Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



І. Загальні положення

1. Відповідно до статті ЗО Закону України "Про освіту" під­готовка кваліфікованих робітників, а також молодших спеціа­лістів, бакалаврів, спеціалістів та магістрів (далі — фахівці з вищою освітою) здійснюється за освітньо-кваліфікаційними рівнями (ступеневою освітою) згідно з відповідними освітньо-професійними програмами.

Підвищення кваліфікації, перепідготовка кваліфікованих робітників та фахівців з вищою освітою здійснюються за відповід­ними освітньо-професійними програмами післядипломної підго­товки.

2. Навчальні заклади відповідно до потреб народного господар­ства в межах ліцензованого обсягу прийому на відповідний на­прям підготовки чи спеціальність здійснюють на конкурсній основі прийом на навчання за освітньо-професійними програмами підго­товки кваліфікованих робітників та фахівців з вищою освітою.

3. Освітньо-професійні програми підготовки кваліфікованих робітників та фахівців з вищою освітою відповідних освітньо-ква­ліфікаційних рівнів — це державні документи, які визначають зміст та нормативний термін навчання і передбачають відповідні форми контролю та державної атестації. Зазначені освітньо-профе­сійні програми затверджуються Міністерством освіти України.

4. Вимоги до змісту, обсягу і рівня освітньої та фахової підго­товки встановлюються державними стандартами освіти, які є основою оцінки освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня громадян незалежно від форм одержання освіти.

Державні стандарти освіти розробляються окремо з кожного освітньо-кваліфікаційного рівня і затверджуються Кабінетом Мі­ністрів України. Вони підлягають перегляду та перезатвердженню не рідше ніж один раз на 10 років. Контроль за рівнем освітньої та фахової підготовки, яку здобуває особа у процесі засвоєння змісту навчання, і визначення його відповідності встановленим У змісті освіти вимогам здійснюються в установленому порядку.

5. Зміст освіти — це обумовлені цілями та потребами суспільства вимоги до системи знань, умінь та навичок, світогляду громадських і професійних якостей майбутнього фахівця, u формуються у процесі навчання з урахуванням перспектив п0, витку науки, техніки, технологій та культури.

Зміст освіти встановлюється в освітньо-кваліфікаційних характеристиках та інших актах органів управління освітою і змінюється відповідно до рівня розвитку науки, культури, ви­робництва, суспільства.

Освітньо-кваліфікаційні характеристики фахівців з вищою освітою відповідних освітньо-кваліфікаційних рівнів — це державні документи, які визначають цілі освіти у вигляді системи виробничих функцій, типових задач діяльності та умінь, необхід­них для вирішення цих задач.

Зміст навчання — це науково обґрунтований методичний та дидактичний навчальний матеріал, засвоєння якого забезпечує здобуття освіти і кваліфікації згідно з освітньо-кваліфікацій­ним рівнем.

Зміст навчання визначається освітньо-професійними програ­мами підготовки кваліфікованих робітників та фахівців з ви­щою освітою певних освітньо-кваліфікаційних рівнів, структур­но-логічною схемою підготовки, програмами навчальних дисциплін, іншими нормативними документами та навчальною і навчаль­но-методичною літературою.

6. Нормативна частина змісту навчання — це обов'язковий для засвоєння зміст навчання, сформований відповідно до вимог освітньо-кваліфікаційної характеристики як змістовні модулі із зазначенням їх обсягу і рівня засвоєння, а також форм державної атестації.

Вибіркова частина змісту навчання — це рекомендований для засвоєння зміст навчання, сформований як змістовні модулі із зазначенням їх обсягу та форм атестації, призначений для за­доволення потреб і можливостей особистості, регіональних по­треб у кваліфікованих робітниках та у фахівцях певної спеціа­лізації, досягнень наукових шкіл і навчальних закладів.

7. Нормативний термін навчання — це встановлений освіт­ньо-професійною програмою термін викладання нормативної і вибіркової частин змісту освітньо-професійної програми для очної форми навчання.

Термін викладання нормативної і вибіркової частин змісту освітньо-професійної програми для заочної та інших форм на­вчання визначається навчальним закладом і може перевищувати нормативний термін навчання не більше ніж на 20 %.

