Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Хід роботи

a. Запустити комп’ютерну програму ”inte”. Ознайомитись з теорією до роботи.

b. Вибрати фільтр шляхом натискування радіо кнопки. Рекомендується вибрати спочатку фільтр, який пропускає випромінювання з довжиною хвилі 640 нм.

c. Отримати на екрані інтерференційну картину. Натиснути кнопку «малюнок», та на екрані намалюється відповідна обраному фільтру інтерференційний малюнок.

d. Виміряти лінійкою ширину інтерференційної картини в пікселях. За допомогою лінійки виміряйте спільну ширину декількох інтерференційних смуг. Розділивши на кількість смуг, отримуєте ширину однієї смуги. Вимірювання повторити декілька разів.

e. Повторити досліди з іншими фільтрами , які пропускають випромінювання з невідомими довжинами хвиль.

f. Визначити дожину хвилі для кожного світлового фільтра. По формулам для схеми Юнга розрахуйте довжини хвиль для 3 фільтрів, враховуючи відстань від джерел до екрану та відстань між постійними джерелами.

λ / y = λ2 / y2 = λ3 / y3= const, (12.3)

тобто:

λ2 = λy2 /y. (12.4)

Так як L і d - константи, то λ / y – стала величина. y - відстань між сусідніми максимумами, яка відзначається за формулою:

yn = Yn / k. (12.5)

Кількість пікселей вимірюються екранною лінійкою. Вимірюється одразу декілька проміжків між максимумами, після цього відстань ділиться на цю кількість.

Результати занести до таблиці:

 

колір Кількість пікселей λ, довжина хвилі, нм
червоний    
синій  
зелений  
темно-червоний  

 

7. Поставити тонку пластину (товщина пластини d = 10мкм ) на шляху одного з пучків. Для наочності необхідно обрати зелений світлофільтр, який при закритті одного джерела скляною пластиною, відхиляється на ціле число максимумів зміщення.(Скляна пластина зміщується на екрані одночасним натисканням двох кнопок миші.

8. Поставити на шляху одного з світлових пучків пластинку, клацнувши по ній мишкою (повторно клацнувши на цій пластині вона прибереться з оптичної схеми). Це призведе до появи додаткової оптичної різниці ходи, викликаною відмінністю показника заломлення пластинки від одиниці. Товщина пластинки 10 мкм.

9. Визначити показник заломлення із співвідношення:

(n-1)d=l1-l2

(n-1)d= k λ

n=1+ k λ / d, (12.6)

де k- кількість максимумів зміщення.

10. Визначити наскільки смуг зміститься після введення пластинки інтерференційний малюнок (для цього поряд знаходиться не зміщений малюнок). За теоретичною формулою визначте показник заломлення речовини. За вказівками викладача цей дослід можна повторити для інших світлофільтрів.

11. Поставити товсту пластину на шляху одного з пучків., визначте зміщення інтерференційних малюнків.

12. Визначити товщину пластини. Визначивши у попередньому досліді показник заломлення речовини пластин, визначте товщину товстої пластинки.

13. Зробити висновки. Відмітьте у висновках можливість вимірювання показника заломлення речовин.

 

Контрольні запитання

1. В чому полягає явище інтерференції світла?

2. Які джерела хвиль називають когерентними?

3. Що таке оптична різниця ходу?

4. Якими формулами визначаються умови інтерференційного максимуму та мінімуму?


Читайте також:

  1. I. Аналіз контрольної роботи.
  2. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  3. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  4. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  5. II. СТРУКТУРА ТА ОБСЯГ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  6. II.ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  7. III ОФОРМЛЕННЯ І ЗАХИСТ РОБОТИ
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  10. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  11. III. ПИТАННЯ ДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
  12. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ




Переглядів: 796

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теоретична частина | Література

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.