Чинники ЗСМ: а)макросер-ща (не підляг-ь контролю зі сторони підп-ва): 1)політико-правові -стан законод-ва; держ. регулюв-я екон-ки; політ-а ситуація в країні. 2)екон. -темпи екон. розв-у, інвестиції в екон-ку, рівень зайнятості, безроб-я, темпи інфляції. 3)техніко-еколог. -держ. пріоритети розв-у науки і техніки, інноваційні програми. 4)природно-ресурсні -наявні в країні ресурси, стан навкол. сер-ща; ціни на сировину. 5)демограф-і -чис-ть нас-ня, вікова стр-ра, освітній рівень, культ-й розв-ок, міграційні процеси. 6)соц.-культ-і -традиції, цінності в сусп-ві, соц. групи, очікув-я нас-ня. 7)міжнар-ні -політика урядів ін. країн,можлив-і проникн-я на міжн. ринки. б)мікросер-ща(стос-я самого підп-ва): 1)спож-чі - клієнтурні ринки підп-ва, мотиви купівель, характер попиту. 2)постачальники-ціни на ресурси, альтернат-і постач-ки. 3)посередники – торгові, маркет., фін.-кредитні. 4)конкуренти - реальні і потенц. конк-ти, їх сильні і слабкі сторони. 5)контактні аудиторії - ЗМІ, держ. заклади, нас-ня, громадські організ-ії, які проявл-ь інтерес до підпр-ва і спроможні на нього вплив-и.
Суть та елем-ти навк. сер-ща М.
Навк. сер-ще М–сук-сть факторів, елементів, під впливом яких визнач-я предмет та об’єкт М, створ-я система його засобів, форм-я їхня стр-ра. Це сфера, що в ній відбув-я М діяльність суб’єкта госп-ня. Навк. сер-ще склад-я з 2 частин:1.Фактори зовн. сер-ща: а)макросер-ща (не підляг-ь контролю зі сторони підп-ва): політико-правові, екон, техніко-еколог, природно-ресурсні, демограф-і, соц.-культ-і, міжнар. б)мікросер-ща (стос-я самого підп-ва): споживачі, постачал-и, посередники, конкур-и, контактні аудиторії. 2.Фактори внутр. сер-ща: а)управл-я вищим керівництвом: область діяльності, заг. цілі і стратегіїпідп-ва, роль М, його методи і засоби, організаційна стр-ра управл-я, корпоративна культура. б)визнач-я службою М: вибір цільових ринків, цілі М, організ-ія і стр-ра М, контроль і керівництво М діяльністю.