Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Харків 2007

ЗАТВЕРДЖЕНО Рекомендовано до використання

Постанова Вченої ради в навчальному процесі

Харківського національного Методичною радою

університету внутрішніх справ Харківського національного

„____” ___________ 2007 року університету внутрішніх справ

„____” ____________ 2007 року

Протокол № ________

 

 

Рецензенти:

начальник кафедри адміністративної діяльності ОВС Харківського національного університету внутрішніх справ, професор, д.ю.н., О.П. Рябченко;

доцент кафедри державного будівництва і місцевого самоврядування Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого П.М. Любченко.

 

Робоча навчальна програма з дисципліни „Міжнародне право” / Укладач: Сироїд Т.Л. – Харків: Харківський національний університет внутрішніх справ, 2007.

 

 

© Харківський національний університет внутрішніх справ

І. ЦІЛЬОВА НАСТАНОВА

Навчальний курс „Міжнародне право” має предметом вивчення процесів формування, еволюції, реального функціонування та тенденцій розвитку міжнародного-правових відносин за участю суб’єктів міжнародного права, міжнародно-правових документів і вітчизняного законодавства щодо діяльності України на міжнародній арені. Вивчивши дану навчальну дисципліну курсанти (слухачі) повинні знати зміст міжнародно-правових документів і національного законодавства, основних принципів міжнародного права, отримати всебічну картину міжнародно-правових відносин і роль України як суб’єкта міжнародного права.

 

ВИМОГИ ДО ЗНАНЬ І УМІНЬ

Знати:

· еволюцію, сучасний стан, основні риси та закономірності розвитку міжнародного права;

· сутність міжнародного права через його системні елементи: основні принципи, норми, інститути та галузі;

· предмет правового регулювання міжнародного права;

· основні поняття і терміни міжнародного права;

· співвідношення міжнародного публічного й міжнародного приватного права, їх взаємодію та взаємопроникнення;

· роль міжнародного права в регулюванні внутрішньодержавних відносин;

· взаємозв’язок і взаємозалежність міжнародного й внутрішньодержавного права на прикладі України;

· місце та роль міжнародних організацій в міжнародній системі, механізм їх функціонування, юридичну силу прийнятих актів;

· положення міжнародно-правових документів і національного законодавства щодо участі України на міжнародній арені;

· роль України – суб’єкта міжнародного права;

· важливість впливу міжнародного права на формування світогляду особи.

 

Уміти:

· визначати об’єкт міжнародного права;

· аналізувати відносини, що регулюються нормами міжнародного права, в тому числі, міжнародні міждержавні відносини і міжнародні відносини недержавного характеру;

· тлумачити міжнародні договори;

· керуючись текстами міжнародних угод, аналізувати чинне законодавство України на предмет відповідності міжнародним зобов’язанням України;

· аналізувати міжнародно-правові явища: чим вони були, чим є нині та чим можуть стати відповідно до сучасних тенденцій розвитку; розглядати їх у взаємозв’язку та взаємодії з іншими міжнародно-правовими явищами;

· розглядати міжнародно-правові та внутрішньодержавні проблеми через призму захисту та забезпечення прав людини;

· давати морально-правову оцінку діям України та інших держав на міжнародній арені;

· давати моральну-правову оцінку діяльності правоохоронних органів України згідно із Загальною декларацією прав людини та інших актів ООН;

· застосовувати набуті знання у власній професійній діяльності.

· формувати й аргументовано відстоювати власну позицію стосовно проблем міжнародного права.

 

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

Предметом навчальної дисципліни „Міжнародне право” є система міжнародно-правових явищ, до якої належать: міжнародно-правові відносини за участю держав і інших суб’єктів міжнародного права та міжнародно-правові норми, що їх регулюють.

До основних принципів даної навчальної дисципліни відносяться: науковість, об’єктивність, всебічність, обґрунтованість, зв’язок теорії з практикою.

Головним завданням навчальної дисципліни „Міжнародне право” є:

· засвоєння положень міжнародно-правових документів і чинного національного законодавства України щодо участі на міжнародній арені;

· формування самостійного мислення, навичок всебічного аналізу проблем міжнародного права;

· формування понятійного апарату, що використовується в межах даної навчальної дисципліни;

· поглиблення знань практичного характеру;

· розвиток загальної правової культури курсанта (слухача).

Приступаючи до вивчення навчальної дисципліни „Міжнародне право”, необхідно звернути увагу на тісний її взаємозв’язок з іншими навчальними дисциплінами: міжнародні правоохоронні організації, міжнародне співробітництво в боротьбі зі злочинністю, правові основи миротворчої діяльності, адміністративна діяльність ОВС, кримінальне право та ін.

