Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Виконавча влада в Україні

 

Для здійснення спільних програм місцеві державні адміні­страції та органи місцевого самоврядування можуть укладати договори, створювати спільні органи та організації.

Місцеві державні адміністрації здійснюють функцію управ­ління майном підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління. Голови місцевих державних адміністра­цій укладають та розривають контракти з їх керівниками.

Керівники підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, призначаються та звільняються з посад за погодженням з головою відповідної місцевої державної адміні­страції, крім керівників установ, підприємств і організацій Зброй­них Сил та інших військових формувань України, а також керів­ників навчальних закладів, що призначаються на посаду за умо­вами конкурсу.

Місцеві державні адміністрації не втручаються у господар­ську діяльність підприємств, установ і організацій, крім випад­ків, визначених законом.

Місцеві державні адміністрації мають право звернутися до власника підприємства, установи, організації чи уповноваженої ним особи з вмотивованим поданням про притягнення до від­повідальності їх керівників у разі порушення ними законів. Про результати розгляду власник чи уповноважена ним особа зобо­в'язані повідомити місцеву державну адміністрацію у місячний термін.

Керівники підприємств, установ та організацій мають право звернутися до органів виконавчої влади вищого рівня або до су­ду про скасування розпорядження голови місцевої державної адміністрації, що суперечить законодавству в питаннях, що сто­суються їх діяльності.

Керівники підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності зобов'язані в десятиденний термін надавати на вимогу голови місцевої державної адміністрації необхідну інформацію у межах, визначених законом.

Місцеві державні адміністрації взаємодіють з політичними партіями, громадськими, релігійними організаціями, професій­ними спілками та їх об'єднаннями для забезпечення прав і сво­бод громадян, задоволення їх політичних, екологічних, соціаль­них, культурних та інших інтересів з урахуванням загальнодер-

жанних і місцевих інтересів, сприяють виконанню статутних іавдань та забезпечують додержання законних прав цих об'єд-нань громадян.

Політичні партії, громадські, релігійні організації, професій-іи спілки та їх об'єднання можуть вносити пропозиції з питань і X діяльності на розгляд місцевих державних адміністрацій. У цих иииадках представники зазначених організацій мають право бу-і п присутніми під час розгляду внесених ними питань, давати необхідні пояснення.

Місцеві державні адміністрації забезпечують додержання Прав і свобод громадян.

Громадяни звертаються до місцевих державних адміністра­цій у вирішенні питань, що належать до сфери повноважень міс-цевих державних адміністрацій.

Посадові особи місцевих державних адміністрацій зобов'я­зані розглянути звернення громадян і не пізніше ніж у визначе­ний законом термін прийняти рішення або дати обґрунтовану шдновідь. Посадові особи проводять особистий прийом грома-іяп у порядку, визначеному законом.

Рішення посадових осіб місцевих державних адміністрацій можуть бути оскаржені Президенту України, органу виконавчої влади вищого рівня, Уповноваженому Верховної Ради України і прав людини або до суду.

Голови місцевих державних адміністрацій видають розпо-I іядження одноособово і несуть за них відповідальність згідно із иконодавством.

Проекти розпоряджень нормативно-правового характеру по­годжуються з керівниками відповідних структурних підрозді-ПІВ місцевих державних адміністрацій.

Акти місцевих державних адміністрацій ненормативного ха­рактеру, прийняті в межах їх повноважень, набирають чинності і моменту їх прийняття, якщо самими актами не встановлено шиї і ший термін введення їх у дію. Ці акти доводяться до їх ви­конавців, а при потребі — оприлюднюються.

І Іормативно-правові акти місцевих державних адміністрацій ПІДЛЙгйЮть державній реєстрації у відповідних органах юстиції

I установленому органом порядку і набирають чинності з момен-і v їх реєстрації, якщо самими актами не встановлено пізніший

II • 11 м і п введення їх у дію.

Главах

Виконавча влада в Україні

 

Нормативно-правові акти місцевих державних адміністрацій, які стосуються прав та обов'язків громадян або мають загаль­ний характер, підлягають оприлюдненню і набирають чинності з моменту їх оприлюднення, якщо самими актами не встановле­но пізніший термін введення їх у дію.

