ПР склад з напрямків:1)паблісіті (пропаганди); Осн-і засоби:*Встановл-я і підтримка зв’язків із пресою: •провед-я фірмою прес-конференцій та брифінгів, на яких обговор-ь її досягн-я, проблеми та перспективи; •розсил-я у ЗМІ прес-релізів (інформ-их повідомлень); •напис-я статей про фірму, її товари, д-сть у справі охорони довкілля; •організація інтерв’ю з керівництвом фірми в ЗМІ; •публік-ія щорічних офіц-их звітів про д-сть фірми.*Участь представників фірми в роботі з’їздів, конференцій і семінарів профес-х чи громад-их організацій. *Організ-ія фірмою різних заходів, що мають хар-р події (організація спец. заходів, пов’язаних з ювілеєм фірми або певною знаменною подією в житті країни, святом). *Тов-а пропаганда-д-сть, спрям-а на популяризацію певного виду товару, який з різних причин ринок недостатньо визнає, незважаючи на його позитивні властив-і. *Лобіюв-я-цілеспрям-а д-сть фірми у справі впливу на органи держ-ї влади для прийн-я потрібних нормат-их актів та створ-я сприятливих для неї умов функц-я. 2)спонсорство(С). Засоби: 1)С-о у сфері спорту; 2)С-о у сфері культури; 3)С-о у соц. сфері.
Сутність, роль та завд-я каналів розподілу (КР) в системі М-гу
КР (або дистрибуційний)-шлях, що форм-я частково впорядкованою сукупністю юрид-их або фіз-их осіб (постач-ків, вир-ка й посередників), що об’єднані для досягн-я спільної мети, і забезпеч-ь створ-я та довед-я товарів до кінц-го споживача. Осн-ою метою каналу розподілу є забезпеч-я доступності товарів до спожив-ів, що передбач викон-я таких завдань: 1)точне визнач-я потреби цільового ринку; 2)формув-я ефект-их каналів розподілу; 3)створ-я умов для швидкої зустрічі покупця з товаром. Відіграє важливу роль у М-вій політиці розподілу, яка направлена на формув-я відносин з учасниками (посередниками) каналу розподілу, бо є провідною ланкою у довед-і товару до кінц-о споживача.