Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Задача 2

Побудуйте тригер заданого типу на основі інтегральних мікросхем, які вміщують базові тригери, і необхідних логічних елементах. Вихідні дані: тип заданого тригера - Т; синхронізація – зворотна статична; кількість ступенів – 2; Тип мікросхем базового тригера – К155ТМ5.

У відповіді приведіть: функціональну схему; таблицю станів; умовне графічне позначення; короткий опис принципу дії та часову діаграму.

 

Рішення:

При розробці заданої схемивраховуємо, що інтегральна мікросхема К555ТМ5 має у своєму складі чотири D-тригера з прямою статичною синхронізацією [5].

Як відомо [2,3], на основі D-тригера можна побудувати Т-тригер. Для цього необхідно організувати зворотний зв’язок між інверсним виходом тригера Q та його інформаційним входом D а вхідні сигнали подавати на синхровхід С. Таким чином, вхід С базового D -тригера перетвориться в лічильний вхід Т заданого Т-тригера.

В даному випадку необхідно побудувати двоступеневий Т-тригер. Його можна побудувати по класичній схемі MS–тригерів [2,3]. При цьому можна використати два базових D-тригера і організувати зворотний зв’язок між інверсним виходом другого тригера (Q2) та інформаційним D-входом першого тригера.

Крім цього, в заданому для побудови тригері необхідно забезпечити також зворотну статичну синхронізацію. В даному випадку заданий тригер повинен переключатися (змінювати свій стан на протилежний) з приходом на лічильний вхід Т кожного наступного негативного перепаду вхідного сигналу з «1» в «0». Для забезпечення цього необхідно використати допоміжний інвертор на Т-вході тригера, що будується. За допомогою цього інвертора забезпечується перетворення однофазного інверсного вхідного сигналу в парафазний. При цьому, вхідний непроінвертований сигнал необхідно подати на синхровхід С другого базового D–тригера, а проінвертований – на аналогічний вхід першого базового D–тригера.

Функціональна схема розроблюваного тригера приведена на рисунку 2.5. З цієї схеми видно, якщо на вхід «Т» приходить «1», то перший D-тригер працює в режимі збереження інформації, а другий D-тригер переключається (в нього переписуються дані («0» або «1»), які зберігаються в першому тригері).

При зміні на Т-вході сигналу з «1» до «0» (негативний перепад) перший тригер переключається (змінює свій стан на протилежний), а другий D–тригер тепер працює в режимі збереження інформації).

 
 

 

 


 

Рисунок 2.5

 

На рисунку 2.6 приведено умовне графічне позначення розробленого тригера, а в таблиці 2.1 приведена таблиця його станів.

 
 

 

 


Рисунок 2.6

Таблиця 2.1

Вхід Виходи
Т Q1 Q2

 

 


Промоделюємо розроблену схему за допомогою пакету EWB: аналогом мікросхеми К555ТМ5 являється мікросхема SN7477J, яка знаходиться в бібліотеці цифрових мікросхем. Так як в цій мікросхемі (як і в К155ТМ5) на виводи виведені тільки прямі виходи базових D–тригерів, то необхідно використати ще один допоміжний інвертор для організації інверсного виходу (Q2). Обидва інвертори можна взяти з бібліотеки логічних елементів. Для цих цілей можна використати також логічні елементи з бібліотеки цифрових мікросхем.

Джерелом вхідних сигналів може служити функціональний генератор, який в даному випадку працює в режимі генерації прямокутних імпульсів. Цей генератор беремо з бібліотеки приладів. Для цих цілей можна використати і генератор слів, який також є в бібліотеці приладів.

Часову діаграму роботи розроблюваного тригера можна одержати за допомогою 16-канального логічного аналізатора, який можна взяти з бібліотеки приладів. Схема для моделювання наведена на рисунку 2.7.

 

Рисунок 2.7

 

Часові діаграми приведені на рисунку 2.8. На цьому рисунку показано: «Т» - це вхід розробленого тригера, «Q1» – це вихід першої ступені (тобто вихід першого D-тригера, який входить в склад мікросхеми SN7477J), «Q2» - це вихід другої ступені (тобто вихід другого D-тригера, який також входить в склад мікросхеми SN7477J).

 
 
Т Q1 Q2


Рисунок 2.8 – Часові діаграми розробленого тригера

 

Як видно з рисунку 2.8, переключення тригера відбувається по негативному фронті імпульсу на вході «Т», а це і є зворотна синхронізація. Таким чином, розроблений тригер працює правильно.


Читайте також:

  1. Б. Задача
  2. Взаємне положення площин. Перша позиційна задача
  3. Взаємне положення прямої і площини. Друга позиційна задача.
  4. Вторая задача анализа на чувствительность
  5. Головна задача м/н фінансового менеджменту полягає у оцінці короткострокових і довгострокових активів і зобов’язань фірми у часовому і просторовому використанні м/н ринків.
  6. Двоїста задача
  7. Двухмерная задача Коши
  8. З праці В. Леніна «О задачах пролетариата в данной революции»
  9. Загальна задача лінійного програмування (ЗЛТ)
  10. Задача # 12 (з тих, що вона скидувала)
  11. Задача 1
  12. ЗАДАЧА 1




Переглядів: 720

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Задача 3 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.028 сек.