Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації

Розпочинаючи вивчення теми, студентам слід визначити поняття „сімейне право”, яке можна розглядати у кількох значеннях: сімейне право як галузь, сімейне право як сімейне законодавство, тобто система нормативних актів, які містять сімейно-правові норми, сімейне право як правова наука та сімейне право як навчальна дисципліна.

Слід відзначити, що на сьогоднішній день, в юридичній літературі немає єдності думок щодо визначення сімейного права в якості галузі права. Одні автори вважають його частиною або підгалуззю цивільного права, інші – самостійною галуззю.

Відносини, які становлять предмет сімейного права, з огляду на структуру Сімейного кодексу України (надалі по тексту – «СК України»), умовно можна поділити на чотири групи: 1) відносини, які вини­кають у зв'язку зі вступом в шлюб, його припиненням або визнанням недійсним; 2) відносини, які виникають між батьками і дітьми (усиновлювачами і усиновленими); 3) відносини, які виникають у зв’язку із влаштуванням дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування; 4) відносини між іншими членам сім’ї та родичами. Тобто це відносини між бабою, дідом, прабабою, прадідом та внуками, правнуками, рідними братами та сестрами, мачухою, вітчимом та падчеркою, пасинком, іншими членами сім’ї.

Метод сімейного права— це сукупність засобів, прийомів, спо­собів, за допомогою яких здійснюється юридичний вплив на вольо­ву поведінку учасників сімейних відносин.

У праві виділяють два загальних методи правового регулювання: диспозитивний та імперативний.

Принципи сімейного права – це загальні засади, керівні ідеї, відповідно до яких здійснюється сімейно-правове регулювання суспільних відносин. Студенти повинні знати основні принципи сімейного права та вміти дати їх характеристику.

Джерелами сімейного права є Конституція України, Сімейний кодекс України, закони та інші нормативно-правові акти, договір та звичай. СК України є основним нормативно-правовим актом, що визначає правовий статус приватних осіб. СК України було прийнято 10 січня 2002 р., а набрав чинності він лише 1 січня 2004р. Слід звернути увагу студентів на порядок застосування Цивільного кодексу України до сімейний відносин.

 

Запитання та завдання для самоконтролю

1. Дайте визначення сімейного права.

2. Які відносини регулюються сімейним правом і в чому їх особливості?

3. В чому полягає специфіка методу сімейно-правових відносин?

4.Що Ви розумієте під принципами сімейного права? Назвіть їх і розкрийте зміст.

5. Перерахуйте джерела сімейного законодавства та дайте їх характеристику.

6. Охарактеризуйте Сімейний кодекс України як основне джерело сімейного права.

7.Перерахуйте передбачені Сімейним кодексом підстави застосування цивільного законодавства до сімейних відносин.

 

Задачі


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  4. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  5. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  6. V. Рекомендації щодо безпечного застосування сільськогосподарської техніки при виконанні основних агротехнологічних операцій у рослинництві
  7. VI. Рекомендації щодо безпечного використання сільськогосподарської техніки при виконанні основних технологічних операцій у тваринництві
  8. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки
  9. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  10. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  11. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  12. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання




Переглядів: 340

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МОДУЛЬ 1. «СІМЕЙНЕ ПРАВО» | Задача №1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.