Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні рекомендації

“Норма права” є однією із загальнотеоретичних категорій, оскільки будь-яке правове явище розкриває свій зміст безпосередньо або опосередковано саме у взаємодії та співвідношенні з правовими нормами. Тому метою вивчення наступних питань є безпосереднє вивчення внутрішньої природи норми права, визначення її змісту, структури та видів.

Розглядаючи тему, необхідно виходити з того, що норма права, будучи первинним, основним елементом змісту права, виражає його істотні риси в цілому. Вона виступає в ролі елементарної юридичної основи діяльності державного механізму, суспільних формувань, громадян. Без норм право неможливе, його немає, воно втрачає свій інструментарій дії на людину.

Норми права характеризуються своїми специфічними ознаками, що відрізняють їх від інших соціальних норм: загальнообов'язковістю, формальною визначеністю, нормативністю, системністю. Вони встановлюються або санкціонуються державою, регулюють суспільні відносини, розраховані на регулювання не одиничних суспільних відносин, а видів відносин, звернені не до конкретної особи, а до широкого кола конкретно невизначених суб'єктів.

У рамках цієї теми вивчається структура правової норми в єдності елементів, що її складають. Структура норми права – це будова і внутрішня форма організації взаємопов’язаних елементів: гіпотези, диспозиції і санкції. Така структурна модель норми права виводиться логічним шляхом і зумовлена відмінністю функціонального призначення складових її елементів. Тому слід урахувати, що проблема структури норми права є дискусійною. Поряд з наведеною тричленною структурою деякі учені дотримуються двочленної схеми: гіпотеза і диспозиція; диспозиція і санкція.

Питання про класифікацію норм права в навчальній літературі висвітлено досить детально, тому слід звернути увагу на різноманіття існуючих критеріїв поділу правових норм.

Розглядаючи питання щодо співвідношення норми права зі статтею нормативного акта, слід виходити з того, що норма права як модель поведінки не завжди співпадає з її текстуальним відбиттям у статтях нормативно-правових актів. Існує три основні варіанти викладення правових норм. При першому варіанті норма права і стаття нормативно-правового акта співпадають, при другому – в одній статті може міститися декілька норм права, при третьому – одна норма викладена в декількох статтях. У зв'язку із цим слід розібратися з відмінністю між відсильними і бланкетними нормами права.


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  4. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  5. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  6. V. Рекомендації щодо безпечного застосування сільськогосподарської техніки при виконанні основних агротехнологічних операцій у рослинництві
  7. VI. Рекомендації щодо безпечного використання сільськогосподарської техніки при виконанні основних технологічних операцій у тваринництві
  8. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки
  9. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  10. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  11. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  12. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання




Переглядів: 304

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тести для самоконтролю | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.