Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контрольні питання

План

План

1. Основні завдання ревізії операцій за рахунками установи

2.Порядок проведення перевірки наявності виписок органу держказначейства

3. Порядок проведення перевірки достовірності виписок органу держказначейства

4. Перевірка законності надходження або списання коштів з рахунку установи

5. Перевірка організації роботи з банками щодо готівкового обслуговування бюджетних коштів

 

1.В Україні застосовується казначейська форма обслуговування бюджетів всіх рівнів, яка передбачає здійснення органами Державного казначейства України:

¾ операцій з коштами бюджетів;

¾ розрахунково-касового обслуговування розпорядників бюджетних коштів;

¾ контролю за бюджетними повноваженнями у зарахуванні надходжень, прийнятті зобов'язань, проведенні платежів;

¾ ведення бухгалтерського обліку та складання звітності про виконання державного бюджету.

Казначейське виконання бюджету передбачає відкриття рахунків з виконання бюджету в системі органів Державного казначейства на єдиному казначейському рахунку, проведення процедур попереднього та поточного контролю у здійсненні витрат та здійснення витрат, визначених на відповідний бюджетний рік, у межах реальних надходжень і в терміни, що дають можливість виконати відповідну бюджетну програму та погасити державний борг.

Основним завданням ревізії є дослідження:

1) достовірності, законності та своєчасності операцій, відображених за рахунками в банку;

2) дотримання вимог щодо використання коштів суворо за цільовим призначенням;

3) своєчасності надходження та перерахування коштів у розрахунках з постачальниками та підрядниками, покупцями та замовниками, бюджетом, банками за позиками, з працівниками за розрахунками із заробітної плати;

4) дотримання правил і форм безготівкових розрахунків.

 

2. Ревізія банківських (казначейських) операцій проводиться по всіх відкритих установі банківських та казначейських рахунках, для чого на початку ревізії необхідно запросити офіційний перелік цих рахунків у керівництва підконтрольного об'єкта (при необхідності - в установах банків, Держказначейства).

Ревізія операцій за рахунками починається з перевірки наявності всіх виписокоргану держказначейства за особовим рахунком установи та відповідності зазначених у них даних даним бухгалтерського обліку – книги «Журнал-головна». Виписки добирають за хронологічною послідовністю для того, щоб перевірити, чи правильно перенесено залишки з попередньої виписки до наступної.

Ревізор зобов’язаний також пересвідчитися у правильності відображення в обліку сум оборотів з дебету і кредиту поточного рахунку. За умови, що бухгалтерські проведення за банківськими операціями складено правильно, розбіжностей між залишками коштів і сумами оборотів за даними бухгалтерського обліку бути не може.

Якщо є розбіжності, то ревізор має їх розглянути, щоб переконатися в тому, чи були зловживання при цьому з боку працівників бухгалтерії.

 

3. Ревізор перевіряє наявність усіх додатків до виписок, що засвідчують здійснення тієї чи іншої операції (платіжні доручення, платіжні вимоги-доручення, квитанції тощо).

Якщо додатків, які підтверджують здійснені операції, немає або у виписках є виправлення, підчищення, ревізор зобов’язаний звірити ці суми з копіями всіх документів в органі Держказначейства .

Враховуючи те, що ДКУ переведено на комп’ютерну систему обліку і виписки видаються клієнтам за кожний день здійснення операцій, вхідні та вихідні залишки звіряють не лише за виписками, а й за датами здійснення попередніх операцій. Це дає змогу виявити знищені виписки за конкретний день, за якими проводяться дві операції – надходження коштів і перерахування їх різним організаціям у рахунок оплати товарів (робіт, послуг), які за даними бухгалтерського обліку не оприбутковуються і не перебувають у залишках під час проведення інвентаризації.

Ревізор повинен звірити номери корінців грошових чеків з банківськими виписками, пам’ятаючи про те, що три останні цифри номера чека заносять до виписки, а вже потім перевірити одержання та повноту оприбуткування грошових коштів за касовою книгою. Якщо в банківській виписці немає номера корінця чека, а сам чек у чековій книзі відображено як зіпсований, то це свідчить про можливі зловживання. В такому разі проводять зустрічну перевірку в установі банку за цією операцією.

Якщо виникають розбіжності між аналітичним і синтетичним обліками за операціями з поточним рахунком, то перевіряють правильність складання меморіальних ордерів № 2, № 3 до поточного рахунку.

