МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||
Можливості проектної технології у розвитку компетентностей старшокласників
На підставі вищенаведене, можна сказати, що залучаючи учнів до виконання фізико-математичних проектів вчитель сприяє тому, що старшокласники: - навчаються самостійно планувати свою роботу (формується соціально-трудова компетентність); - самостійно збирають і накопичують необхідний матеріал (формується уміння працювати з різними джерелами інформації); - аналізують отримані факти з різних галузей (підвищується рівень рефлексії учнів); - приймають рішення і навчаються відстоювати власну точку зору (формується уміння спілкуватися); - представляють свої результати перед іншими учнями, а також здійснюють оцінку роботи інших виконавців; - поглиблюють свої знання з предмету (формуються навчальні, прикладні, дослідницькі уміння). Таким чином, метод залучення учнів до виконання проектів є одним з результативних та ефективних при формуванні та розвитку різних видів умінь школярів, які є запорукою успішного розвитку всіх видів компетентностей, зокрема предметної. Описана вище проектна технологія тісно пов’язана з проблемно-пошуковою, оскільки виконання проекту передбачає розв’язування поставленої проблеми, яка носить практичний або прикладний характер. Для обґрунтування переваг використання проблемно-пошукової технології для формування предметної компетентності необхідно: - розглянути основні підходи до визначення проблемно-пошукового навчання та виділити основні функції, які вона виконує; - виділити переваги використання проблемного підходу та його можливості у формуванні предметної компетентності старшокласників. Аналіз методичної літератури дає підстави говорити, що питанню впровадження проблемно-пошукової технології у навчально-виховний процес присвячені роботи вітчизняних та зарубіжних дослідників. Ідея й принципи проблемно-пошукового навчання в руслі дослідження психології мислення розроблялися радянськими психологами С.Рубінштейном, Д.Богоявленським, Н.Менчинською, О.Матюшкіним; у застосуванні до шкільного навчання дидактами: М.Даниловим, І.Ільницькою, М.Махмутовим, Л.Момот, І. Лернер, М.Скаткіним, О.Ярошенко та ін. У своїх роботах М. Скаткін [206] та І. Лернер [128] розглядають проблемно-пошукове навчання широко, визначаючи його як новий тип навчання, у процесі якого школярі систематично залучаються до процесу розв’язування задач проблемного характеру. В. Оконь під проблемно-пошуковим навчанням розуміє «сукупність таких дій як організація проблемних ситуацій, формулювання проблем, надання школярам необхідної допомоги, перевірка розв’язків, керівництво процесом систематизації і закріплення набутих знань» [161]. Своє тлумачення проблемно-пошукового навчання дає В.Кукушин, І.Махмутов. Так, І. Махмутов проблемно-пошукове навчання розуміє, як тип розвиваючого навчання, яке поєднує систематичну самостійну пошукову діяльність школярів і забезпечує міцне засвоєння основ наук, розвиток пізнавальної самостійності, творчих здібностей школярів [143]. В. Кукушин розглядає його як навчання, при якому викладач, систематично створюючи проблемні ситуації і організовуючи діяльність учнів з розв’язування навчальних проблем, забезпечує оптимальне поєднання їх самостійної пошукової діяльності з засвоєнням готових висновків науки [122]. У процесі дослідження, в якості вихідної видно, що єдиної думки до визначення проблемно-пошукової технології серед вчених немає, проте спільним є наступна думка, що основними елементами проблемно-пошукової технології навчання є створення проблемних ситуацій і пошук їх розв’язку. Аналіз методичної літератури дав змогу з’ясувати відмінності між проблемно-пошуковим і традиційним підходами до організації навчальної діяльності школярів, які наведені у таблиці 2.2. Таблиця 2.2 Читайте також:
|
||||||||||||||||
|