Фактори, які вплив-ь на вибір каналу розподілу та їх хар
Осн-ми факторами, що вплив-ь на вибір каналу розподілу є: 1)Особлив-і споживачів-їх чисельн-ь, рівень доходів, концентрація, вартість середньої разової покупки, бажані години роботи магазинів. 2)Можливості підпр-ва-масштаби в-ва, фін станов-е, конкурентноздат-ь. 3)Характер-ка товару-ціна, сезонність попиту, вимоги до техніч-о обслуговув-я, терміни зберіг-я. 4)Збут-а політика конкурентів.5)Особлив-і ринку-ємність, звичаї населення, торгова практика, щільність розміщ-я споживачів. 6)Порівн-я вартостей різних варіантів збуту.
Конфліктність (К), її економічна природа і особливості в системі розподілу.
К у системі розподілу виник, бо канали розподілу склад-я з кількох суб’єктів, тому наявні потенційні суперечності між ними щодо викон-их функцій, розподілу доходів і прибутку, асортименту продукції та послуг, права прийн-я рішень. Джерела конфліктів:1)розходж-я екон-их цілей, а саме: прагн-я до максим-ії короткострокового прибутку іноді спонукає лідера каналу розцін-и взаємовідносини з іншими ланками як гру з 0-ою сумою («мій виграш-ваш програш, і навпаки». 2)викон-я лідером ф-цій розподілу замість своїх посередників. 3)Розбіжність загальнонац-го та локал-го інтересів більшості посередників. 4)Невдовол-я посередників-незалежних бізнесменів - контролем за їхньою роботою з боку лідера каналу розподілу. Конфлікти в каналах розподілу продукції вир-го признач-я менш гострі, ніж у сфері споживчих товарів, бо пром.-ві фірми не вдаються до послуг роздрібних магазинів.
Методи усун-я конфліктів в системі розподілу
Виявл-я об’єктивно існуючих причин конфліктів у каналах розподілу, ліквідацію їх, розвиток співпраці між суб’єктами каналів можна забезп-и, призначивши керівника каналу, який координує, надає допомогу і спрямовує інших учасників. Керівником каналу може бути будь-який його суб’єкт. Підпр-во – товаровир-ик може також стати керівником каналу, але це можливо тоді, коли воно спроможне впливати на інших. Така спроможність визнач-я тим, що підпр-во, по-перше, може нагородж-и найліпших або ефективно допомагати тим, хто такої допомоги потребує, що забезпеч-я міцним фін-вим станом товаровир-ка або його міцними діловими контактами зі споживачами; по-друге, ідентифік-я з іншими учасниками каналу, забезпеч-и їм відповідні переваги. Співпрацю в каналах розподілу можна також забезпечити створ-ям вертикальних М-вих систем.