Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Деякі риси парламентського контролю

- Швидкість: для того, щоб відповідні контрольні органи мали можливість впливати на проходження відповідних законопроектів у парламенті, процеси контролю мають бути інтегрованими у національні процедури законотворчості. Так, наприклад, СКПЛ не є законодавчим комітетом і не має можливостей гальмувати проходження законопроектів, тому, саме з огляду на це, він завжди прагне повідомити про свої висновки щодо наслідків прийняття певного закону для захисту прав людини до початку останнього етапу процедури, коли є можливість внести у законопроект зміни у нижній палаті, до якої такий законопроект подається.

- Точність та незалежність: парламентський контроль у багатьох випадках вимагає чіткої картини бачення урядом законності законодавчих норм та їхньої сумісності з національними та міжнародними стандартами прав людини. Проте найбільша ефективність контролю досягається тоді, коли парламентарі мають змогу звернутися за якісною юридичною консультацією до фахівця, незалежного від уряду. Різні парламенти приймають різні моделі. Наприклад, у СКПЛ існують свої власні юридичні радники. З іншого боку, грузинський Комітет з прав людини та громадянської інтеграції має право скликати цільову нараду групи експертів. Так само, більшість парламентських комітетів мають право звертатися до НУО, академічних установ та юридичних фахівців з проханням надати фактичні матеріали або окрему пораду з приводу наслідків прийняття конкретних законопроектів для захисту прав людини.

- Доступність: хоча аналіз законодавства на предмет дотримання прав людини може бути складним юридичним завданням, важливо, щоб всі процеси парламентського контролю були реальними, цілеспрямованими та відкритими для членів парламенту і для широкого загалу.

- Практична спрямованість: якщо пов’язані з правами людини проблеми є зрозумілими, парламентський контроль по можливості має пропонувати практичні рішення. Чи є законопроект настільки некоректним, що він ніколи не буде прийнятий? Чи необхідні додаткові гарантії, і якщо так – як саме вони мають виглядати? Яких змін потребує законопроект?

- Подальший контроль: внесення змін до законопроектів у ході проходження ними законотворчих процедур може створити проблеми – або надати рішення – у царині прав людини. Парламентарі мають чітко пам’ятати про те, що законопроект, який не викликав жодних зауважень щодо його сумісності, в останню мить може бути повністю змінений.

- Післяпарламентський контроль: Формулювання законопроекту можуть видаватися такими, що відповідають національним та міжнародним стандартам прав людини. Разом з тим, часто буває так, що положеннями законопроекту створюються повноваження або обов’язки, які наділяють державні органи або структури широкими дискреційними можливостями, і реальні наслідки цих положень для захисту прав людини стають зрозумілими тільки після запровадження закону. За таких обставин парламентарі можуть прийняти рішення про застосування післяпарламентського контролю (контролю за впровадженням).


Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. III. КРИТЕРІЇ ДОПУСКУ ДО СКЛАДАННЯ ПІДСУМКОВОГО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ (ЕКЗАМЕНУ).
  3. IV. Загальна схема поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів
  4. IV. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ
  5. IV. Питання самоконтролю.
  6. V. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ
  7. V. ПОРЯДОК ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ
  8. V. СИСТЕМА ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
  9. VI. Перелік питань для підсумкового контролю знань, умінь та навичок
  10. VII.1. Матеріали контролю для підготовчого етапу заняття по темі корекції часткового знімного протезу
  11. VII.1. Матеріали контролю для підготовчого етапу заняття по темі корекції часткового знімного протезу
  12. VIІІ. ПЕРЕЛІК ЗАПИТАНЬ ДЛЯ КОНТРОЛЮ З КОЖНОГО МОДУЛЯ І ДИСЦИПЛІНИ В ЦІЛОМУ




Переглядів: 348

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перевірки на відповідність та інші параметри парламентського контролю | Котроль за діяльністю уряду. Виконавча та адміністративна діяльність

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.