1. Участь у громадській роботі класу і школи. Чи цікавиться учень життям класу і школи. Чи цікавиться учень життям класу і в якій мірі бере активну участь у громадській роботі?
2. Характер виконання громадської роботи, схильність, звичка доводити роботу до кінця, вміння залучати до роботи інших учнів. Чи має учень організаторські здібності.
3. 3.Місце учня в колективі. Чи зв’язаний з колективом класу, чи відірваний від нього? Ставлення до нього учнів класу. Чи користується авторитетом учнів, за що?
ІV. Основні риси особистості учня.
1. Громадська свідомість учня. Основна спрямованість його ідеалів і прагнень. Вміння втілити свої ідеї в конкретні справи: в навчання, громадську роботу. Мотиви навчання і громадської роботи учня.
2. Моральні якості учня. Інтерес до подій в країні. Готовність надати допомогу своїй школі і країні. Почуття колективізму, почуття обов’язку і відповідальності, правдивість, чесність, принциповість, скромність і т.д. Ставлення до батьків і членів сім’ї, ставлення до вчителів і учнів. Чи виявляє чуйність, увагу до своїх товаришів, надає їм допомогу? Як ставиться до дітей інших національностей.
3. Вольові риси характеру: цілеспрямованість, активність, рішучість, сміливість, самостійність, ініціативність, організованість; витримка, самоконтроль, впевненість в собі, дисциплінованість, стійкість, наполегливість, завзятість, мужність; неорганізованість, слабовольність, пасивність, байдужість до всього.
4. Особливості темпераменту школяра і його психічних процесі. Сила, врівноваженість і жвавість, протікання нервових процесів. Швидко чи повільно дитина реагує на питання, говорить, працює? Працюють процеси збудження чи загальмування? Чи легко учень переключається з однієї справи на іншу? Які особливості інтелектуальних і емоційних процесів: мови, уваги, пам’яті?