Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Механізм ринку

Попит – представлена на ринку платоспроможна потреба у товарах і послугах. Ринковий попит залежить від кількох чинників, зокрема - від ціни даного товару, цін на інші то­вари, грошових доходів покупців та їхніх смаків, накопиченого ба­гатства, від географічного середовища, кліматичних умов, смаків, ре­лігійних вірувань. Зміна цих чинників зумовлює зміну обсягу попиту (кількості товару, яку покупці готові купити). Залежність обсягу попиту від названих факторів називається функцією попиту.

Як­що усі чинники попиту, окрім ціни даного това­ру, залишаються незмін­ними, тоді кожному рівню ціни буде відпо­відати певний обсяг по­питу. Така залежність називається функцією попиту від ціни,що можна виразити наступ­ним рівнянням:

QD = f (P)

де QD- обсяг попиту, P-рівень ціни.

Характер даної залежності формується законом попиту:обсяг попиту знаходиться у оберненій залежності від рівня ціни при ста­лості усіх інших його чинників, тобто чим вища ціна товару, тим менший на нього попит, а чим нижча ціна, тим попит більший. Уперше математичний закон попиту був сформульований А.Курно в 1838 р. Графічне зображення даної функції називається кривою попиту (на графіку крива D), яка відбиває дію закону попиту. Крива попиту виражає зв'язок між ціною продукту Рі кількістю попиту на нього Q.При побудові кривої по вертикальній осі відкладається ціна товару, по горизонтальній - величина попиту.

Рис. 8.1. Крива ринкового попиту

 

Графічно зміна обсягу попиту виражається у русі точки по кривій попиту вгору чи вниз (показано стрілками). Нахил кривої від’ємний, характеризує зворотний зв'язок.

Найважливішим чинником, що визначає обсяг по­питу, є ціна. Але існують і нецінові чинники, що впливають на нього.

Таблиця 8.1


Читайте також:

  1. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  2. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  3. III. Аналіз ринку
  4. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  5. IV розділ. Сегментація ринку та вибір цільового сегменту
  6. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  7. IV. Розширення депозитів шляхом операцій на відкритому ринку.
  8. IY. Стратегії “асоційованого” ринку
  9. O стратегія підвищення ринкової частки за існуючої місткості ринку.
  10. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  11. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  12. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.




Переглядів: 332

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ринок: сутність, функції. Механізм ринку | Нецінові чинники ринкового попиту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.