МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Проблема евтаназіїВиділяють два її види: активну і пасивну евтаназію.
Пасивна евтаназія - припинення особливо складних медичних методів для підтримання життя хворого, які хоча і продовжують його існування, але й не рятують. Йдеться про скорочення періоду дістаназіі, тобто "Поганого вмирання". Інша назва пасивної евтаназії - "метод відкладеного шприца". У країнах, де евтаназія визнана законодавчо, для її виконання необхідно дотримання близько сорока вимог, у тому числі має бути і констатація відсутності яких-небудь інших сучасних медичних методів збереження життя хворого.
2. Вітенко І.С. Загальна та медична психологія. Підручник для студентів медичних вузів. - К., Здоров'я, 1994.- 294с. 3. Гавенко В.Л., Вітенко І.С, Самардакова Г.О. Практикум з медичної психології. -Харків: Регіон – інформ, 2002. – 248 с. 4. Корольчук М.С., Осьодло В.І. Психодіагностика. Навчальний посібник. – К., 2005. 5. Максименко С.Д. Медична психологія. – К., 2009. 6. Основи загальної і медичної психології /За ред. І.С.Вітенка і О.С.Чабана. Тернопіль: Укрмедкнига, 2003. - 344 с. 7. Полищук И.А., Видренко А.Е. Атлас для экспериментального исследования отклонений в психической деятельности человека. - Киев. «Здоровье», 1980. - 122с.
Автор: асистент, к.м.н. Рокутов С.В.
Затверджено на засіданні кафедри «____» __________________ 201_ р., протокол №___
Методична розробка Для студентів до аудиторних занять З дисципліни «Медична психологія» Для студентів 4 курсу спеціальності «Лікувальна справа», «Педіатрія», «Медико-профілактична справа» Тема: ПСИХОГІГІЄНА. ПСИХОПРОФІЛАКТИКА. ОСНОВИ ПСИХОТЕРАПІЇ (2 год.) Місце: навчальний кабінет. 3. Мета: закріпити в пам'яті студентів знання основ теоретичних положень з психогігієни, психопрофілактики та психотерапії, навчити студентів визначати і диференціювати основні види психогігієни; прищепити студентам навички психотерапії. 4. Базовий рівень знань та вмінь:
План проведення практичного заняття
6.Список теоретичних питань: 1. Психогігієна, види психогігієни (вікова психогігієна, психогігієна праці та побуту, психогігієна сім'ї). 2. Психопрофілактика. Загальна характеристика. 3. Психотерапія, види психотерапії.
Психогігієна- наука про забезпечення, збереження і підтримку психічного здоров'я людини. Вона є складовою частиною більш загальної медичної науки про здоров'я людини - гігієни. Специфічною особливістю психогігієни є її тісний зв'язок з клінічною (медичною) психологією. В системі психологічних наук, запропонованої Платоновим К.К. (1972), психогігієна включена в медичну психологію.
Психогігієна виховання. Бехтерєв В.М. (1905) відзначав, що відхилення характеру починаються ще в ранньому віці часто в силу тих чи інших умов виховання, які вчасно могли бути легко усунені. Ця точка зору отримала подальший розвиток в роботах вітчизняних психоневрологів. Неправильне виховання часто може сприяти формуванню у дитини психопатичних рис характеру. Кербикова О.В. і Гіндікін В.Я. (1962) на підставі своїх досліджень вказували, що гіперопіка і бездоглядність в дитинстві типові для збудливих психопатів. Виховання ж за типом "попелюшки", тобто без ласки й уваги, при постійних приниження, нерідко призводить до порушень сну, що є найважливішою умовою розвитку неврозів. Таким чином, дотримання психогігієнічних норм в процесі виховання є в теж час і психопрофілактики.
Психогігієна навчання. Правильна система навчання забезпечує гармонійний розвиток особистості. Дефекти навчання також можуть сприяти формуванню аномальних рис характеру дітей. Дуже відповідальним моментом для дитини є перший шкільний рік. Тут він вперше стикається з новими вимогами, незвичайним режимом і обов'язками. Легше адаптуються до школи діти, що відвідували підготовчу групу в дитячому садку, ніж так звані домашні діти. Правильно підготувати дитину до школи - задача не з легких. Велику допомогу батькам у цьому можуть надати дитячі лікарі та клінічні (медичні) психологи дитячих поліклінік. Враховуючи індивідуальні особливості дітей, вони можуть дати батькам рекомендації.
Особливо хотілося б зупинитися на психогігієні роботи лікаря. З одного боку, праця медичних працівників розглядається як робота у сфері обслуговування за такими ознаками як невиробничий характер, необхідність постійного спілкування з великим колом осіб. Праця лікаря характеризується значним інтелектуальним навантаженням, вимагає творчого підходу і особливої відповідальності. Це необхідно враховувати як при підборі абітурієнтів в медичні вузи, так і в подальшому, при виборі лікарської спеціальності. Робота по створенню моделі лікаря вимагає обліку не тільки його посадових і професійних обов'язків, рівня знань, а й певних особистісних якостей (Данілін Е.Н., 1977). При моделюванні професіограми лікарів різних спеціальностей враховуються такі показники, як обсяг і складність контактів з хворими, їх родичами, офіційними особами, задоволеність працею і т.д. Слід однак відзначити, що в діяльності практичних лікарів положення психогігієни часто ігноруються внаслідок поганої організації праці, так недостатньої теоретичної підготовки самих лікарів у цій області. Негативним наслідком цієї ситуації є почастішання випадків станів хронічної втоми, синдрому "емоційного вигоряння", психосоматичної патології серед медичних працівників.
За певною формулою обчислюють так званий шлюбний потенціал. Якщо переважаючою є спрямованість шлюбних факторів на зміцненні сім'ї, то шлюбний потенціал виражається позитивною величиною, в іншому випадку величина виявляється негативною. При негативному шлюбному потенціалі, а це і є справжні сексуальні дисгармонії, порушуються сімейні зв'язки і сексуальні відносини. Для більш високого рівня сімейної адаптації, гармонійного розвитку сімейних взаємин необхідний достатній рівень розвитку особистості, зрілість суджень та емоційних стосунків. Найбільш дієвий шлях до профілактики сімейних конфліктів - ретельна підготовка до шлюбу.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|