4. Перевірка законності надходження або списання коштів з рахунку установи

Після порівняння виписок органу казначейства та банку з доданими до них первинними документами, встановлення правильності підрахунків сум оборотів, початкового та кінцевого сальдо ревізор перевіряє суть господарських операцій, а саме законність надходження або списання коштів з рахунку установи. З цією метою, крім взаємного звіряння (порівняння сум за відповідними документами), перевіряє реальність тієї чи іншої операції.

Практика контрольно-ревізійної роботи показує, що трапляються випадки, коли установи перераховують гроші: за придбані товари, які насправді не надійшли на склад або надійшли, але не того асортименту, який зазначено в документах; за придбання матеріальних цінностей з віднесенням у дебет рахунків з обліку витрат, а фактично одержані цінності відображено в обліку з дебету «Матеріали» та кредиту «Розрахунки з підзвітними особами».

Для підтвердження достовірності здійснення окремих операцій потрібно провести зустрічні звірки (або надіслати відповідні запити), наприклад, на предмет підтвердження фактів поставки контрагентом товарів у асортименті, кількості та по ціні тотожній тій, що відображена по бухгалтерському обліку та первинних документах об'єкта контролю, або на предмет достовірності обсягів виконаних робіт, за які проведено оплату, тощо.

 

5. Згідно з наказом ДКУ від 30.07.2001 р. № 134 "Про готівкове обслуговування комерційними банками бюджетних установ та організацій", головним розпорядникам бюджетних коштів доводиться перелік банків, які підписали на центральному рівні генеральні угоди щодо обслуговування рахунків, відкритих на ім'я органів ДКУ.
ДКУ при укладанні з банками угод на готівкове обслуговування бюджетних коштів керується нормативними актами НБУ з питань організації розрахунково-касового обслуговування банками клієнтів.

Кожен орган Державного казначейства має укласти з визначеним банком угоду на обслуговування вищезазначеного рахунка, керуючись генеральною угодою між Державним казначейством України та уповноваженим банком. Водночас управління державного казначейства визначають спільно з банками стандарти обміну інформацією, передбачають надання інформації за допомогою ПТК "Клієнт - Банк".

 

 

Тема 6. Ревізія з питання „Штатна дисципліна. Оплата праці працівників та нарахування на заробітну плату”

1.Завдання ревізії розрахунків з оплати праці

2.Перевірка обґрунтованості затвердження асигнувань на заробітну плату

3. Перевірка дотримання штатної дисципліни

4. Перевірка дотримання трудової дисципліни

5. Перевірка правильності встановлення працівникам надбавок і доплат

6. Перевірка законності заохочувальних і компенсаційних виплат

1.Завданням ревізії розрахунків з оплати праці є перевірка:

¾ обґрунтованості асигнувань на заробітну плату;

¾ дотримання штатної дисципліни;

¾ дотримання трудової дисципліни;

¾ обґрунтованості встановлення надбавок і доплат;

¾ правильності розрахунку середнього заробітку;

¾ дотримання порядку нарахування та сплати обов’язкових платежів.

2. Для перевірки обґрунтованості затвердження асигнувань на заробітну плату працівників установи перевіряють правильність планування виробничих показників, а також застосування норм і нормативів у розрахунках. Планування фонду оплати праці щодо кожної категорії персоналу здійснюють відповідно до специфіки діяльності установи.

Аналізують, чи дотримано вимоги щодо наявності розрахунків сум видатків, внесених до кошторисів, доцільності запланованих видатків, правильності їх розподілу за економічною класифікацією.

Встановлюють, чи не здійснюється планування та виплата заробітної плати за рахунок коштів загального фонду кошторису працівникам підрозділу бюджетної установи, які утримуються винятково за рахунок спеціальних коштів.

Оскільки базовою нормою для перевірки правильності визначення фонду оплати праці є система оплати праці, запроваджена в бюджетній установі, то під час перевірки правильності встановлення посадових окладів перевіряють наявність підтвердного документа про надання відповідної категорії (якщо це передбачено системою оплати праці), а також відповідність посадового окладу встановленій кваліфікаційній категорії.

3. Передусім зіставляють фактичний штат працівників зі штатним розписом, тобто перевіряють, чи не допускається утримання посад, не передбачених штатним розписом.

У разі виявлення нештатних працівників ревізор зобов’язаний встановити:

¾ чим обумовлено утримання нештатних працівників;

¾ чи не виконували вони обов’язки (роботу) штатних працівників, яким за це проведено оплату праці;

¾ чи укладено з працівниками нештатного складу трудові угоди;

¾ за рахунок яких джерел проведено оплату праці нештатних працівників (за рахунок коштів загального чи спеціального фонду кошторису);

¾ чи дотримано порядку (розцінок) оплати праці в бюджетній сфері;

¾ чи фактично виконано оплачену за нештатним складом роботу;

¾ чи насправді ці нештатні працівники одержали зазначені в касі суми оплати праці.

