МІ, яку збир-ь у процесі дослідж-я є перв-а (ПІ) (збир-ь уперше для досягн-я поставлених цілей) і втор-а (була зібрана для іншої мети): фін. і стат. звітність підп-ва, періодичні видання, книги,комерційна інф-я. Найцін-ою для М досліджень є ПІ. Осн-ми методами її збир-я є: опитув-я (О), спостереж-я (С), експеримент (Е) й імітація (Ім).О-найпошир.метод.Це інтерв’ю, узяте в респондента під час особ-ої зустрічі, телеф. чи поштою за доп. анкети. C-реальна оцінка ситуації за доп. системат-го обліку поведінки суб’єктів без словесної чи іншої комунікації і без впливу на об’єкт С (спож-ч, його поведінка, реакція на події). Можна проводити у реал. умовах і в лабораторіях, з участю дослідника чи без нього, із повним чи вибірковим охопл-ям спож-чів. Е –отрим-я інф-ції про взаємозв’язок між зал. і незал. змінними. Об’єкти Е:ринки, їхні сегменти, товари, ціни, процеси збуту, реклама, а їх місця -як реальні умови, так і спец. лабораторії. Ім -відтвор-я дії різних М чинників за доп. екон-матем. моделей і ЕОМ.
М дослідж-я підпр-ва.
МДП–внутр-є МД власних можлив-ей та перспектив підп-ва, як реальних, так і потенційних, з метою прийн-я конкретних ефект-их управл-их рішень. Види: пробний продаж, панельні досл-ня, фокус-групи, ділові контакти. Напрями: -аналіз результ. господ. діяльн., -оцінка конкурентоспромож-і, -визнач. іміджу підп-ва; -оцінка ефект-ті маркет. заходів; -розробка рекомендацій щодо поліпш.тов-ої,цінової,комунікац-ї, розпад-ої політики підп-ва. Методи:експеримент, опитув-я, спостереж-я. Ефект-м мет. є SWOT-аналіз, адже він має всеохопл-ий хар-ер, бо включає Д сильних і слабких сторін підп-ва, а також аналіз ринкових можливостей та загроз.