На прийомі у педіатра дитячої поліклініки новонароджена дитина 14 днів. Мати стурбована тим, що у дитини постійний сухий кашель, сльозотеча і «закисання» очей. З анамнезу відомо, що до вагітності мати тривало лікувалася з приводу урогенітального хламідіозу, вагітність перебігала із загрозою переривання, пологи – фізіологічні, в строк. Вага дитини при народженні 3000г. З пологового відділення виписаний в задовільному стані на 4 добу.
При огляді стан дитини порушений: сухий нав'язливий кашель, спостерігається кон'юнктивіт. Шкіра чиста, бліда, слизова оболонка зіву помірно гиперемірована. При оцінці фізичного розвитку – відставання в набиранні маси тіла (з народження набрав 150г).
Над легенями перкуторно ясний легеневий звук, аускультативно – жорстке дихання, сухі свистячі і різнопухирцеві вологі хрипи з 2-х сторін.
Загальний аналіз крові: Нв 145 г/л, лейкоцити – 4,0х109/л, п – 4, з – 36, л – 45, е – 14, м – 1, ШОЕ – 27 мм/год. Враховуючи тривалість захворювання і наявність інтоксикації, була проведена рентгенографія органів грудної клітки. На рентгенограмі органів грудної клітки – легочной малюнок посилений, справа – гомогенна тінь пневматичної інфільтрації, синуси вільні, конфігурація серця не змінена.
Ваш діагноз, яку етіологію захворювання можна запідозрити? Призначити необхідне лікування.
5.3. Оцінка виконання кожним студентом вивчених практичних навичок.Працюючи у відділеннях стаціонару, студенти повинні уміти проводити курацию дітей з пневмоніями, призначати лабораторно-інструментальне обстеження, інтерпретувати отримані результати, ставити діагноз, призначати лікування і надавати медичну допомогу при респіраторному синдромі і синдромі дихальної недостатності, гіпертермічному синдромі, вирішувати ситуаційні завдання. Викладач перевіряє практичну роботу студентів, обговорює результати.