Акти місцевих державних адміністрацій, що суперечать Кон­ституції України, законам України, рішенням Конституційно­го Суду України, актам Президента України та Кабінету Міні­стрів України або інтересам територіальних громад чи окремих громадян, можуть бути оскаржені до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду.

Розпорядження голови державної адміністрації, що супере­чать Конституції України, законам України, рішенням Консти­туційного Суду України, іншим актам законодавства, або є не­доцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, Кабінетом Міністрів України, головою місцевої державної адмі­ністрації вищого рівня або в судовому порядку.

Накази керівників управлінь, відділів та інших структурних підрозділів місцевої державної адміністрації, що суперечать Кон­ституції України, іншим актам законодавства, рішенням Консти­туційного Суду України та актам міністерств, інших централь­них органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою місцевої державної адміністрації, відповідним міністерством, ін­шим центральним органом виконавчої влади.

Для правового, організаційного, матеріально-технічного та ін­шого забезпечення діяльності місцевої державної адміністрації, підготовки аналітичних, інформаційних та інших матеріалів, систематичної перевірки виконання актів законодавства та роз­поряджень місцевої державної адміністрації, подання методич­ної та іншої практичної допомоги місцевим державним адміні­страціям та органам місцевого самоврядування головою місцевої державної адміністрації утворюється апарат місцевої державної адміністрації в межах виділених бюджетних коштів.

Апарат місцевих державних адміністрацій очолює керівник, який призначається на посаду головою місцевої державної адмі­ністрації.

Керівник апарату місцевої державної адміністрації органі­зовує його роботу, забезпечує підготовку матеріалів на розгляд

голови місцевої державної адміністрації, організовує доведення розпоряджень голови місцевої державної адміністрації до вико­навців, відповідає за стан діловодства, обліку і звітності, вико­нує інші обов'язки, покладені на нього головою місцевої держав­ної адміністрації. З цих питань керівник апарату місцевої дер­жавної адміністрації видає накази.

Організаційно-процедурні питання внутрішньої діяльності місцевих державних адміністрацій регулюються їх регламента­ми, що затверджуються головами відповідних місцевих держав­них адміністрацій. Типовий регламент місцевої державної адмі­ністрації затверджено Постановою Кабінету Міністрів України ВІД 11.12.1999 р. № 2263, зі змінами і доповненнями1.

Фінансове забезпечення місцевих державних адміністрацій .ідійснюється за рахунок Державного бюджету України.

Відповідно до Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2015 p., затвердженої Постановою Кабінету Міні­стрів України від 21.07.2006 р. № 10012, передбачається змі­нити функції місцевих державних адміністрацій шляхом пере-і ворення місцевих органів виконавчої влади загальної компе-ГЄНЦІІ на контрольно-наглядові органи у структурі виконавчої влади.

Контрольні питання та завдання

1. Визначте поняття виконавчої влади та систему її органів в Україні.

2. Охарактеризуйте конституційно-правовий статус Кабінету Міністрів України. Яких змін він зазнав у зв'язку із прове­денням в Україні конституційної реформи?

3< Охарактеризуйте конституційно-правовий статус міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.

1 Типовий регламент місцевої державної адміністрації, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.1999 р. № 2263, зі змінами і доповненнями //Офіційний вісник України. — 1999. — № 50.

* Державна стратегія регіонального розвитку на період до 2015 р., за-гперлжена Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2006 р. № 1001 // Урядовий кур'єр. — 2006. — 3 серпня.

Главах

Виконавча влада в Україні

 

4. Охарактеризуйте конституційно-правовий статус місцевих державних адміністрацій.

5. Визначте можливі шляхи реформування системи органів ви­конавчої влади в Україні.


Читайте також:

  1. IV. Правова держава, як засіб реалізації і забезпечення прав, свобод та обов’язків людини і громадянина в Україні
  2. А) Грошова оцінка земель по Україні
  3. Авангард в Україні
  4. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  5. Автономія в Україні. Конституційно-правовий статус Автономної Республіки Крим
  6. Аграрна реформа в Україні
  7. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  8. Аграрні правовідносини в Україні
  9. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  10. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  11. Адвокатура в Україні
  12. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції




Переглядів: 532

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виконавча влада в Україні 489 | Глава XI

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.