Осн-ми учасниками каналів розподілу є торговельні посередники - торгов-і організації, підпр-ва або особи, які перепродають товар для задовол-я потреб ринку і отрим-я прибутку. Виділ-ь такі ф-ії:1)задовол-я запитів спожив-ів; 2)збир-я інформ-ії;3)стимулюв-я попиту; 4)встановл-я і підтрим-я зв’язків із потенц-и споживач-и;5)підвищ-я споживчої цінності товарів і послуг за умов покращення дизайну товару, полегш-я процедури придоб-я, економії часу споживачів, а також підвищ-я зручності процесу придоб-я;6)організація товарного руху, у тому числі транспортув-я і складув-я товару; 7)часткове чи повне фінансув-я витрат на функт-я каналу; кредитув-я;8)прийняття на себе ризиків (часткове чи повне) від функт-ня каналу і збуту товару.
Роль прямого та посереднього М-гу в маркетинговій політиці розподілу
Прямий М-г-це інтерактивна М-ва система розподілу товарів в межах якої викор-ся різні засоби для безпосереднього зв’язку з потенційними споживачами з метою отрим-я відгуку або здійсн-я купівлі у будь-якому регіоні ринку. Він забезпеч комунікаційну відбіркову ефектив-ь, персоніфікацію зверн-я та розвиток сталих зв’язків. Викор-я прямого М-гу дозвол зменшити витрати на штатний торговий персонал і забезп-и економію часу пов’язану з купівлею товару. Посередн-ий М-г-М-г за участю посередників. Посередн-а діяльність у каналах розподілу - викон-я спеціаліз-и підпр-ми, організаціями чи окремими особами спец-их функцій щодо сприяння налагоджув-ю та реалізації комерційних відносин і споживачів на тов-му ринку. Система збуту з посередниками передбач продаж продукції товаровир-ком операторам ринку, які здійсн-ь її реалізацію. У товаровир-ків відпадає потреба у великих складах, транспорті, магазинах, збутовому персоналові. Осн-ий недолік полягає в тому, що товаровир-ик не може отримати за свою продукцію макс-у ринкову ціну.