МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ОДИНИЦІ СИСТЕМИ СІВСТУП Відповідно до робочої програми дисципліни “Стандартизація, метрологія і контроль” для студентів денної та заочної форми навчання, які навчаються за напрямами підготовки 6.050401 «Металургія» та 6.050402 «Ливарне виробництво», в результаті вивчення дисципліни студент повинен: знати: – значення стандартизації, метрології, контролю якості продукції та сертифікації в народному господарстві України і, зокрема, у ливарному виробництві; – суть стандартизації, її мету, сучасний стан в Україні, урядові документи що стосуються стандартизації, органи стандартизації, метрології та сертифікації; – визначення стандартизації і стандарту, класифікацію стандартів, порядок розробки та перегляду стандартів; – методи стандартизації; – єдині системи стандартів, зокрема ЄСКД; – системи переважних чисел і системи нормальних лінійних розмірів; – правові аспекти стандартизації; – екологічні аспекти стандартизації; – основні питання міжнародної стандартизації; – застосування стандартів у ливарному виробництві; – основи метрології, теорії вимірювань та теорії похибок; – методи контролю якості продукції, особливості суцільного та вибіркового контролю; – шляхи і напрямки підвищення якості продукції; – економічну ефективність застосування стандартів та підвищення якості продукції; – мету і порядок добровільної та обов’язкової сертифікації продукції; вміти: – користуватися стандартами у повсякденній практичній діяльності; – виконувати розрахунки з застосуванням Міжнародної системи одиниць SІ; – розрахувати абсолютну та відносну похибку вимірювання; – намітити шляхи зменшення ризику постачальника та споживача; – визначити і намітити основні параметри системи контролю якості продукції в галузі ливарного виробництва; – вибрати схему сертифікації продукції та систем якості в залежності від виробничих умов, скласти план підготовки до сертифікації; мати навички практичного використання нормативних документів.
Практичні заняття мають на меті виробити зазначені вміння та практичні навички. Практичні заняття з метрології присвячені, головним чином, розв’язанню задач, пов’язаних з використанням основних, похідних, кратних ічастинних одиниць системи СІ, а також з плануванням вимірювань та статистичною обробкою їх результатів. Практичні заняття із стандартизації полягають у детальному розгляді питань цієї галузі, які мають практичне значення у повсякденній діяльності фахівця, аналізі типових виробничих ситуацій,розв’язанні задач, пов’язаних зі стандартизацією та сертифікацією. ОДИНИЦІ СИСТЕМИ СІ
Мета заняття - прищеплення практичних навичок щодо класифікації одиниць системи SІ, утворення похідних одиниць, переведення фізичних величин з однієї розмірності в іншу. Для успішного виконання завдань цього розділу необхідно знати: – основні та додаткові одиниці системи СІ; – класифікацію одиниць системи СІ; – правила перетворення розмірностей; – правила утворення похідних одиниць з використанням визначаючих співвідношень; – скорочені найменування та позначення деяких похідних одиниць; – позасистемні одиниці, використання яких допускається міжнародними стандартами та законодавством України; – метод переведення фізичних величин з використанням розмірних відношень. Завдання 1.1. Для кожної з вказаних одиниць вкажіть: її назву, яку фізичну величину вона вимірює, чи входить вона до системи СІ, чи є основною, додатковою, похідною, кратною, частинною; якщо одиниця не входить в систему СІ, то чи дозволяється її використання в Україні: кг, МВт, °С, пуд, м/с. Відповідь: кг – кілограм, основна одиниця системи СІ; вимірює масу; МВт – мегават, похідна кратна одиниця системи СІ, вимірює потужність; °С – градус Цельсія, не входить до системи СІ, але допускається до застосування, вимірює температуру; пуд – пуд, , не входить до системи СІ, не допускається до застосування, вимірює масу; м/с – метр за секунду, похідна одиниця системи СІ, вимірює лінійну швидкість. Для самостійної роботи: г, Н, кг/м3, Па, кДж, л, кал/(моль·°С), мВ, дм, Дж/(моль·К), ат, доба, м/с2, фунт, кал, Дж/с, моль, кд, кг·м/с2, год, ср, т, К. Індивідуальні завдання. Для кожної із заданих одиниць виміру вкажіть: назву одиниці виміру; яку фізичну величину вона вимірює; чи входить вона в систему SI; чи є вона основною, похідною, кратною, частинною. Якщо одиниця виміру не входить у систему SI, чи допускається її використання нарівні з одиницями системи SI в Україні.. 1) дм; 2) кг; 3) м/с; 4) пуд; 5)°C; 6) год.; 7) В; 8) А; 9) г;10) дюйм; 11) кг/м3; 12) Н; 13) с; 14) л; 15) К; 16) км; 17) Дж;18) кал; 19) т; 20) Гц; 21) Вт; 22) мкс; 23) МПа; 24) м; 25) доба;26) мкм; 27) фут; 28) рад; 29) кВт; 30) см; 31) хв.; 32) фунт;33) м/с2; 34) мПа; 35) аршин; 36) кг × м/с2; 37) ГДж; 38) ср; 39)кд; Завдання 1.2. Виразіть похідну одиницю Н через основні, використовуючи визначаючі співвідношення: v = s/t; a = v/t; F = am. Відповідь: [v] = [s]/[t] = м/с; [a] = [v]/[t] = м/с2; [F] = [a][m] = кг·м/с2. Н = кг·м/с2. Для самостійної роботи: Гц (f = N/t); Дж (v = s/t; a = v/t; F = am; A = Fs); Вт (N = A/t); В (U = N/I); Ом (R = U/I). Читайте також:
|
||||||||
|