Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДНОЇ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ

Методика ППФП базується на послідовному втіленні загально педагогічних принципів і основних принципів методики фізичного виховання, що конкретизуються стосовно до особливостей її змісту і побудови у реальних умовах професійної освіти і життєдіяльності.

Найважливіше значення для раціональної побудови ППФП має забезпечення органічного взаємозв'язку та єдності загальної і спеціальної фізичної підготовки. При побудові ППФП необхідно спиратися на передумови, які створені попередньою і супутньою загальною фізичною підготовкою: гармонійний розвиток основних життєво важливих фізичних якостей, формування багатого фонду різноманітних рухових умінь і навичок. Від того, якою була загальна фізична підготовка майбутнього фахівця під час проходження базового курсу фізичного виховання, як вона проводиться надалі, багато у чому залежить і зміст ППФП, і ряд конкретних рис її раціональної побудови. Від цього залежить склад засобів ППФП, тому що фізичні вправи, які до неї входять, включають елементи і варіанти форм рухів, які раніше були вироблені, і нерідко аналогічні за координаційною основою рухові дії, які засвоєні у базовому курсі фізичного виховання в аспекті загальної фізичної підготовки (ряд циклічних локомоторних вправ, вправи на підтримку рівноваги тіла в умовах, що утрудняють, оперування з різного роду предметами, піднімання і перенесення ваг та ін.).

Утілення принципу єдності загальної і професійно-прикладної фізичної підготовки припускає визначене профілювання загальної фізичної підготовки стосовно до особливостей професії як у період оволодіння нею, так й у роки наступної професійно-трудової діяльності. У залежності від її специфіки в цьому зв'язку доцільно:

- підсилювати ті з компонентів загальної фізичної підготовки, що більш інших сприяють розвитку професійно важливих фізичних здібностей;

- у період становлення професійних рухових навичок уникати у процесі загальної фізичної підготовки тих вправ, що можуть негативно вплинути на формування даних навичок;

- включати до загальної фізичної підготовки у достатньому обсязі навантаження, що тренують, які протидіють несприятливому впливу на здоров'я і дієздатність професійної гіподинамії (особливо, коли професійна діяльність відрізняється вкрай низьким рівнем рухової активності), а також вибірково спрямовані комплекси фізичних вправ для профілактики і корекції окремих відхилень у фізичному стані і розвитку організму, імовірних при хронічному впливі несприятливих факторів і умов професійної діяльності.

Одна з основних проблем методики ППФП випливає з необхідності забезпечити адекватне і систематичне моделювання вимог, які пропоновані професійною діяльністю до функціональних можливостей організму, з поступовим перевищенням рівня цих вимог. Цілком точно і повно відтворити ці вимоги можна лише шляхом виконання трудових дій у режимі й умовах, що характерні для професійної праці. Моделювання вимог професійної діяльності при побудові ППФП виправдане настільки, наскільки воно забезпечує ефективність засобів підготовки, які використовуються, і повинні відбуватися з визначеними варіаціями, що сприяють не тільки адаптації до професійної праці, але і збільшенню його результативності.

Принципово модельне відтворення в процесі ППФП тих чи інших вимог професійної діяльності має тим більше значення, чим вище рівень мобілізації рухових і інших можливостей організму, які необхідні для її результативного здійснення. Якщо ці вимоги дуже високі (як, наприклад, в екстремальних умовах професійної діяльності військовослужбовців, пожежних, водолазів, випробувачів авіаційної техніки), то спочатку їх приходиться моделювати з обмеженнями, а потім поступово збільшувати навантаження у модельно-тренувальних вправах, аж до перевищення рівня аналогічних професійних навантажень, щоб створити свого роду запас міцності стосовно них. У таких випадках найбільш ефективним засобом збільшення функціональних резервів організму, які мобілізуються в екстремальних умовах професійної діяльності, можуть служити заняття відповідним професійно-прикладним видом спорту у формі систематичного тренування й участі у змаганнях. Виборче ж моделювання окремих вимог професійної діяльності у процесі ППФП досягається переважно засобами професійно-прикладної гімнастики, у тому числі вправами на спеціалізованих тренажерах.

У методиці побудови ППФП варто керуватися принципом поступового приросту навантажень, які тренуються, причому у тій мірі, у який це потрібно не тільки для підготовки до конкретних професійно-трудових навантажень, але і для загального підйому рівня функціональних можливостей організму, зміцнення і збереження здоров'я. Не може бути деяких універсальних кількісних норм збільшення навантажень, однаково придатних у всіх випадках, оскільки межі доцільного збільшення і динаміка залежать від багатьох перемінних обставин, у тому числі від сумарного обсягу навантажень і режиму занять фізичними вправами в індивідуальному способі життя.

У загальному виді система занять з ППФП регламентується уніфікованими програмами, які розробляються звичайно для груп родинних чи окремих професій. Основними формами занять при цьому служать, як правило, визначені форми, що мають типову у фізичному вихованні структуру, яка варіюється у залежності від особливостей змісту й умов побудови занять.

У рамках обов'язкового курсу фізичного виховання у вищих навчальних закладах визначені заняття, що включають матеріал з ППФП, є комбінованими. Професійно-прикладні вправи виконуються поряд із вправами, що використовуються, як засоби загальної фізичної підготовки. Це обумовлено дефіцитом навчального часу. У таких випадках раціонально компонувати заняття за правилами побудови комплексного уроку. Співвідношення одно предметних і комбінованих занять за курсом фізичного виховання, що включає матеріал ППФП, залежить від загального бюджету часу і складності розв'язуваних задач. Чим більше час і чим складніше задачі, тим частіше варто практикувати одно предметні заняття; якщо ж бюджет часу малий, доцільно при однакових інших умовах велику частину занять робити комбінованими.

Як одну з ефективних форм організації й інтенсифікації занять з ППФП практикують змагання у професійно-прикладних вправах. Змагальні форми занять найбільш широко представлені у випадку заглибленої спеціалізації в обраному професійно-прикладному виді спорту.

Не менш важливу роль у здійсненні ППФП можуть грати самостійні фізкультурні заняття, що включають професійно-прикладні вправи поряд з іншими засобами фізичного самовиховання у режимі повсякденного побуту і подовженого активного відпочинку (у формі щоденної індивідуальної зарядки, фізкультурно-кондиційного тренування, туристських заходах). Фактичний внесок таких занять у ППФП особливо залежить від ступеня залучення до фізичної культури, розуміння суті ППФП і методичної підготовленості до самостійного використання її засобів і методів. Для реалізації деяких задач, які переслідуються у ППФП, можуть бути використані малі форми занять, що практикуються у рамках виробничої фізичної культури. Хоча можливості їх у цьому відношенні порівняно вузькі, не слід зневажати ними при рішенні задач, що передбачають вироблення уміння самостійно доцільно регулювати оперативну працездатність у процесі трудової діяльності і задач з попередження регресу досягнутої у результаті ППФП специфічної тренованості.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  3. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  4. XIII. Формування та оприлюднення рейтингового списку вступників, рекомендованих до зарахування
  5. А) Методика проведення заняття
  6. А) Методика проведення заняття
  7. А) Методика проведення заняття.
  8. А) Методика проведення заняття.
  9. Авдання для домашньої підготовки.
  10. Автором теорії поетапного формування розумових дій є
  11. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  12. АДМІНІСТРАТИВНЕ РЕФОРМУВАННЯ




Переглядів: 1333

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Засоби ППФП | РОЗВИТОК РУХОВОЇ ДІЇ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.