Велике значення для кожного підприємства мають характер та тривалість життєвого циклу товарів(ЖЦТ), специфіка його стадій, особливості переходу від однієї стадії до іншої, що суттєво впливають на обсяги продажу та рівень прибутковості.
Життєвий цикл товару або послуги має властивість коливатись за показниками обсягів продажу товарів, прибутків від реалізації тощо.
Відомо декілька типів кривих життєвого циклу товарів.
Крива, яка має назву ’’ Бум ’’, є властивою для дуже популярних товарів зі стабільним збутом протягом тривалого часу.
Крива, яка має назву ’’ Сезон ’’, є характернішою для виявлення ЖЦТ окремих продуктів харчування, одягу, взуття, сезонного використання техніки для обробки землі тощо.
Крива під назвою ’’ Ностальгія ’’ або ’’ Відновлення ’’ означає повернення на ринок колись дуже відомих товарів, які тимчасово зникли або знизили свою популярність.
Життєвий цикл товарів під назвою ’’ Спалах ’’ означає раптовий стрімкий продаж і популярність, а потім різкий спад.
Крива під назвою ’’ Тривале захоплення ’’ притаманна товарам і послугам, які є популярними й стабільними протягом певного часу, задовольняючи життєво необхідні запити споживачів.