Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Бар’єри спілкування (за Томасом Гордоном)

 

1. Наказ, вказівка, команда Повторіть ще раз! Говоріть повільніше! Не говорить зі мною таким чином!  
2. Попередження, загроза, обіцянка Ще раз повториться – і з Вами все скінчено. Заспокойтесь, і я Вас вислухаю. Ви пожалкуєте, якщо зробите це.  
3. Повчання, вказівка на доцільність Вам слід піти першим. Це неправильно. Вам не слід так чинити.  
4. Порада, рекомендація або рішення Чому б Вам не сказати так? Я запропонував би Вам оскаржити це! Спробуйте вчинити так.  
5. Нотація, логічна аргументація Подивіться на це інакше. Вам це доручено – значить це Ваша проблема! У Вашому віці я й такого не мав.  
6. Осудження, критика, незгода, обвинувачення Те, що Ви зробили, дурниця. Тепер Ви на вірному шляху. Я більше не можу сперечатись з Вами. Я ж попереджав Вас, що це станеться.  
7. Похвала, згода Я вважаю, що Ви праві. Це було чудово. Ми пишаємося Вами.  
8. Лайка, необґрунтовані узагальнення, приниження. Ну, добре, пан Всезнайка! Усі жінки однакові.
9. Інтерпретація, аналіз, діагностика Ви дійсно в це не вірите, чи не так? Ви говорите це, щоб тільки засмутити мене. Тепер мені зрозуміло, чому Ви це зробили.  
10. Співчуття, заспокоювання, підтримка Іншим разом Ви будете відчувати себе краще. Я теж відчув таке. Усі роблять помилки. Ми всі підтримуємо Вас.  
11. З’ясування, допит Хто Вас напоумив? Що ж Ви зробите наступного разу?  
12. Відведення від проблеми, відволікання уваги, жарт Чому б Вам не викинути це з голови? Давайте поговоримо про щось інше. А що якщо кожний раз, коли що-небудь не виходить, кидати займатися цим?  

 

Ці перешкоди незмінно заставляють співрозмовника застосовувати захист, визивають роздратування й обурення. У результаті він починає відстоювати свою точку зору або прагне приховати свої думки і почуття.

 

 

Контрольні запитання

 

1. Що таке спілкування?

2. Що таке ділове спілкування? У чому полягає його специфічна особливість?

3. Які складові входять до структури спілкування?

4. Які рівні спілкування Ви знаєте?

5. Які Ви знаєте бар’єри спілкування?

6. Що таке семантичні бар’єри спілкування? Чим вони обумовлені?

7. Які Ви знаєте особливості сприйняття інформації співрозмовника?

8. Як можна визначити ведучий канал сприйняття інформації співрозмовника (візуальний, аудіальний, кінестетичний)?

 

Література: 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 18, 23, 25, 26


Тема 2. Уміння слухати як необхідна

Умова ефективного спілкування

 

План

2.1. Уміння слухати та його значення.

2.2. Сутність понять «чути» і «слухати». Стилі слухання.

2.3. Сутність поняття «нерефлексивне слухання» та його технічні прийоми.

2.4. Сутність поняття «рефлексивне слухання» та його технічні прийоми.

2.5. Установка як техніка слухання.

 

 


Читайте також:

  1. Анімізм – уявлення про існування духовних істот та віра в можливість спілкування з ними.
  2. БАР’ЄРИ В РОБОТІ З БАТЬКАМИ
  3. БАР’ЄРИ В РОБОТІ З БАТЬКАМИ
  4. Бар’єри на шляху до взаєморозуміння
  5. Бар’єри простору і часу.
  6. Бар’єри стратегічного планування та заходи щодо їх подолання
  7. Бар’єри, які заважають ефективності педагогічного спілкування.
  8. Безпосереднє спілкування з журналістами
  9. Вербальне спілкування
  10. Вербальні та невербальні засоби спілкування з аудиторією
  11. ВЕРБАЛЬНІ, НЕВЕРБАЛЬНІ ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ




Переглядів: 891

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види комунікативних бар'єрів | Уміння слухати та його значення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.