МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||
Опорний сигнал 2
В залежності від характеру дії вчителя його увага буває зовнішньою і внутрішньою. Зовнішня увага виявляється у зовнішніх діях учителя, тобто вона спрямована на теоретичне й практичне оволодіння довкіллям. Внутрішня увага виявляється у внутрішніх діях людини, наприклад, при розв’язуванні задач “про себе”, самоспостереженні тощо. Межі поміж увагою мимовільною, довільною, післядовільною, а також між зовнішньою та внутрішньою є рухливими, вони мають відносний характер. Параметри уваги залежать від типу нервової системи, вони вдосконалюються в процесі конкретних видів діяльності: гра — у дітей, навчання — в учнів, суспільно корисна праця — у дорослих тощо.
Функції уваги: — підвищення рівня сенсорності; — контроль і регуляція інтелектуальної та рухової активності особистості, її пізнавальної діяльності; — регуляція свідомої поведінки людини.
2. Основні правила розвитку уваги: 1. Наявність широких та стійких інтересів. (Зауважимо, що інтерес — це забарвлена позитивними емоціями потреба, яка стала мотивом і надає діяльності людини захоплюючий привабливий характер. Від рівня яскравості цього забарвлення залежить уміння людини використовувати те, що зберігається у запасниках її пам’яті). 2. Формування вміння зосереджувати увагу у потрібний момент. 3. Формування вміння працювати у несприятливих умовах. 4. Ніколи не працювати неуважно. 5. Знання індивідуальних особливостей своєї уваги й робота над її удосконаленням.
3. Професійно-педагогічні особливості уваги вчителя. Увага — необхідна передумова ефективної діяльності вчителя; запорука успішного пізнання, навчання, праці, управління поведінкою учнів.
Особливості уваги вчителя (за І.В.Страховим): — вихована інтелектуально-моральна звичка бути уважним до всього, що відбувається на уроці; — єдність уважності до учнів і своєчасності педагогічного впливу на них; — увага до змісту й форми уроку та спостережливість за поведінкою і роботою учнів (професійно-педагогічний розподіл уваги); — поєднання стійкості й рухливості уваги, особливо її раціонального відключення; — гармонійне поєднання процесів уваги в їх пізнавальному та моральному значенні (чуйності та турботи про учнів); — педагогічно виправдана виразність зовнішнього прояву уваги вчителя (міміка, пантоміміка), що сприяє підвищенню психологічного контакту з учнями у педагогічному спілкуванні з ними.
Чим складніша та відповідальніша праця вчителя, тим більше вимог до розвитку й удосконалення його уваги. Як правило, вчителеві доводиться мати справу з ситуаціями, що систематично повторюються, у яких відбувається навчальна праця учнів. Це: 1) поведінка учня на перерві; 2) перехід від перерви до уроку; 3) процес включення учня у навчальну роботу; 4) зосередження, яке проявляється на різних етапах уроку — при поясненні вчителем нового матеріалу, під час усного опитування тощо; 5) зосередження протягом навчального дня — на перших і останніх уроках; 6) робота на уроках різних учителів; 7) сприймання матеріалу різного ступеня складності. Систематична робота з удосконалення властивостей уваги повинна принести позитивні результати, найвагомішим з яких буде покращання успішності учнів. Виховання уваги в учнів не зводиться до окремих прийомів педагогічного впливу, а являє собою цілісну систему навчально-виховних впливів, компонентами якої є: — комплекс дидактичних вимог до проведення уроків; — організація навчальної роботи у школі та в домашніх умовах на підставі наукових вимог до режиму праці; — створення гігієнічного середовища (у школі, в домашніх умовах) відповідно до наукових вимог фізіології та гігієни розумової праці.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||
|