МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Романтизм в українській поезії першої половини ХІХст., його основні риси. М.Костомаров як представник Харківської школи романтиків.Термін романтизм утворився від поняття романс, яке в середні віки вживалося для позначення ліричної героїчної пісні. В кінці 18–на поч.. 19 ст. романтизм остаточно сформувався як літературний напрям і почав інтенсивно розвиватися в західноєвропейських літературах, а незабаром захопив і слов’янське письменство. Однією з характерних рис романтичного мистецтва був потяг до екзотики. Для творчості романтиків характерне зміщення планів реальності і фантастики; часто у романтиків казка справджується в дійсності, тим часом як дійсність розпливається в казці; зміщуються і стираються всі грані між фантастичним і реальним. Але завжди характерним і незмінним для романтиків був розрив з дійсністю, з реальним життєвим враженням. Романтизм розширив жанрові обрії літератури. В усіх трьох родах – ліриці, драмі, епосі – з’явилися нові літературні види. В романтичній поезії першою заявила про себе балада. П.Гулака-Артемовського вважають одним із перших представників українського фольклорного пре романтизму. Він здійснив переробки баладних творів Гете, Міцкевича. Соціально-побутова балада насичена мотивами й образами української міфології, вона стала одним із найпопулярніших жанрів нашої поезії. У цьому жанрі працював Білецький-Носенко, який у 20-х рр.. написав 15 балад, але вони не були надруковані. В укр.. романтизмі розвинулися балади,в яких перехрестилися фольклорні й історичні отиви.: це твори М.Костомарова („Ластівка”, „Пан Шульпіка”, „Брат з сестрою”); А.Метлинського („Смерть бандуриста”), М.Шашкевича („Погоня”). У цих творах відбилися певні сторони життя княжої доби та козацької звитяги. До поетів-романтиків цього періоду відноситься й лірика В.Забіли, в якій звучить мотив не влаштованості людини, її самотності. Кращими його романтичними віршами є „Гуде вітер вельми в полі”, „Сирота, „Не щебечи соловейку”. Талановитий поет-романтик Мих.Петренко написав поезію „Дивлюсь я на небо, та й думку гадаю”, що стала романсом.Мотиви віршів Петренка відбивають прагнення героя жити по-людському, скинути з себе пута буденності. Романтична проза була представлена творами М.Шашкевича– це новела-казка „Олена”. Широкі епічні полотна у романтичному дусі створили Є.Гребінка (роман Чайковський”), Білецький-Носенко (історичний роман „Зиновій Б.Хмельницький”). Микола Костомаров – представник українського романтизму. Він працював у всіх родах літератури, як її критик, перекладач, учений-історик, публіцист, фольклорист і громадський діяч. В роки навчання в університеті він почав писати поезії російською мовою в стилі античних ідилій. Він захоплюється фольклором, вивчає збірники Максимовича. В цей час пише драму „Мотря Кочубей” (вона не збереглася) і першу в укр..літ. історичну драму „Сава Чалий”, видає зб.поезій „Українські балади”(світоглядною основою цієї збірки є народно-міфологічні та релігійні уявлення про добро і зло, які простежуються у баладах «Зірочка», «Великодня ніч», «Посланець», «Кінь»), „Вітка”(найголовнішою рисою цієї збірки була поява рефлективної лірики-це спогади про минулі роки, філософські роздуми про сенс життя, про життєве призначення поета). Ранні поезії М.Костомарова – це Україна й античний світ. Він пише романтичну баладу „Максим Перебий ніс”; віршоване оповідання „Щира правда”. На історичну тему, але з романтичним нахилом написані поезії „Могила”, „Дід пасічник”; побутові балади „Поцілунок”, „Кінь”. Наприкінці 30-х рр.. працює в галузі перекладу. Перекладає пісні, вірші А.Міцкевича, поезії Байрона тощо. Виступив як літературний критик зі статтею, де відстоює право укр..мови та літератури цією мовою. Займається драматургією. Вперше започаткував жанр історичної драми – „Сава Чалий”. У 40-х роках створив національно-історичну трагедію „Переяславська ніч”, про події національно-визвольної війни під проводом Б.Хмельницького. В роки заслання (після розгрому кирило-мефодіївського братства) пише за літописним оповіданням баладу „Співець Митуса”. В останні роки життя публікує кілька оповідань і повість „Черниговка”. Це найромантичніший з усіх історичних творів М.Костомарова. Провідні мотиви лірики М.Костомарова поза збірками: 1.Фольклорний («Брат з сестрою», «Ластівка»). 2.Громадянський(«Пан Шульпіка», «Надобраніч»). 3.Заклик до єднання народів («Діти слави, діти слави», «Спить Вкраїна та руїни»). 4.Історичний («Співець Митуса»). Читайте також:
|
||||||||
|