МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Конкурентоспроможність підприємстваНа відміну від конкурентоспроможності товару, яка може мати як коротко-, так і довготерміновий характер, конкурентоспроможність підпри-ємства слід оцінювати лише у тривалому періоді. Вона означає наявність важ-ливих відмінностей даного підприємства від підприємств-конкурентів за рів-нем ефективності господарської діяльності, формами вияву яких є здатність пристосовуватись до умов економічної кон'юнктури та задовольняти своїми товарами та послугами потреби споживачів. Найважливішими факторами, які впливають на конкурентоспроможність підприємства, є впровадження досягнень науки і техніки у виробництво, зростання обсягів виробництва та місткості ринку, вдосконалення системи діючих на підприємстві стимулів до праці та ін. Значною мірою вона зале-жить від позицій конкуруючих підприємств. Відмінності між підприємствами-конкурентами за рівнем ефектив-ності господарської діяльності визначають, аналізуючи показники стратегії їх розвитку. До таких показників належать динаміка активів, динаміка продажу і динаміка прибутків. Активи — сукупність майна, фондів (машин, устаткування, будівель, споруд, матеріальних запасів, вкладень у цінні папери, в банки, патенти та ін.), в які вкладено ресурси підприємців. Динаміка активів — відношення приросту загальної суми активів у звітний період до загальної суми активів попереднього періоду. Динаміка продажу — відношення приросту продажу товарів і послуг у поточному році до обсягу продажу в попередньому році. Динаміка прибутків — відношення приросту прибутків у поточному році до обсягу прибутків у попередньому році. Конкретнішою формою ефективності господарської діяльності підприємства є показники рентабельності (прибутковості, дохідності) підприєм-ницької діяльності, що вимірюється як кратне від ділення величини прибутку до обсягу витрат. Щодо конкурентоспроможності підприємства, то показник рентабельності найдоцільніше визначати у такій формі:
Коефіцієнт чистого = Чистий прибуток після сплати податків прибутку Виручка від продажу
Важливим критерієм ефективності господарської діяльності акціонерних компаній є рівень та стабільність доходів з акцій. Конкурентні переваги підприємствам-виробникам дають: а) близька відстань до ринків збуту, джерел сировини та матеріалів; б) ефективна управлінська діяльність, комплексне маркетингове дослідження ринку; в) створення дієвих стимулів до праці у найманих працівників; г) впровадження принципів комерційного розрахунку у роботі підрозділів підприємства та ін. Читайте також:
|
||||||||
|