Квіточкін оформив в ательє замовлення на пошиття костюма. У підтвердження прийнятого замовлення він отримав квитанцію. Коли костюм був готовий, гр. Квіточкін забрав його, але квитанцію ательє не повернув, бо загубив її. Адміністрація ательє хоче отримати від замовника розписку про отримання виконаного замовлення.
Чи правомірна вимога адміністрації ательє? Який факт повинен бути засвідчений виданою Квіточкіним розпискою? Які наслідки могли б виникнути, якщо б Квіточкін, погоджуючись прийняти костюм, відмовився від видачі розписки про виконання замовлення?
Задача № 2
Майстерня з виготовлення та ремонту меблів уклала договір з клубом про ремонт п’яти крісел. Крісла були вивезені до майстерні та відремонтовані достроково (за п’ять днів до закінчення строку). Адміністрацію клубу повідомили про виконання замовлення, але крісла забрані не були.
Через 10 днів у майстерні виникла пожежа, внаслідок якої частина майна була пошкоджена, зокрема повністю згоріли крісла.
Адміністрація клубу вимагала від майстерні виготовити нові крісла, посилаючись на те, що такі можливості у майстерні є. Однак дирекція майстерні, не заперечуючи знищення крісел внаслідок пожежі, заново виготовити їх відмовилася. Свою відмову вона мотивувала неможливістю виконати зобов’язання: замовлення було прийнято на ремонт крісел, а не на виготовлення, замовник же (клуб) не вивіз своєчасно відремонтовані крісла.
Обдумайте доводи сторін. На що ще слід звернути увагу? Як повинен бути вирішений даний спір?
Задача № 3
Торговельно-посередницька фірма за договором поставки зобов’язана була поставити покупцю - АТ офісні меблі за узгодженою ціною. Після укладення договору постачальник письмово повідомив покупця про збільшення ціни, мотивуючи це тим, що зросли ціни на паливо.
Відповіді на повідомлення покупець не дав. Постачальник припинив виконання договору.