Які з наведених тверджень виражають агностицизм І.Канта?
1. між явищами, тобто “речами для нас”, та “речами у собі” існує єдність;
2. “речі у собі” – це не тільки дані досвіду, а й форми пізнання, які організовують наш досвід;
3. “речі у собі” – об’єктивні, але непізнавані;
4. між цими двома світами - “речами для нас” та “речами у собі” - лежить прірва, котру суб’єкту пізнання подолати не під силу.
157. Згідно зі ствердженням І.Канта предмет та річ-в-собі співвідносяться таким чином:
1. вони є тотожними;
2. між ними немає нічого спільного;
3. предмет постає синтезом відчуттів, викликаних речами-в-собі, та форм розсудку;
4. предмет непізнаваний, а річ-в-собі сприймається відчуттями;
5. у сфері речей-в-собі діє принцип причинності, а в предметній сфері панує свобода.
Що, згідно з Кантом, є предметом наукового пізнання?
1. речі самі по собі (речі у собі);
2. ноумени;
3. судження про речі;
4. чуттєві образи речей (явища, феномени).
У котрій з чотирьох антиномій, сформульованих Кантом, мова йде про людину?
1. Теза: Світ має початок (межу) у часі і просторі. Антитеза: Світ нескінченний у часі і просторі.
2. Теза: Усе в світі складається з простого. Антитеза: Немає нічого простого, все є складним.
3. Теза: У світі існує свобода. Антитеза: Немає ніякої свободи, все здійснюється лише за законами природи.
4. Теза: У ряді причин світу є певна необхідна сутність. Антитеза: У цьому ряді немає нічого необхідного, все в ньому випадкове.
160. В “Критиці чистого розуму” Кант писав, що йому прийшлось обмежити знання, щоб звільнити місце …Для чого?
1. для абсурду;
2. для віри;
3. для любові;
4. для надії.
Що, згідно з Кантом, є основною умовою морального закону?
1. божественна заповідь;
2. природний порядок речей;
3. суспільство;
4. свобода.
Що, згідно Канту, дає людині можливість усвідомити свою свободну волю?
1. божественне одкровення;
2. інтроспекція;
3. моральний закон;
4. правильне виховання.
163. До чого (до кого), згідно з Кантом, ніколи не можна ставитися лише як до засобу, але завжди слід ставитися як до мети?
1. до бога;
2. до живої істоти;
3. до прогресу людства;
4. до людини.
Яким словом Кант характеризував вчинок, котрий здійснюється згідно з обов’язком, проте без відчуття обов’язку, а виходячи з якихось інших спонукань?
1. аморальний;
2. легальний;
3. моральний;
4. доцільний.
165. Кому з філософів належить твердження, що “сферу діяльності філософії можна підвести під такі питання: Що я можу знати? Що я повинен робити? На що я можу сподіватись? Що таке людина?”