Дана навчальна дисципліна формує і розвиває загальну культуру юриста і дає глибокі знання прикладного характеру. Цьому сприяють лекції викладачів, робота на семінарських заняттях, індивідуальна робота з викладачем, вивчення наукових праць зарубіжних і вітчизняних фахівців. Методика вивчення навчальної дисципліни „Міжнародне право” передбачає співробітництво і взаєморозуміння між курсантами (слухачами) та викладачами, вироблення у курсантів (слухачів) вміння аналітично мислити, співставляти фактичний та теоретичний матеріал, робити самостійні висновки, прогнози та рекомендації.

Методика викладання навчальної дисципліни „Міжнародне право” побудована на оптимальному співвідношенні теоретичних і практичних знань, що створює всі підстави для отримання курсантами (слухачами) глибоких теоретичних знань та практичних вмінь і навичок. У навчальному процесі поєднуються традиційні методи викладання у вищих навчальних закладах (проблемний, евристичний, репродуктивний), прийоми та форми викладання (лекція, семінарське заняття), що передбачають використання найновіших технічних засобів, активних форм навчання (тестів), різнопланової науково-дослідної роботи курсантів (слухачів) під безпосереднім керівництвом викладача.

Поточний контроль засвоєння знань курсантами (слухачами) здійснюється на кожному семінарському занятті у формі усного опитування, тестування, заслуховування реферативних повідомлень.

Заключним етапом вивчення навчальної дисципліни „Міжнародне право” у повному обсязі є залік і іспит, метою якого є перевірка знань, вмінь, здобутих курсантами (слухачами).

 

ІІІ. ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Навчальна програма з курсу „Міжнародне право” містить 6 тем: лекцій – 12 год., 10 тем семінарських занять – 24 год.

Загальним завданням навчальної дисципліни „Міжнародне право” є підготовка висококласних спеціалістів із значною теоретичною та практичною базою знань.

 

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ ТА ВИЗНАЧЕННЯ

Міжнародне право, система права, джерела міжнародного права, міжнародний договір, міжнародний звичай, судовий прецедент, імплементація, трансформація, пролонгація, промульгація, ратифікація, автентичність, альтернант, дисмисл, депозитарій, денонсація, кодифікація міжнародного права, визнання в міжнародному праві, міжнародно-правове правонаступництво, агреман, дуаєн, внутрішньодержавні органи зовнішніх зносин, консульська екзекватура, закордонні органи зовнішніх зносин, привілеї, імунітет, реторсія, сатисфакція, репресалії, матеріальна відповідальність держав, демаркація, делімітація, виключна (морська) економічна зона, історичні затоки, континентальний шельф, правовий режим проток, внутрішні морські води, архіпелажні води, тальвег, нейтральна територія, територія спільного користування, міжнародні канали, апатриди, біпатриди, біженці, вимушені переселенці, депортація, експатріація, право притулку, репатріація, трансферт, оптація, контрольні механізми захисту прав людини, Інтерпол, Європол, злочини міжнародного характеру, міжнародні злочини, організаційно-правові механізми боротьби зі злочинністю, апартеїд, геноцид, екоцид, біоцид, екстрадиція, міжнародні стандарти стосовно неповнолітніх, Міжнародний кримінальний суд, ООН, Міжнародний суд ООН, Європейський Союз, ОБСЄ, Рада Європи, СНД, ГУУАМ, мирні засоби вирішення міжнародних суперечок, міжнародний арбітраж, регіональна безпека, роззброєння, форми міжнародного економічного співробітництва, правовий статус міждержавних економічних утворень, режим повітряного простору, об’єкти міжнародного космічного права, комбатанти, не комбатанти, нейтралітет, парламентер.


Читайте також:

  1. В останні роки XVIІІ ст., а саме у 1796 р. імператор Павло І наказав ліквідувати Харківське намісництво та
  2. Герб міста Харкова і герби повітових міст Харківського намісництва
  3. З резолюції Харківського («Всеукраїнського») з’їзду рад
  4. Катеринославській, Харківській, Курській, Полтавській губерніях», діяльність «Просвіт» Харківщини, як носіїв національної культури, було згорнуто майже повністю.
  5. Кочовий світ і Харківщина
  6. Основні дані щодо Комправдиського водосховища на території Первомайського району Харківської області
  7. Показники господарської діяльності на водних об’єктах Первомайського району Харківської області
  8. Полісько-Столичного, Придніпровсько-Донецького та Харківського рекреаційних регіонів України
  9. Рекреаційний потенціал районів Полісько-Столичного, Придніпровсько-Донецького та Харківського рекреаційних регіонів України
  10. Романтизм в українській поезії першої половини ХІХст., його основні риси. М.Костомаров як представник Харківської школи романтиків.
  11. Соколов А.О. Чи є прецедентами рішення вищих судових інстанцій України // Наукові записки Харківського економіко-правового університету. – 2005. – №1(2).
  12. Створення Харківського історичного архіву




Переглядів: 238

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Міністерство внутрішніх справ України | МОДУЛЬ 1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.