МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||
Поняття конкурентоспроможності продукції. Економічні фактори, що формують рівень конкурентоспроможності.
Одне з важливіших завдань функціонування підприємства є визначення конкурентоспроможності йогопродукції, яка проявляється на ринку в процесі її реалізації як товару і визначається насамкінець споживачем. Існує відмінність в поняттях „продукція” і „товар”.
Товаром (в широкому розумінні) є все те, що може виготовляти підприємство, тобто, уречевлений (продукт) чи не уречевлений (послуга) результат праці.
Продукцієювважається уречевлений результат праці, на який сформовано платоспроможний попит.
Під конкурентоспроможністю продукціїрозуміють сукупність якісних і вартісних властивостей продукції, які забезпечують задоволення конкретних потреб споживачів на певному сегменті ринку, тобто сукупність властивостей, наданих продукції під час її розробки, виробництва і реалізації, що забезпечує відмінність від аналогів за ступенем задоволення потреб споживачів, за рівнем витрат на її придбання і використання, за ступенем інформованості, доступності, зручності для покупця, що сприяє її динамічній реалізації на ринку у певний період часу. Критеріями оцінки конкурентоспроможності продукції на ринку є фактори: - наявність споживачів певного виду продукції; - кількість конкурентів, які випускають аналогічну продукцію; - обсяги виробництва й реалізації продукції підприємств-конкурентів у цілому та кожного окремо взятого підприємства; - основні напрямки конкурентної боротьби на ринку; - оцінка стратегічної діяльності конкурентів (контроль за каналами збуту...); - політика горизонтальної інтеграції (з метою проведення контролю та управління сектором певної галузі); - методи конкуренції (ціни, якість, технологічний рівень, дизайн продукції, імідж підприємства); - стабільність попиту на продукцію підприємства.
У сучасних умовах цінова конкуренція змінилась неціновою,тобто конкуренцією технічного та якісного рівня продукції. Перемагає не той товаровиробник, який пропонує нижчі ціни, а той , який пропонує вищу якість. Але роль ціни не зменшується, так як ціна є найважливішим критерієм максимілізації прибутку. Конкурентоспроможність продукції характеризують в першу чергу показники попиту на неї, а економічний ефект – виражається величиною отриманого прибутку від реалізації продукції на ринку. Крім цього, рівень конкурентоспроможності продукції підприємства визначають такі економічні показники: 1- динаміка продажу продукції у вартісному та натуральному відтворенні (перевищення темпів зростання вартісного обсягу продукції з урахуванням інфляційного підвищення цін над зростанням її фізичного обсягу свідчить про підвищення попиту на неї); 2- рентабельність реалізації продукції на ринку (підвищення показника вказує на підвищення конкурентоспроможності продукції); 3- відношення обсягів реалізованої продукції до вартості матеріально-виробничих запасів (зменшення цього показника свідчить про уповільнення оборотності запасів через зниження попиту на продукцію або збільшення матеріальних запасів);
4- відношення обсягів реалізованої продукції до обсягів нереалізованої продукції (зменшення цього показника свідчить про скорочення попиту або понаднормове виробництво продукції); 5- відношення обсягів реалізованої продукції до дебіторської заборгованості(чим вищий попит на продукцію, тим нижчий розмір кредиту, менша дебіторська заборгованість); 6- кількість замовлень на виготовлення продукції, обсяг яких характеризує рівень попиту на неї; 7- завантаження виробничих потужностей виготовленням продукції (зниження попиту викликає зменшення цього показника); 8- обсяги і напрями капіталовкладень(показник відтворює ступінь спрямування капітальних інвестицій на виробництво найперспективніших і конкурентоспроможних видів продукції). Групування факторів впливу на конкурентоспроможність продукції підприємства на ринку.
Читайте також:
|
|||||||||||
|