8. Навчальні заклади самостійно визначають перелік та зміст бокових навчальних дисциплін освітньо-професійних програм, а також розробляють структурно-логічну схему навчання, poбочі програми нормативних навчальних дисциплін.

9. Переліки робітничих професій, а також напрямів і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка кваліфікованих робітників та фахівців з вищою освітою у навчальних закладах а відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями, та зразки , документів про здобуття освіти і певної кваліфікації та порядок їх видачі затверджує Кабінет Міністрів України.

10. Умови прийому на навчання за освітньо-професійними програмами підготовки кваліфікованих робітників розробля­ються і затверджуються Міністерством освіти в установленому порядку.

Правила прийому на навчання за освітньо-професійними програмами підготовки фахівців з вищою освітою встановлю­ються вищим навчальним закладом відповідно до цього Поло­ження та Типових умов прийому до вищих навчальних закладів, які розробляються і затверджуються Міністерством освіти в уста­новленому порядку.

11. Здобуття відповідної кваліфікації фахівця підтверджуєть­ся державною атестацією, яка здійснюється державною екзамена­ційною (кваліфікаційною) комісією на підставі результатів дер­жавних іспитів та (або) захисту кваліфікаційної роботи після виконання відповідної освітньо-професійної програми підготовки кваліфікованого робітника, молодшого спеціаліста, бакалавра, спеціаліста та магістра.

12. Особи, які успішно пройшли державну атестацію, отри­мують документи встановленого зразка про здобуття освіти та кваліфікації. Особи, які мають не менше 75 % відмінних оцінок з Усіх навчальних дисциплін та практичної підготовки з оцінками добре" з інших дисциплін та з оцінками "відмінно" за ре­зультатами державної атестації, отримують документи встанов­леного зразка про здобуття освіти та кваліфікації з відзнакою.

13. Особи, які не пройшли державної атестації після завер­шення навчання, отримують відповідний документ.

 

ІІ. Освітньо-кваліфікаційні рівні

1. Освітньо-кваліфікаційний рівень — кваліфікований робітник

14.Кваліфікований робітник — це освітньо-кваліфікаційний рівень робітника, який на основі повної або базової загальної середньої освіти здобув спеціальні уміння та знання, має відповідний досвід їх застосування для вирішення професійних з дань у певній галузі народного господарства.

15. Освітньо-професійна програма підготовки кваліфікованого робітника забезпечує одночасне здобуття професійно-технічної освіти та кваліфікації кваліфікованого робітника на базі повної загальної середньої освіти або базової загальної середньої освіти з наданням можливості отримувати повну загальну середню освіту. Зазначена програма формується переважно з навчальних дисциплін загальнотехнічного, фахового спрямуван­ня та виробничого навчання.

16. Освітньо-професійна програма підготовки кваліфікова­ного робітника реалізується професійно-технічними навчальни­ми закладами.

17. У професійно-технічних навчальних закладах можуть одночасно реалізовуватись освітньо-професійна програма підго­товки кваліфікованого робітника та програма повної загальної середньої освіти.

18. Нормативний термін навчання визначається програмою.

19. Особи, які успішно пройшли державну атестацію, отри­мують документи встановленого зразка про здобуття професій­но-технічної освіти та кваліфікації кваліфікованого робітника.

2. Освітньо-кваліфікаційний рівень молодший спеціаліст

20. Молодший спеціаліст — це освітньо-кваліфікаційний рі­вень фахівця, який на основі повної загальної середньої освіти здобув загальнокультурну підготовку, спеціальні уміння та знання, має певний досвід їх застосування для вирішення типових про­фесійних завдань, які передбачені для відповідних посад, у певній галузі народного господарства.

21. Освітньо-професійна програма підготовки молодшого спеціаліста забезпечує одночасне здобуття базової вищої освіти за спеціальністю та кваліфікації молодшого спеціаліста на базі повної загальної середньої освіти або на базі базової загальної середньої освіти з наданням можливості здобувати повну за­гальну середню освіту. Зазначена програма складається з навчаль­них дисциплін фахового спрямування та з різних видів прак­тичної підготовки і може включати окремі дисципліни освітньо-професійної програми підготовки бакалавра.

