Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації

Сімейні правовідносини – це особисті немайнові та майнові відносини, що виникають зі шлюбу, кровного споріднення, усиновлення, взяття дітей на виховання, встановлення опіки та піклування, і засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників.

Сімейні правовідносини мають спеціальні та загальні ознаки. Загальні ознаки характеризують спільні риси, які притаманні як сімейним, так іцивільним правовідносинам. Спеціальними ознаками є ті, що характерні саме для сімейних правовідносин, і певною мірою виділяють їх серед інших цивільних правовідносин. До спеціальних ознак належать: 1) спеціальний суб'єктний склад 2) своєрідність юридичних фактів, які породжують сімейні правовідносини; 3) тривалість існування; 4) індивідуалізація учасників і неможливість передачі прав та обов'язків іншим особам; 5) особисто-довірчий характер відносин; 6) сімейні відносини регулюються окремим кодифікованим актом – СК України.

Слід звернути увагу студентів, що на відміну від цивільних, учасником (суб’єктом) сімейних відносин можуть бути лише людина, яка у сімейних відносинах має свій додатковий статус – дружини, чоловіка, матері, батька, дитини тощо. Юридичні особи у сімейних відносинах участі не беруть. Коло учасників (суб’єктів) сімейних відносин встановлено ст. 2 СК України.

Учасники сімейних правовідносин мають різноманітні особисті та майнові права й обов'язки.

Суб'єктивне сімейне право — це гарантована правом і законом міра можливої або дозволеної поведінки учасника сімейних відносин. Традиційно суб’єктивне право характеризується через так звану „тріаду” можливостей, яка включає можливість самому поводитися певним чином; можливість вимагати певної поведінки від інших осіб; можливість отримати захист порушеного права за допомогою суду, державних органів тощо. Суб'єк­тивний сімейний обов'язок— це вид і міра належної поведінки особи. Відповідно до ст. ст. 14, 15 СК України сімейні права і обов’язки є такими, що тісно пов’язані з особою, а тому не можуть бути передані (перекладені) на іншу особу.

Підставою виникнення, зміни і припинення сімейних правовідносин є юридичні факти. Студенти повинні знати класифікації юридичних фактів та вміти охарактеризувати кожен вид.

 

Запитання та завдання для самоконтролю

1. Розкрийте зміст поняття „сімейні правовідносини”.

2. Назвіть види сімейних правовідносин.

3.Які особливості притаманні суб’єктам сімейних правовідносин?

4. Назвіть особливості юридичних фактів, які спричиняють зміну, виникнення та припинення сімейних правовідносин.

 

Задачі


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  4. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  5. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  6. V. Рекомендації щодо безпечного застосування сільськогосподарської техніки при виконанні основних агротехнологічних операцій у рослинництві
  7. VI. Рекомендації щодо безпечного використання сільськогосподарської техніки при виконанні основних технологічних операцій у тваринництві
  8. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки
  9. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  10. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  11. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  12. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання




Переглядів: 430

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Задача №1 | Задача №1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.