Тема 1.2. Організація самостійного пошуку роботи випускниками ВНЗ
Процес позиціонування випускника на сучасному ринку праці та цілепокладання. Характеристика основних етапів позиціонування випускника на ринку праці: самоаналіз, встановлення критеріїв та цільових орієнтирів пошуку роботи, визначення очікувань щодо майбутньої посади за фахом (компанії-роботодавця), аналіз попиту і пропозиції на обрану вакансію та рівень її оплати, формування індивідуальної вартості випускника на ринку праці.
Джерела самостійного пошуку роботи випускниками ВНЗ.Механізм використання, переваги та недоліки основних джерел пошуку роботи: родинні зв’язки, оголошення про вакансії в офлайні, розміщення власного оголошення про пошук роботи, ярмарки вакансій та дні кар’єри, Інтернет, сайти підприємств-роботодавців, пряме ініціативне звернення до роботодавця. Вибір джерел пошуку роботи залежно від форм власності підприємства.
Стратегії пошуку роботи випускниками ВНЗ.Стратегічний підхід у працевлаштуванні випускників. Алгоритм побудови кар’єри та ієрархія цілей кар’єрного росту випускника. Визначення поняття «стратегія пошуку роботи». Переваги тимчасового працевлаштування для випускників ВНЗ та його значення у майбутній професійній діяльності за фахом. Причини розвитку латентного ринку праці та переваги пошуку «прихованих» вакансій. Види стратегій пошуку роботи випускниками ВНЗ.
Питання для самостійного вивчення
1. Значення діагностики професійної спрямованості молоді.
2. Фактори, які визначають вартість випускника на ринку праці.
3. Алгоритм роботи з оголошеннями про вакансії від роботодавців.
4. Аналітична характеристика професій підвищеного попиту на ринку праці.
5. Визначення перспектив роботи студента за фахом згідно сучасних тенденцій ринку праці.
Ключові поняття: професійна спрямованість, вакансія, попит і пропозиція на ринку праці, вартість пошукача роботи, оголошення про вакансію, ярмарка вакансій, стратегія пошуку роботи, «прихована» вакансія.