Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття та класифікація законодавчих процедур

Процес прийняття правових рішень в Європейському Союзі

 

 

  1. Поняття та класифікація законодавчих процедур.
  2. Спільна політика держав-членів ЄС.
  3. Прийняття законодавства.
  4. Бюджет співтовариства .

 

Суб’єктами законодавчого процесу є Європейський парламент та рада ЄС. Однак, потрібно сказати, що праву ЄС не відома така форма як «закон». За юридичними якостями до нього є наближеним регламент. Проте законодавчі процедури застосовуються не тільки для нього, а також для директив та рамкових рішень, і , крім того, для прийняття індивідуальних та рекомендаційних рішень.

Взагалі, під законодавчим процесом в ЄС розуміють визначені в установчих договорах процедури прийняття інститутами ЄС нормативних правових та інших актів вторинного права.

Законодавчий процес в даному випадку знаходить своє вираження в декількох законотворчих процедурах. Їх можна класифікувати на загальні та спеціальні.

До загальних відносять ті, що використовуються при прийнятті рішень в різних сферах, на підставі відповідних статей установчих договорів. Теоретично такі процедури можуть бути розповсюджені на будь-яку сферу діяльності Союзу. Такими процедурами є процедура «Європарламент-Рада ЄС» (колишня процедура спільного прийняття рішень), процедура санкціонування.

Загальні процедури можна поділити на основні — процедура «Європарламент-Рада ЄС», та не основні — процедура санкціонування.

Крім того їх поділяють на прості (процедура санкціонування) та складні.

До спеціальних процедур відносять ті, які використовують тільки при прийнятті рішення з певного питання. Дана процедура знаходиться в залежності від специфіки проблематики, характер протікання процедури пов’язаний зі сферою прийняття рішень. До таких процедур можна віднести згадані в Лісабонському договорі «спеціальну законодавчу процедуру», бюджетну процедуру та процедуру укладання міжнародних угод.

 

У більшості випадків законодавство ЄС є наслідком переговорів і взаємодії кількох інституцій. При цьому застосовується такий розподіл завдань :

 

n Комісія має право законодавчої ініціативи.

n Європарламент відіграє роль, яка змінюється залежно від обраної законодавчої процедури — від звичайних консультацій до право вето.

n Рада ЄС приймає нормативні акти як спільно з Парламентом, так і окремо (колишня процедура консультацій).

n Інші органи можуть мати консультативні функції

 

Ще до Договору про заснування Європейського Союзу процедура прийняття рішень була складною. Намагання якомога глибше втягнутиЄвропейський Парламент у процес прийняття рішень спричиняло створення надто громіздкого законодавчою механізму,занадто обтяжливого і складного в користуванні.

 


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  4. V. Класифікація і внесення поправок
  5. V. Класифікація рахунків
  6. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  7. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  8. А/. Поняття про судовий процес.
  9. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  10. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  11. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  12. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.




Переглядів: 800

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основна компетенція | Вироблення політичних напрямів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.