Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основи спілкування з колегами

Взагалі існує декілька способів спілкування у колективі:

1. Міжособистісне;

2. Індивідуально-групове;

3. Колективно-індивідуальне;

Спілкування – це процес встановлення і розвитку контактів поміж людьми, викликаний потребами сумісної діяльності, та включає у себе обмін інформацією, розробку єдиної стратегії взаємодій, сприйняття та розуміння інших.

Комунікація – розумовий аспект соціальної взаємодії, обмін інформацією (у тому числі) поміж індивідами.

Інтеракція – взаємодія поміж тими хто спілкується, взаємовплив один на одного.

Спілкування міжособистісне – сприйняття, розуміння та оцінка однією людини - іншої.

Роль – поняття значущої поведінки людини у певній ситуації, що співвідноситься з певним положенням ( наприклад медичний працівник може знаходитись у ролі лікаря, або медичної сестри).

Група – ланка системи суспільних відношень, відображених у специфіці безпосередніх міжособистісних контактів, розвиток яких, опосередкований фактором суспільної діяльності, веде до обрання групою різноманітних соціально-психологічних характеристик. (Р.Л. Кричевский, З.М. Дубовская, 1991).

Від звичайного скопичення людей групу відокремлює (Taylor H.F., 1970):

1. Досить тривала тривалість існування;

2. Наявність загальної цілі, або цілей;

3. Взаємодія членів групи;

4. Наявність хоча б рудиментарної групової структури;

5. Розуміння індивідів, які входять до групи, як поняття ми, або членства у групі).

Статус (від лат. status – положення, стан) суб’єкту у групі, його права та обов’язки (у тому числі і медичного працівника), обумовлений системою міжособистісних взаємодій.

Найвищий статус у групі має її лідер та керівник.

Керівник (у тому числі у медичному закладі) має відміни від інших членів колективу, а саме:

1. Призначається офіційно;

2. Має офіційні повноваження;

3. Має санкції впливу на підлеглих;

4. Вирішує офіційні питання групи зовні;

5. Несе офіційну відповідальність за стан справ у групі;

До основних функцій керівника належать:

1. Організація підлеглих та контроль за ними;

2. Прийняття рішень;

3. Офіційне представництво;

4. Виховні функції;

5. Експертно-консультативні функції;

Керівник може виступати у групі в ролі як лідера, так і авторитета одночасно, або окремо. Авторитетом у групі може бути як офіційна особа (авторитет посадовця), так і неофіційна (реальна особа), яка користується повагою оточуючих за особистісні якості. Тому сама по собі посада не може забезпечувати авторитет, його потрібно завойовувати та постійно підтверджувати.

Функції спілкування: інформаційно-комунікативна, регуляторно-комунікативна, афективно-комунікативна.

- Інформаційно-комунікативна функція охоплює процеси формування, передання та прийому інформації

- Регуляційна-комунікативна функція полягає в регуляції поведінки. Завдяки спілкуванню людина здійснює регуляцію не тільки власної поведінки, а й поведінки інших людей, і реагує на їхні дії, відбувається процес взаємного налагодження дій.

- Афективно-комунікативна функція характеризує емоційну сферу людини. Спілкування впливає на емоційні стани людини. В емоційній сфері виявляється ставлення людини до навколишнього середовища, в тому числі й соціального.


Читайте також:

  1. I. Фізичні основи механіки
  2. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  3. VІII. Основи молекулярної фізики і термодинаміки
  4. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  5. АКУСТИКА. ЕЛЕМЕНТИ ФІЗИКИ СЛУХУ. ОСНОВИ АУДІОМЕТРІЇ
  6. Анатомо-фізіологічні основи статевого розвитку.
  7. Анімізм – уявлення про існування духовних істот та віра в можливість спілкування з ними.
  8. Бар’єри спілкування (за Томасом Гордоном)
  9. Бар’єри, які заважають ефективності педагогічного спілкування.
  10. Безпосереднє спілкування з журналістами
  11. Біологічні основи мислительної діяльності.
  12. Біомеханічні основи шинування при пародонтозі.




Переглядів: 706

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психологічні основи спілкування в лікувальному процесі. | Комунікативна компетентність, її роль в ефективній і безконфліктній взаємодії.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.