- соціально-побутові і житлові умови сім’ї: режим життя і дозвілля дитини вдома, взаємини між батьками і дітьми, ступінь участі дітей у трудовому житті сім’ї, друзі та знайомі дитини за місцем проживання і їх вплив на учня.
- стан здоров’я учня. Чи мала дитина захворювання, які залишили слід і заважають нормальному розвитку дитини. Який стан здоров’я учня зараз (за висновками шкільного лікаря).
ІІ. Загальний рівень розвитку учня. Успішність учня, його ставлення до навчальної роботи. Рівень дисциплінованості, інтереси і схильності, характер і вольові якості учня, його здібності.
1. Загальний розвиток учня. Культура мови і володіння усним і письмовим словом, багатство словника. Начитаність. Регулярність і систематичність читання. Чи читає газети? Широта і стійкість читацьких інтересів, як часто відвідує музеї, театри, кіно, клуби, стадіони? Які газети і журнали читає? Які літературні твори прочитав?
2. Ставлення учня до занять у школі. Чи регулярно відвідує заняття? Чи уважний на уроках? Чи систематично готує домашнє завдання?? Чи вміє самостійно організувати свою навчальну працю? Чи піклується сам про засвоєння домашнього матеріалу? Як ставиться до трудового навчання? До якої саме праці виявляє інтерес? Яку професію хотів би здобути?
3. Успішність учня. Як встигає учень з різних предметів? Які предмети даються йому легко, з яких він не встигає і чому? Які предмети любить? Чи може учень вчитися краще й що для цього необхідно?
4. Інтереси і нахили учня. Навчальні інтереси, спеціальні інтереси в галузях літератури, науки, мистецтва, техніки, спорту. Широта інтересів та їх характер. Глибина і стійкість інтересів. Які гуртки і спеціальні дитячі установи відвідує. Чи пов’язані інтереси учня з вибором його майбутньої професії.
5. Рівень дисципліни учня. Знання і виконання «Правил для учнів». Чи прищеплені учню звички культурної поведінки і гігієнічні навички? Основні негативні риси в поведінці учня.