Гориз (ГК) і вертик-і (ВК) конфлікти в каналах розподілу: сутн та характеристика
Г наз К-т, який виникає між компаніями, які знаход-я на одному і тому ж рівні каналу розподілу. Причини ГК: 1)вихід посередника за межі свого району; 2)продаж різними посередн-и тих самих видів і торгових марок товарів. Щоб уникнути конфліктів треба забезп-и права, однакову підтримку та можливість одерж-я прибутку. Напр-д, франчайзі компанії Pizza Inn можуть оскарж-ь на інших франчайзі цієї ж компанії за те, що останні змін-ь інгредієнти, погано обслуг-ь клієнтів, що підрив-є імідж всієї компанії. ВК виник між різними рівнями каналів (вир-ик-оптовик;оптовик-роздрібний торгов-ь). Прич-и конфліктів: 1)«обхід» суб'єктом каналу інш учасника і продаж або купівля ним товару самостійно; 2)незгоди щодо розподілу прибутку між рівнями каналу; 3)думка товаровир-ка, що торговці не приділ-ь необхідної уваги його товарам; 4)намаг-я посередника встан-и контроль над ринком, усунувши від цього процесу вир-ка. Напр-д, конфлікт між McDonald's та деякими її дилерами, що виник в результаті невгамовного прагн-я компанії до розшир-я діяльності, яке призвело до того, що нові підпр-ва стали відбирати клієнтів у тих, хто вже працював у цьому районі.
Рівні каналу розподілу,їх характерист
У процесі виріш-я питання про канали збуту розрізн-ь: 1)Канал нульов-о рівня (канал прямого М-гу), що склад-я з вир-ка, який безпосередньо продає товар клієнту. При цьому продавець викор-ує 3 способи прямого продажу: •Торгівля через магазини, що належ вир-ві; •Посилкова торгівля; •Торгівля врознос. 2)Канал однорівневий, що включ в себе ще одного посередника, (зазвичай роздрібні торговці). 3)Дворівневий канал, що включ в себе роздрібних і оптових торговців. 4)Трирівневий канал, що склад-я з 3 посередників: оптовий, дрібнооптовий і роздрібний продавець. Переваги багаторівневих каналів: 1)Посередники вже мають свою власну клієнтуру, що автоматично розшир клієнтуру продавця. 2)Підпр-ву немає необхідності форм-и власне складське госп-во. Недоліки багаторівн-их каналів: 1)Може виникнути залежність від посередника. 2)Може втрат-я безпосер-ій контакт вир-ка з клієнтами.