Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порядок створення й реєстрації товарної біржі

Згідно ст. 279 ГК України товарна біржа створюється на основі добровільного об'< днання зацікавлених суб'єктіві осію дарювання. Створеннятоварної біржі здійснюється шляхом уюіадання :<аснонникамн УГОДИ, ЩОни.иіач.м порядок п СТВО рення, склад засновників,їхнього обов'язку, розмірі строїш сплати пайових вступнихі періодичних внесків.Аналогічні положення міститьст.5 Закону. Таким чином, укладання уго­ди засновниками говарноїбіржі ма< на меті (і порений говар-ноі біржі.Нона служить,п.к .імперед. для визначення порядкуіі умов погодженої діяльності засновників зі створенійбіржі

Згідно ГК і Закону України товарна біржа дії нашле і лиі уставу, затверджуваного засновниками.При цьому законодавство встановлкхпенні вимоги, що пропонують*л доуставу товарної біржі. Так, устав товарної біржі повинен містити гакі положення як оклад засновників, предметі цілі дія гьностібіржі, нили фоидпі. органи управліннябіржею, орі aMi.i.Hiimi.i структурабіржі, права іі обов'язкичленів біржі і) інших питань. З урахуваннямнього варто звернути увагу гакож на загальніположення ч. 3 ст. 57 ГК України, що встанов­лю* загальні вимогищодо установчих документі суб'єктів господарювання.


У цьому контекстінеобхідно вказати кілька особливос­тей створення говарноїбіржі як суб'єкта господарювання.Зо-к|н ма ГК України передбачає,що товарна біржа створюється наоснові добровільного об'єднання зацікавленихсуб'єктів господарювання. Усвою чергу стаття 1 Закону передбачає,то товарна біржа є організацмю. щопоєднує юридичнихі фізич­нихосіб, які здійснюють виробничуй комерційнудіяльність.

Таким чином, при визначеннікола суб'єктів, що мають правостворення товарної біржі, варто керуватися вимогами ст.55 ГК України, що визначає загальне поняття суб'єкта гос­подарювання.Так, суб'єктамигосподарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюютьгосподарсь­ку діяльність, реалізуючн господарську компетенцію (су­купність господарських прав й обов'язків), мають відособлене майно,несуть відповідальність за своїми обов'язками в межах цього майна, крім випадків, передбаченихзаконодавством. Відповідно суб'єктами господарювання єгосподарські ор-іаш і.іції, громадяни України, іноземцій особи без громадян­ства, що здійснюють господарську діяльність і зарем грованівідповідно до закону як підприємці, філії, представництва й іншівідособлені підрозділи господарських організацій(струк­турні одиниці), створеніними для здійснення господарської діяльності. Таким чином, засновниками й членами товарної біржі можуть бути тільки особи, що мають статус суб'єкта гос­подарювання.

У той же час ГК України й Закон обмежують коло суб'єктів, які можуть виступати як засновники і члени говар­ноїбіржі. До суб'єктів, що не маютьправа виступати в ролі ,<а-сновників товарної біржі, належать органи державної влади й органи місцевого самоврядування, а також державного й ко-м\ пального підприємства,установи йорганізації,які повністюабо частково втримуютьсяu рахунок Державного бюджету України або місцевих бюджетів.

Чинне законодавство щодо говарної біржі одночасно ви­користовує поняття•«створення» й «реєстрація». Якщо ство-


Ііі/ітовс прано


РаиНл 2 Правовий статус товарної біржі


 


рента розуміти вши|мжому змісті, то в цей процес входятьі такі етапияк укладання угодипро створеннябіржі, затверд­ження устану й дсржанна реєстраціябіржі.

Згідно ст. 7 Закону державна реєстраціятоварної біржі здійснюєтьсяв порядку, передбаченому для ігідпрн* мста.На порядок реєстраціїбірж указуєіі ч. 6 ст. 279 ГК України, що. у єною чергу, носить відсильний характер і ПГргдгигпи. mo дер­жавна |н-( ( і рація товарної біржі здійснкхлия ЯГІДНОст. 58 ГК України. Крім ЦЬОГО,варто взяти до уваги нимої и Закону Ук­раїни «Про державну реєстраціююридичних осібі фізичних осіб ПІДПРИЄМЦІВ»,щодо Порядку Державноїрес (І рації юри динних осіб..

Зазначені нормативно правові акти ііе|х«д6ачають за­гальні положення щодо всіх суб'єктів господарювання,тому в щи час для державної реесірацПтоварної біржі діє загальний правовийрежим державної ри страцП, установленийдля всіхсуб'єктів господарювання юридичних осіб.

Порядок іфОВГДГННЛдержавної реєстрації визначається ст. 25 Закону України «Про державну реєстрація)юридичних осібі фізичнихосіб-підирж мців». З урахуванням основних положень цьогонорматинпо прлноиого акту при державній реєстрації товарної біржі державному реєстраторовінадають­ся нас гуп ні документи:

— заповнена реєстраційнакартка на проведеннядержав­
ної |к( страті;

копія угоди засновників іі|ю створеннятоварної біржі;

— два екземпляриуставу товарної біржі.

документ, що підтверджу! сплату реєстраційного збо­ру аа проведення державної реєстрації . [ержааному реєстраторові забороняєтьсявимагати до­даткові документадля проведеннядержавної реєстраціїто-нарпої біржі. Строк державної реєстрації товарноїбіржі, як юридично] особи,не иошіїкії перевищуватиірьох робочихлнів від дня надходження документів для проведеннядержав­ної реї сграції. Датою державної реєстраціїгонарної біржі є да-

S0 --------------------------------------------------------- .---- .--------------------------------


га внесення в (липни державний pet і м> іапису про державну реєстрацію. Свідоцтвопро держаній реєстрацію говарноїбіржі повинне бути оформленей видана ввсиовникам не

пізніше наступноюробочого дня після державної реєстрації.

