Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття конкурентоспроможності продукції. Економічні фактори, що формують рівень конкурентоспроможності.

 

Одне з важливіших завдань функціонування підприємства є визначення конкурентоспроможності йогопродукції, яка проявляється на ринку в процесі її реалізації як товару і визначається насамкінець споживачем.

Існує відмінність в поняттях „продукція” і „товар”.

 

Товаром (в широкому розумінні) є все те, що може виготовляти підприємство, тобто, уречевлений (продукт) чи не уречевлений (послуга) результат праці.

 

Продукцієювважається уречевлений результат праці, на який сформовано платоспроможний попит.

 

Під конкурентоспроможністю продукціїрозуміють сукупність якісних і вартісних властивостей продукції, які забезпечують задоволення конкретних потреб споживачів на певному сегменті ринку, тобто сукупність властивостей, наданих продукції під час її розробки, виробництва і реалізації, що забезпечує відмінність від аналогів за ступенем задоволення потреб споживачів, за рівнем витрат на її придбання і використання, за ступенем інформованості, доступності, зручності для покупця, що сприяє її динамічній реалізації на ринку у певний період часу.

Критеріями оцінки конкурентоспроможності продукції на ринку є фактори:

- наявність споживачів певного виду продукції;

- кількість конкурентів, які випускають аналогічну продукцію;

- обсяги виробництва й реалізації продукції підприємств-конкурентів у цілому та кожного окремо взятого підприємства;

- основні напрямки конкурентної боротьби на ринку;

- оцінка стратегічної діяльності конкурентів (контроль за каналами збуту...);

- політика горизонтальної інтеграції (з метою проведення контролю та управління сектором певної галузі);

- методи конкуренції (ціни, якість, технологічний рівень, дизайн продукції, імідж підприємства);

- стабільність попиту на продукцію підприємства.

 

У сучасних умовах цінова конкуренція змінилась неціновою,тобто конкуренцією технічного та якісного рівня продукції. Перемагає не той товаровиробник, який пропонує нижчі ціни, а той , який пропонує вищу якість.

Але роль ціни не зменшується, так як ціна є найважливішим критерієм максимілізації прибутку.

Конкурентоспроможність продукції характеризують в першу чергу показники попиту на неї, а економічний ефект – виражається величиною отриманого прибутку від реалізації продукції на ринку.

Крім цього, рівень конкурентоспроможності продукції підприємства визначають такі економічні показники:

1- динаміка продажу продукції у вартісному та натуральному відтворенні

(перевищення темпів зростання вартісного обсягу продукції з урахуванням інфляційного підвищення цін над зростанням її фізичного обсягу свідчить про підвищення попиту на неї);

2- рентабельність реалізації продукції на ринку (підвищення показника вказує на підвищення конкурентоспроможності продукції);

3- відношення обсягів реалізованої продукції до вартості матеріально-виробничих запасів (зменшення цього показника свідчить про уповільнення оборотності запасів через зниження попиту на продукцію або збільшення матеріальних запасів);

 

4- відношення обсягів реалізованої продукції до обсягів нереалізованої продукції (зменшення цього показника свідчить про скорочення попиту або понаднормове виробництво продукції);

5- відношення обсягів реалізованої продукції до дебіторської заборгованості(чим вищий попит на продукцію, тим нижчий розмір кредиту, менша дебіторська заборгованість);

6- кількість замовлень на виготовлення продукції, обсяг яких характеризує рівень попиту на неї;

7- завантаження виробничих потужностей виготовленням продукції (зниження попиту викликає зменшення цього показника);

8- обсяги і напрями капіталовкладень(показник відтворює ступінь спрямування капітальних інвестицій на виробництво найперспективніших і конкурентоспроможних видів продукції).

Групування факторів впливу на конкурентоспроможність продукції підприємства на ринку.

 
 

 

 



Читайте також:

  1. II рівень
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. V. Економічні цикли.
  4. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  5. А/. Поняття про судовий процес.
  6. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  7. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  8. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  9. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  10. Акціонерна власність в економічній системі
  11. Аналіз асортименту й структури випуску продукції.
  12. Аналіз загальної суми витрат на виробництво продукції.




Переглядів: 982

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення конкурентоспроможності методом, заснованим на теорії ефективної конкуренції | Інструментарій оцінки конкурентоспроможності продукції підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.