Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вилучення промахів із ряду результатів вимірювань

ОПРАЦЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ БАГАТОРАЗОВИХ ВИМІРЮВАНЬ

Методичні вказівки та інструкція до практичних занять

з дисципліни

"Метрологія, стандартизація, сертитфікація та акредитація"

для студентів напряму підготовки

6.050202 "Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології"

 

  Затверджено на засіданні кафедри автоматизації теплових і хімічних процесів Протокол № 1 від 30.08.2012р

 

 

Львів – 2012 р.


Опрацювання результатів багаторазових вимірювань. Методичні вказівки та інструкція до практичних занять з курсу “Метрологія, стандартизація, сертитфікація та акредитація”/ для студентів базового напряму 6.050202 - “Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології”/ Р.Б. Брилинський, Г.Ф. Матіко. - Львів: Львівська політехніка, 2012р.-17с.

 

Укладачі: Г. Ф. Матіко, канд. техн. наук,

Р. Б. Брилинський, канд. техн. наук, доцент,

О. М. Химко, канд. техн. наук, доцент

Рецензент: І.Д.Стасюк, канд. техн. наук, доцент

 

Відповідальний за випуск: Є. П. Пістун, докт. техн. наук, професор


Тема заняття: Опрацювання результатів багаторазових вимірювань.

Мета заняття: практичне засвоєння студентами методики опрацювання результатів багаторазових вимірювань технологічного параметра, способів визначення числових характеристик розподілу ймовірностей цих результатів як випадкових величин; вирахування випадкової складової похибки результату вимірювання.

Необхідно знати: основи метрології та теорії ймовірностей.

Основні питання, які розглядаються на практичному занятті:

1. Вилучення промахів із ряду результатів вимірювань.

2. Визначення числових характеристик розподілу ймовірностей цих результатів як випадкових величин.

3. Перевірка гіпотези про належність до нормального закону розподілу

4. Вирахування довірчих меж випадкової похибки результату вимірювання.

5. Приклад

Основні теоретичні відомості

Опрацювання результатів багаторазових спостережень здійснюють відповідно до методики, наведеної в ГОСТ 8.207-76 [3].

Перш за все слід виявити та виключити з ряду результатів спостережень результати вимірювань, які суттєво відрізняються від інших, або грубі похибки (промахи) згідно з методикою [8,9], описаною нижче (див. табл. 1 додатку).

 

Вилучення промахів із ряду результатів вимірювань

Для виявлення в результатах вимірювання фізичних величин грубих похибок (промахів) їх необхідно розташувати в порядку зростання або спадання, тобто утворити варіаційний ряд:

x1 £ x2 £ x3 £…£ xn-1 £ xn.

Далі для крайніх членів цього ряду (x1 і xn) потрібно обчислити параметри відповідно r1 і rn:

;

де – середнє арифметичне, а S – незміщена оцінка середньоквадратичного відхилення результатів вимірювання, визначені відповідно за формулами:

і .

Отримані значення r1 і rn необхідно порівняти з допустимим значенням r¢, знайденим з таблиці 1 у додатку для заданих числа f=n-1 ступеня вільності та довірчої ймовірності Pд.

Якщо ці значення не перевищують допустимого, то в заданому ряді вимірювань грубих похибок нема і студент приступає до виконання наступного пункту. Якщо ж один або обидва параметри (r1 і rn) перевищують допустиме значення r¢, то x1 або (і) xn відповідно необхідно вилучити з ряду результатів вимірювань і повторити від початку аналогічний аналіз для решти членів ряду, поки не виконається попередня умова.

 


Читайте також:

  1. II. Обробка результатів
  2. III етап. Опрацювання результатів дослідження.
  3. III. Економічна інтерпретація результатів статистичного дослідження банків
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  6. Аналіз отриманих результатів
  7. Аналіз отриманих результатів, прийняття рішення про можливість видачі сертифікату відповідності
  8. Аналіз результатів
  9. Аналіз результатів за відхиленнями
  10. Аналіз результатів машинної реалізації імітаційної моделі
  11. Аналіз результатів національного виробництва.
  12. Аналіз результатів практичної діяльності Київського освітньо-методичного центру соціальної роботи




Переглядів: 589

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Визначення числових характеристик розподілу ймовірностей цих результатів як випадкових величин

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.