22. Освітньо-професійна програма підготовки молодшого спеціаліста реалізується, як правило, вищими навчальними за­кладами І рівня акредитації. Вищий навчальний заклад більш високого рівня акредитації може здійснювати підготовку молодших спеціалістів, якщо в його складі є вищий навчальний заклад І рівня акредитації або відповідний структурний підрозділ.

23. Нормативний термін навчання не може перевищувати на і повної загальної середньої освіти 3 років, а базової загальної середньої освіти — 4 років. Нормативний термін навчання для осіб, що мають повну загальну середню освіту та освітньо-кваліфікаційний рівень квалі­фікованого робітника за спорідненою професією, зменшується на 1 рік.

24. Особи, які успішно пройшли державну атестацію, отри­мують документи встановленого зразка про здобуття базової вищої освіти за спеціальністю та кваліфікації молодшого спеціа­ліста.

25. У вищих навчальних закладах І рівня акредитації дозво­ляється одночасно навчатися за освітньо-професійними програ­мами підготовки молодшого спеціаліста і програмою повної за­гальної середньої освіти.

3. Освітньо-кваліфікаційний рівень — бакалавр

26. Бакалавр — це освітньо-кваліфікаційний рівень фахівця, який на основі повної загальної середньої освіти здобув поглиб­лену загальнокультурну підготовку, фундаментальні та профе­сійно-орієнтовані уміння та знання щодо узагальненого об'єкта праці і здатний вирішувати типові професійні завдання, перед­бачені для відповідних посад, у певній галузі народного госпо­дарства.

27. Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра за­безпечує одночасне здобуття базової вищої освіти за напрямом підготовки та кваліфікації бакалавра на базі повної загальної середньої освіти. Зазначена програма підготовки бакалавра скла­дається із загальних фундаментальних, гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, спеціальних дисциплін відповідного на­пряму підготовки, а також з різних видів практичної підготовки.

Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра реалізу­йся вищими навчальними закладами II —IV рівнів акредитації.

28. Нормативний термін навчання визначається програмою, але не може перевищувати 4 років.

Нормативний термін навчання осіб, що мають освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста за відповідною до напряму підготовки спеціальністю, зменшується на 1 —2 роки.

29. Особи, які успішно пройшли державну атестацію отримують документи встановленого зразка про здобуття базової вищої освіти за відповідним напрямом підготовки та кваліфікації бакалавра.

30. У вищих навчальних закладах II —IV рівнів акредетації в період навчання за освітньо-професійною програмою підготовки бакалавра у разі припинення подальшого навчання студент може за індивідуальною програмою здобути освітньо-кваліфіційний рівень молодшого спеціаліста за освітньо-професійною програмою підготовки молодшого спеціаліста.

4. Освітньо-кваліфікаційний рівень — спеціаліст

31. Спеціаліст — це освітньо-кваліфікаційний рівень фахів­ця, який на основі кваліфікації бакалавра здобув спеціальні уміння та знання, має певний досвід їх застосування для вирішення склад­них професійних завдань, передбачених для відповідних посад, у певній галузі народного господарства.

32. Освітньо-професійна програма підготовки спеціаліста забезпечує одночасне здобуття повної вищої освіти за спеціаль­ністю та кваліфікації спеціаліста на базі відповідної освітньо-професійної програми підготовки бакалавра. Зазначена освіт­ньо-професійна програма підготовки спеціаліста складається із спеціальних дисциплін, у тому числі соціально-економічних, та різних видів практичної підготовки.

Освітньо-професійна програма підготовки спеціаліста реалі­зується вищими навчальними закладами III та IV рівнів акре­дитації.

33. Нормативний термін навчання визначається програмою, але не може перевищувати 1 року (для окремих спеціальностей за погодженням з Міністерством освіти може бути встановлено термін 1,5 року).

34. Освітньо-професійна програма підготовки спеціаліста медичного, ветеринарно-медичного, мистецького, а також юридич­ного спрямування в разі цільової підготовки за замовленням правоохоронних органів може забезпечувати одночасне здобут­тя повної вищої освіти за спеціальністю та кваліфікації спеціаліста на базі повної загальної середньої освіти. В цьому разі нормативний термін навчання визначається відповідним міністерством за погодженням з Міністерством освіти.

