Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації

Вивчаючи цю тему, необхідно простежити тривалий процес перетворення влади і соціальних норм на державу і право. Правильне розуміння державно-правових явищ неможливе без знань його історичного коріння, того, в яких умовах ці явища виникли, як вони розвивалися і якими стали на сьогодні.

Характеризуючи соціальну владу і норми первісного суспільства, слід звернути увагу на те, що виникненню держави і права передував первіснообщинний лад, при якому панувала громадська власність на засоби виробництва. Здійснення суспільної влади на різних етапах розвитку первіснообщинного устрою характеризується як первіснообщинна демократія.

Питання про виникнення держави є дискусійним, оскільки етнографічна та історична науки дають дедалі нові знання про причини її виникнення. Формування держави - це довготривалий процес, що в різних народів світу відбувався по-різному.

Економічні та соціальні умови життя первісних людей, що ускладнювалися, вимагали упорядкування суспільних відносин. Спільне існування і колективна праця сприяли виробленню і дотриманню визначених правил поведінки – соціальних норм (мононорм). Величезну роль у процесі здійснення влади в первісному суспільстві відіграли звичаї. У процесі вивчення необхідно сформулювати основні характерні ознаки первісних звичаїв та мононорм.

Протягом багатьох століть, ще зі стародавніх часів, мислителі намагалися не лише дати наукове визначення такому особливому соціальному феномену, як держава, а й дослідити джерела його виникнення. Різні за своїм характером і змістом підходи та світоглядні уявлення пізнання та вивчення природи держави і права свідчать про те, що державу, як і суспільство, не можна розглядати лише як результат впливу якось одного особливого чинника (наприклад, класового), кожній країні світу властивий виключно свій, власний шлях становлення та розвитку державності, що проходить під впливом багатьох чинників (економічних, територіально-географічних, геополітичних, культурних, національно-ментальних, ідеологічних тощо). Ненауковим є пояснення причин виникнення держави виключно як результату насильницьких дій або слабкості окремої людини перед навколишнім світом, звужування цих причин через класовий підхід тощо. Курсанти та студенти повинні вмити охарактеризувати зміст основних положень різних теорій походження держави і права.

Пильна увага в усі часи до вирішення проблем щодо визначення поняття та причин походження держави була зумовлена, насамперед, тим, що їх вирішення мало не стільки теоретичне, скільки практичне значення. Оскільки для того, щоб управляти цією особливою політико-територіальною організацією, маючи на меті досягнення певних цілей, необхідно добре усвідомлювати її соціально-правову природу, тобто розуміти джерела походження держави і права, знати, якими мають бути їх форма, зміст і призначення.


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  4. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  5. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  6. V. Рекомендації щодо безпечного застосування сільськогосподарської техніки при виконанні основних агротехнологічних операцій у рослинництві
  7. VI. Рекомендації щодо безпечного використання сільськогосподарської техніки при виконанні основних технологічних операцій у тваринництві
  8. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки
  9. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  10. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  11. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  12. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання




Переглядів: 422

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
До якої з груп юридичних наук належить теорія держави та права? | Практичні завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.