4.Для перевірки дотримання трудової дисципліни вивчають розподіл обов’язків працівників і їхнє фактичне завантаження роботою.

Звертають увагу на ефективність використання робочого часу, для чого зіставляють фактично відпрацьований час з плановим.

Перевіряючи правильність нарахування погодинної заробітної плати, до уваги беруть дані про фактично відпрацьований час і систему встановлених ставок. Типові порушення - неправильне відображення дати прийому на роботу або звільнення з роботи, завищення окладу, а також внесення в робочі дні періоду, за який треба було б нараховувати допомогу з тимчасової непрацездатності.

5.Для перевірки правильності встановлення працівникам надбавок і доплат ивчають питання:

¾ чи були підстави для встановлення надбавок і доплат;

¾ чи правильно визначено розміри та суми надбавок і доплат;

¾ чи були законні джерела для виплати надбавок і доплат.

Звертається увага на дотримання законодавства щодо підвищення розмірів посадових окладів працівників, які мають почесні чи спортивні звання і науковий ступінь кандидата або доктора наук .

За наявності двох або більше однотипних звань посадові оклади працівникам підвищують за одним (вищим) званням.

Чи не завищено доплати, які встановлюються у розмірі до 50% посадового окладу відсутніх працівників або за вакантною посадою, за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників, за суміщення професій (посад), за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт. Ці види доплат, зокрема, не встановлюють керівникам бюджетних установ і їхнім заступникам.

Перевіряється, чи не завищено доплати за роботу в нічний час.

Також перевірці підлягає питання про встановлення надбавки за високі досягнення у праці, за виконання особливо важливої роботи (на термін її виконання), за складність, напруженість у роботі, розмір яких не повинен перевищувати 50% посадового окладу для одного працівника.

6.Обов’язково перевіряють законність заохочувальних і компенсаційних виплат: винагород за підсумками роботи за рік, премій за спеціальними системами та положеннями, інших грошових і матеріальних виплат.

На підставі аналізу наказів по установі визначають, чи скасовано або зменшено ці надбавки та премії тим працівникам, якими допущено погіршення якості роботи, порушення трудової дисципліни, несвоєчасне виконання поставлених завдань.

Перевірці підлягає питання щодо законності та правильності розрахунку середнього заробітку для оплати відпусток, компенсації за невикористану відпустку, службових відряджень, вимушеного прогулу, вихідної допомоги у разі звільнення працівників тощо, який визначається відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від Постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 та Порядку розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266.

Перевіряють відповідність оплати роботи сумісників Постанові Кабінету Міністрів України від 03.04.1993 № 245 і спільному наказу Мінпраці, Мін’юсту і Мінфіну від 28.06.1993 № 43 «Про умови роботи за сумісництвом». Проводять зустрічні перевірки за місцем основної роботи сумісників для встановлення фактів виплати зарплати за сумісництвом за невідпрацьований час (перебування у відрядженнях, на лікарняному, на відпочинку за путівкою, накладання робочого часу за основним місцем роботи і за сумісництвом), виплати сумісникам заробітної плати понад 0,5 ставки, а також для виявлення вигаданих і підставних осіб, зарахованих на роботу за сумісництвом.

Під час проведення ревізії видатків на оплату праці перевіряють і дотримання порядку нарахування та сплати обов’язкових платежів до державних страхових фондів, а також правильність утримань із сум заробітної плати.

 

 

1.Назвіть показники виробничої діяльності установ соціальної сфери

2. Як впливає зміна виробничих показників на число штатних посад

3.Які реквізити і показники штатного розпису

4. Який зв”язок штатного розпису і кошторису установи

5.Яка законодавча база встановлення посадових окладів за штатним розписом установи

6.Як визначаються асигнування на заробітну плату

7.В якому докумненті ведеться облік відпрацьованого робочого часу

8.Як перевіряється правильність встановлення надбавок і доплат

9.Як перевіряється правильність визначення сернднього заробітку

10.Які документи використовуються при перевірці утримань і відрахувань із заробітної плати

 

 

Тема 7. Ревізія з питання „Стан розрахункової дисципліни. Стан виконання господарських угод”


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  7. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  8. Бесіда за запитаннями.
  9. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  10. Виділення в природних комплексах незвичайних, унікальних ділянок і явищ і питання їх збереження.
  11. Висновок з 1 питання
  12. Відповідаючи на питання, будьте впевнені в своїй перемозі і все у вас вийде.




Переглядів: 706

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Контрольні питання | Контрольні питання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.