Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Нецінові чинники ринкового попиту

Нецінові чинники Зміст нецінових чинників
Кількість покупців Збільшення кількості покупців підвищує ринковий попит і навпаки.
Доходи споживачів Пряма залежність між дохода­ми і попитом.
Очікування споживачів Очікування зростання цін у майбутньому збільшує поточний попит і навпаки.
Ціни на товари-субститути, супутні товари Якщо зростає ціна на товар-субститут (взаємозамінний товар), то попит на нього зни­жується, а на його замінник – підвищується. Якщо зростає ціна на товар-комплемент (доповнюючий), то зменшується попит і на цей товар, і на доповнюючий.
Місткість ринку Чим розвиненіший ринок, тим більше він спонукає економічних суб'єктів до пошуку но­вих джерел доходу задля збільшення свого платоспромож­ного попиту;
Кліматичні умови У курортній зоні пізньої весни, влітку та ранньої осені зростає попит на купальні костюми, екскурсійні послуги тощо.

 

Зрушення кривої DDдо D1D1означає, що нецінові чин­ники викликають зростання величини попиту, а зсув DDдо D2D2- зменшення попиту. Рух по кривій DDвід точки Адо точки В, по кривій D1D1від А1до B1по кривій D2D2від А2до В2відображає зміну обсягу попиту під впливом ціни. Рух від точки Адо точки A1, від Адо А2, від А до В1і т. д. означає, що на попит впливають нецінові фактори.

Пропозиція – сукупність товарів і послуг, яку виробники готові продати на ринку за певну ціну.

Функція пропозиції виведена на основі ринкового досвіду. Кри­ва пропозиції відбиває зв'язок між ціною і кількістю продукту, який виробники готові виробити і продати за даного рівня цін.

На пропозицію також впливає кілька чинників (ціна товару, ціна на фактори виробництва, технологія та організація виробниц­тва, кількість виробників-конкурентів, цінові і дефіцитні очікуван­ня покупців, розмір податків тощо).

Залежність обсягу пропозиції від названих факторів називають функцією пропозиції: найважливішим чин­ником пропозиції є ціна. Залежність пропозиції від ціни називають функцією пропозиції від ціни,яка виражається рівнянням:

QS = f (X1, X2, X3 …XN )

де QSобсяг пропозиції, P- рівень ціни.

Характер даної залеж­ності називають законом пропозиції:обсяг пропо­зиції знаходиться у прямій залежності від рівня ціни, тобто чим вища ціна, тим більша пропозиція товару, і навпаки.

Гра­фічне зображення даної функції (рис.8.3) утворює криву пропозиції(крива S), яка відбиває дію закону пропозиції. Крива будується за умови зміни ціни. Всі інші фактори, які впливають на величину пропозиції, мають бути незмінними.

 

 

Графічно зміна обсягу пропозиції відображається у русі по кривій пропозиції в той чи інший бік (показано стрілками). За низького рівня ціни пропозиція даного товару на ринку зникає, так як ціна не по­криває навіть витрат виробництва.

Крива пропозиції знаходить багато застосувань: вона відбиває пропозицію щодо цін споживчих товарів і послуг, праці, землі та капіталу, інвестицій, грошей тощо.

Ринкова рівновага має місце тоді, коли попит і пропозиція за певної ціни є урівноваженими, що і відображено на рисунку 8.4.

 


Читайте також:

  1. Аліментарні чинники
  2. Аналіз вимог та динаміки попиту на міжнародному та внутрішньому ринку туристичних послуг (за видами туризму, за категоріями туристів, цілей та об’єктів відвідування)
  3. Аналіз попиту
  4. Аналіз попиту
  5. Базові поняття теорії маркетингу. Потреби, їх класифікація. Чинники впливу на розвиток потреб.
  6. Біохімічні чинники виникнення втоми при виконанні короткочасних вправ максимальної і субмаксимальної потужності
  7. Вади ринкового саморегулювання.
  8. Вдавані виключення із закону попиту
  9. Взаємодія попиту і пропозиції
  10. Взаємодія попиту і пропозиції в умовах досконалої конкуренції.
  11. Взаємодія попиту і пропозиції та ринкова рівновага.
  12. Взаємодія попиту і пропозиції.




Переглядів: 845

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Механізм ринку | Еластичність попиту і пропозиції за ціною

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.