35. Особи, які успішно пройшли державну атестацію, отри­мують документи встановленого зразка про здобуття повної вищої освіти за спеціальністю та кваліфікації спеціаліста.

5. Освітньо-кваліфікаційний рівень — магістр

36. Магістр — це освітньо-кваліфікаційний рівень фахівця, який на основі кваліфікації бакалавра або спеціаліста здобув поглиблені спеціальні уміння та знання інноваційного характеру, має певний досвід їх застосування та продукування нових знань для вирішення проблемних професійних завдань у певній галузі народного господарства.

37. Освітньо-професійна програма підготовки магістра за­безпечує одночасне здобуття повної вищої освіти за спеціальні­стю та кваліфікації магістра на базі відповідної освітньо-профе­сійної програми підготовки бакалавра (нормативний термін на­вчання визначається програмою, але не може перевищувати 1 року, а для окремих спеціальностей за погодженням з Міністер­ством освіти може бути встановлено термін 1,5 року). Здобуття кваліфікації магістра може здійснюватися на базі відповідної освітньо-професійної програми підготовки спеціаліста (норма­тивний термін навчання визначається індивідуальною програ­мою з урахуванням академічної різниці між освітньо-професій­ною програмою спеціаліста та магістра, але не може перевищува­ти 1 року).

Зазначена освітньо-професійна програма підготовки магіст­ра включає поглиблену фундаментальну, гуманітарну, соціаль­но-економічну, психолого-педагогічну, спеціальну та науково-практичну підготовку.

Вищий навчальний заклад реалізує освітньо-професійні про­грами підготовки магістрів за спеціальностями IV рівня акре­дитації.

Освітньо-професійна програма підготовки магістра медич­ного та ветеринарно-медичного спрямування може забезпечува­ти здобуття кваліфікації магістра на базі освітньо-професійної програми післядипломної підготовки (клінічної ординатури, інтернатури тощо). Нормативний термін навчання визначається відповідним міністерством за погодженням з Міністерством освіти, освітньо-професійна програма підготовки магістра юридичного Прямування в разі цільової підготовки за замовленням право­охоронних органів може забезпечувати здобуття кваліфікації магістра на базі повної загальної середньої освіти.

38. Особи, які успішно пройшли державну атестацію, отри­мують документи встановленого зразка про здобуття повної вищої віти за спеціальністю та кваліфікації магістра.

6. Освітньо-професійна післядипломна підготовка

39. Освітньо-професійна програма післядипломної підготовки забезпечує післядипломну освіту (підвищення кваліфікації, перепідготовку кадрів, стажування, клінічну ординатуру, інтернатуру тощо) на базі освітньо-професійної програми підготовки кваліфікованого робітника, молодшого спеціаліста, бакалав­ра, спеціаліста чи магістра. Зазначена програма післядипломної підготовки розробляється та контролюється професійно-техніч­ними та вищими навчальними закладами відповідного рівня акредитації.

40. Перепідготовка з видачею диплома встановленого зразка з присвоєнням кваліфікації здійснюється в закладах післядип­ломної освіти відповідного рівня акредитації, спеціалізованих підрозділах професійно-технічних та вищих навчальних закладів та клініках.

Перепідготовка з видачею диплома встановленого зразка без присвоєння кваліфікації та підвищення кваліфікації здійснюється в закладах післядипломної освіти, спеціалізованих підрозділах професійно-технічних та вищих навчальних закладів, науково-дослідних інститутах, підприємствах, установах, закладах охоро­ни Здоров'я, культури та мистецтв тощо.

41. Нормативний термін навчання визначається програмою.

42. Особи, які успішно пройшли державну атестацію, отримують документи встановленого зразка.

 

 


Читайте також:

  1. I. Загальні збори АТ
  2. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. I. Загальні положення
  4. I. Загальні положення
  5. I. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА.
  6. II. Загальні вимоги до розробки екскурсії
  7. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  8. III. Вправи з початкового положення стоячи.
  9. IV. Загальні висновки
  10. IV. ЗАГАЛЬНІ ПОНЯТТЯ ПРО ПЕРШУ МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ ПОТЕРПІЛИМ.
  11. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  12. ORG - Встановити положення в сегменті




Переглядів: 362

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Положення иро освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту) | Глава 6

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.