно до ст. З зазначеного Закону після закінчення п'ятнадцятиденного терм і і iv Президент України або Кабінет Міністрів України приймають рішення про звільнення таких осіб з посад. Згідно із ст. 5 Лакону України «Про особливості звільнення з посад осіб, які суміщають депутатський мандат з іншими видами діяльності» акт про призначення особи, яка є народним депутатом України, па посаду, що є несумісною з депутатським мандатом, втрачає ■цінність через двадцять календарних днів з дня його видання, якщо повноваження народного депутата України не припинено В установленому законом порядку. Відповідно до ст. 81 Конституції України повноваження народних депутатів України припиняються одночасно з припиненням повноважень Верховної Ради України. Повноваження народного депутата України припиняються достроково в разі: 1) складення повноважень за його особистою заявою; 2) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього; 3) визнання його судом недієздатним або безвісно відсутнім; 4) припинення його громадянства або його виїзду на постійне проживання за межі України; 5) якщо протягом двадцяти днів з дня виникнення обста-нин, які призводять до порушення вимог щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності, ці обставини ним не усунуто; 6) невходження народного депутата України, обраного від політичної партії (виборчого блоку політичних партій), до складу депутатської фракції цієї політичної партії (виборчого блоку політичних партій) або виходу народного депутата України із складу такої фракції. При цьому законодавча невизначеність наведених вище понять «невходження» та «вихід» призвели до появи норми Регламенту Верховної Ради України, відповідно до якої народний депутат, якого виключено зі складу депутатської фракції, є позафракційним (ч. 4 ст. 59 Регламенту). Незрозуміло, чи порушує дана норма Регламенту цитоване положення п. 6 ч. 2 ст. 81 Конституції України, чи поняття «виключення» не є складовою понять «невходження» та «вихід», а отже узгоджується із нормами Конституції України? У теорії конституційного права заборона невходження депутата, обраного
416 Глава\ЛІІ від політичної партії (виборчого блоку політичних партій), до складу депутатської фракції цієї політичної партії (виборчого блоку політичних партій) або виходу депутата із складу такої фракції під загрозою втрати депутатського мандата називається дефекцією. Таку заборону не слід розглядати однозначно позитивно, оскільки, з одного боку, дійсно, стійкість та дисципліна партійних фракцій полегшують роботу парламенту, але, з іншого боку, система фракційного примусу іноді примушує депутата голосувати всупереч своїм переконанням; 7) його смерті. Повноваження народного депутата України припиняються достроково також у разі дострокового припинення, відповідно до Конституції України, повноважень Верховної Ради України — в день відкриття першого засідання Верховної Ради України нового скликання. Рішення про дострокове припинення повноважень народного депутата України у випадках, передбачених пунктами 1, 4, приймає Верховна Рада України, а у випадку, передбаченому пунктом 5, — суд. У разі набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо народного депутата України, визнання народного депутата України недієздатним або безвісно відсутнім його повноваження припиняються з дня набрання законної сили рішенням суду, а в разі смерті народного депутата України — з дня смерті, засвідченої свідоцтвом про смерть. У разі невходження народного депутата України, обраного від політичної партії (виборчого блоку політичних партій), до складу депутатської фракції цієї політичної партії (виборчого блоку політичних партій) або виходу народного депутата України із складу такої фракції його повноваження припиняються достроково на підставі закону за рішенням вищого керівного органу відповідної політичної партії (виборчого блоку політичних партій) з дня прийняття такого рішення. Читайте також:
|
|||||||||
|