Варто підкреслити, що на відміну від державної реєстрації ({юндовоібіржі для |мч страцВ товарно]біржі передбачений більш спрощенийпорядок тому що не потрібне рішення якого небудь державного органа, а також не встанов­лений мінімальний|юзм>р статутного фонду. Так, сукупний статуї мий фондбірж Донецької області в 2004 р. склав 1283,6 тис. гри. (це н.і 24% більше, ніж в 2003 р. за рахунок створення нових бірж) |7|. Однак, з огляду на, те що товарна біржа є публічним інститутом досить обґрунтованим можна визнати пропозицію п|ю встановлення певних нормативів при форму­ванністатутною фондутоварної біржі. Зокрема, закожніро-ект, внесений на розгляд Верховної Ради України «Про вне-і еннязмін і доповненьу Закон України *ІІ|ю товарнубіржу» в 2003 році, передбачає формування статутного фонду в ровьгіріодного млн. гри.

4. Функції, права й обов'язки товарної біржі

Товарна біржа є господарською організацією, що вико н\< пенні, .і самеринкові РЄГУДШГНВНІ(оріаш «лціиної н еьо помічні) функції векономіці завдяки виявлений» курсутовар­них цін. попиту ГВ вромяшЩ. Орицьому функції (основні на­прямки ДІЯЛЬНОСТІ)біржі випливанні», насамперед, і ПОНЯТТЯтоварної біржі як особливого суб'єкт а им подарюнання (ст. 279 ГК України). До таких функцій можна віднести:

1. Організація проведення торгів - це напрямок, що ни мага» належного матеріально-технічного забезпечення горгів,ро.(|и)бки правилбіржової торгівлі, проведення торгіву певно­му місці й у певний час,здійснення контролю за доі рим.інням правил біржово]юрпнлі всіма учасниками торгів;


Біржове право


Роміїл 2. Правовий статус товарної біржі


 


2. Розробка біржових контрактів - це напрямок, що
припуск» розробкуіі t;iі вердженнябіржею стандартних умов
гиповихбіржових контрактів(якісна характеристикабіржо­
вих товарів, розміри партії товарні, розробкаоднакових вимог
до розрахунків ПО біржових угодах і т.п.).

3. Вирішення спірних питань - ценапрямок діяльності
біржі забезпечуєрозгляд третейським судом товарної біржі
mix суперечок, які виникаютьміж учасниками біржової
торгівлі із приводу укладання, зміниабо виконання біржових
угод, організації й проведенням біржових торгів.Загальні умо­
ви діяльності третейського суду біржі визначаютьсяЗаконом
України «Про третейські суди»;

4. Котирування й регулювання біржових цін це виз­
начення
спеціальної (котирувально!)комісією біржових цін,
станом на початок і закінчення торгів. Котирування цін носить
офіційнийхарактері біржі зобов'язаніпублікувати ціни на то­
вари в біржових бюлетенях

5. Біржове страхування (хеджуваиня) учасників
біржової торгівлі від несприятливихдля них коливань цін -
це одна і найважливішихфункцій, що дозволяє знижувати
цінові ризики учасників, що виникаютьвнаслідок не­
стабільності ринку Дана функціяпідвищує довіру до біржі,
залучає до участі в ній ринковихспекулянтів, підвищує
кількість продавців, покупців і посередників.

6. Гарантування виконання угод - це напрямок забезпе­
чує належне виконання зобов'язань сторін біржової угоди за
рахунок системи гарантійних внесків, а також діяльності
спеціального підрозділу біржі - кліринговогоцентра;

7. Інформаційна функція — ценапрямок припускає на­
дання клієнтам, Іншим зацікавленим організаціям Інформації
про наявність товарів, публікація такої інформації вгазетах,
журналах, інформаційних агентствах.Крім цього кожний
учасник біржових торгів забезпечу» п.ся всією необхідною
Інформацієюдля ухвалення ВІДПОВІДНОГОрішення іі покупці
або пролажу товару (Інформаціяпро укладені угоди, утворені

9Z --------------------------------------------------------------------------------------------


ціни ут.ч. і на Іншихбіржах, найважливішіполі пічні й еко


Читайте також:

  1. ACCESS. СТВОРЕННЯ ЗВІТІВ
  2. ACCESS. СТВОРЕННЯ ФОРМ
  3. I.1. Порядок збільшення розміру статутного капіталу АТ за рахунок додаткових внесків у разі закритого (приватного) розміщення акцій
  4. II. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ТА ОЦІНКИ ПОТОЧНИХ ТА ПІДСУМКОВИХ ЗАНЯТЬ (ЗМІСТОВИХ МОДУЛІВ).
  5. II. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ТА ОЦІНКИ ПОТОЧНИХ ТА ПІДСУМКОВИХ ЗАНЯТЬ (ЗМІСТОВИХ МОДУЛІВ).
  6. II. Порядок разработки индивидуальной программы
  7. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  8. ISO 15504. Причини та історія створення
  9. IV ПОРЯДОК ПРОВЕДЕНИЯ ОПРОБОВАНИЯ ТОРМОЗОВ
  10. IV. ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ ТА ПОРЯДОК ЇХ РОЗВ’ЯЗАННЯ
  11. The peace – порядок
  12. V. Порядок подання роботи на рецензiю i захист роботи




Переглядів: 599

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організаційно-правова форма товарної біржі | ПОМІЧНІ ПОДІЇ І Т.Д.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.