Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Судові органи Сполучених штатів Америки

Закономірно, що Англія мала значний вплив на виникнення юстиції в США. У колоніальний період суди, котрі були представлені в основному місце­вими судами загального права, являли собою складову частину англійської су­дової системи. До проголошення незалежності загального судового органу на території майбутніх США не існувало: „вершина” судової системи знаходилася саме в Англії.

З набуттям незалежності США, як у випадку з іншими органами державної влади, рішуче відмовилися від громіздкої структури судової системи колиш­ньої метрополії й почали будувати свою, доволі чітку та просту юстицію. Кон­ституція 1787 р. започаткувала процес формування загальнофедеральної судо­вої системи: суди були реорганізовані у класичну федеральну систему, що складалася з двох паралельно функціонуючих структур - окремих штатів та федерації. Це відповідало Конституції, котра закріпила право кожного штату встановлювати власну судову систему. У результаті судоустрій штатів виявився неоднаковим, хоча розбіжності були не настільки суттєвими.

Основними лан­ками були 1) місцеві суди (розглядали дрібні цивільні й малозначимі криміна­льні справи); 2) суди першої інстанції (більш серйозні кримінальні та цивільні справи в межах законодавства штату); 3) верховний суд штату як апеляційна інстанція на рішення й вироки судів першої інстанції штату.

Але створена Конституцією судова система певною мірою виявилася незаве­ршеною. На першій же сесії Конгресу США, 24 вересня 1789 р. був прийнятий Закон про судоустрій, який передбачав трирівневу побудову судової системи.

Нижчий рівень федеральної юстиції склали районні суди. У країні засновува­лися 13особливих судових районів, які з метою запобігання впливу адмініст­ративної влади на судову, географічне не збігалися з територією штатів. Ра­йонний суд розглядав в основному значні цивільні справи, пізніше він отримав і кримінальну юрисдикцію в межах загальнофедерального законодавства. Ви­ключній підсудності районних судів підлягали справи, пов'язані з мореплавст­вом, банкрутством, авторським і патентним правом. Спірні справи вирішували­ся за участю присяжних.

Другий рівень федеральної юстиції складали окружні суди. На початку всі районні федеральні суди об'єднувались у 3 округи, в кожному з яких заснову­вався суд із трьох суддів: одногофедерального районного судді та двох суддів Верховного Суду. Останні були не постійними, а приїжджали для розгляду справ. У 1869 р. окружні федеральні суди були реорганізовані в особливу кате­горію судів із самостійним персоналом та підсудністю, а в 1891р. перетворені в окружні апеляційні суди, кількість яких збільшувалася до 11. З початку XX ст. (1911 р.) за ними остаточно закріплена лише апеляційна юрисдикція на рішення районних судів.

Вищий рівень федеральної юстиції представляв Верховний суд. Як суд пер­шої інстанції він розглядав справи про злочини вищих посадових осіб, а також справи, де однією зі сторін виступав який-небудь штат. Разом із цим він став вищою апеляційною інстанцією для інших загальнофедеральних судів. У той же час Верховний суд не мав права переглядати справи, що були розглянуті судами штатів. Виняток становили ті з них, які стосувалися федерального за­конодавства з принципових питань.

З іменем голови Верховного суду США Д.Маршалла (початок XIXст.) пов'язано надзвичайно важливе, але не передбачене Конституцією розширення повноважень цього суду. При розгляді конкретної справи, яка була пов'язана з прийнятим Конгресом актом про скасування ряду створених федеральних су­дів, Маршалл оголосив цей акт порушенням Конституції. Конгрес і президент не підкорилися цьому рішенню, а Верховний суд не став на ньому наполягати, проте згодом Верховний суд повернувся до практики перевірки законів, а та­кож указів президента на предмет їх відповідності Конституції, посилаючись на рішення Маршалла як на прецедент. Після деяких коливань ця практика була визнана доцільною й Верховний суд отримав виключне за значенням пра­во перевірки законів та указів на їх відповідність Конституції. Власне кажучи, це означало наділення Верховного суду правом конституційного нагляду.

Верховному суду також належало право тлумачення законів за допомогою роз'яснень посадовим особам і рядовим громадянам. Верховні суди штатів отримали аналогічне право стосовно законодавства свого штату. Внаслідок цього досить чітко визначився один з основних критеріїв у розмежуванні компетенції загальнофедера­льних судів і судів штатів: перші функціонують у межах загальнофедерального за­конодавства, другі — в головному на основі законодавства свого штату.

Крім основних федеральних судів, протягомXIX- початку XX ст.ст. сформувалися спеціальні суди: територіальні, що розглядали справи на осо­бливих територіях (наприклад, островів у Тихому океані), митні, податкові, військові. Своєрідним самостійним судовим органом став Претензійний суд (1855 р.), створений для збирання претензій приватних осіб до скарбниці США.

Своєрідною характерною рисою судової системи США стала наявність не­офіційної „народної юстиції”, яка зберігалася досить тривалий час. Одним з найбільш поширених її видів був „рух безпеки” - організовані народні само­суди над конокрадами, різного роду бандитами, головорізами. Розквіт цього руху припав на середину XIX ст., коли виносилося до 700 смертних вироків. У другій половині цього ж століття виник рух „білих капюшонів”, котрий зосе­реджувався на порушеннях не права, а моралі. Найбільш відомим із них став „ку-клукс-клан”.

У XX ст. народна юстиція перестала існувати, а федеральна та судові систе­ми штатів до сьогодні змін майже не зазнавали. Як і 200 років тому, у США функціонує паралельно єдина федеральна система судів і самостійні судові сис­теми 50 штатів та округу Колумбія, на території якого розташована столиця США — Вашингтон.

До сучасної федеральної системи судів входять Верховний Суд, апеляційні (колишні окружні апеляційні) та окружні (колишні районні) суди, а також спеціальні суди. До складу Верховного Суду входить дев'ять суддів, одного з яких Президент призначає головою. Суддів Верховного Суду, як і всіх інших федеральних судів, призначає безстрокове Президент за „порадою і згодою” Сенату. Незначні зміни відбулися в апеляційній ланці судової системи. На сьо­годні в США існує 13 апеляційних судів: один — у федеральному окрузі Колу­мбія, 11 - у кожному з апеляційних округів і створений в 1982 р. Апеляцій­ний суд федеральної юрисдикції, котрий розглядає скарги з патентних і митних справ на рішення Претензійного суду. Що стосується окружного рівня, то в 1978р. при них були створені як додаткові органи Суди по справах про банкрутство.

Система спеціалізованих судових органів певних змін зазнала на початку 80-х рр. XX ст.: у 1980 р. Суд з митних справ перейменовано на Суд із зовніш­ньої торгівлі, у 1982 р. дещо розширена юрисдикція Претензійного суду. Серед федеральних спеціалізованих судових установ значне місце посідають Податко­ві суди.


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  3. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  4. В/. Кабінет Міністрів та інші органи виконавчої влади.
  5. Виконавчі органи влади на місцях
  6. Виконавчі пристрої. Регулюючі органи. Виконавчі механізми. Гідравлічні виконавчі механізми.
  7. Вимоги, яким мають відповідати судові рішення адміністративних судів
  8. Вищі органи виконавчої влади
  9. Вищі органи влади і управління
  10. Вищі органи влади і управління УРСР
  11. Вищі органи влади й управління
  12. Вищі органи влади та управління на місцях




Переглядів: 774

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Форма державного правління. | Джерела цивільного права і процесу США

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.